افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

سرویس کوین جوین از کیف پول واسابی حذف شد. کاهش حریم خصوصی بیت کوین

  • کد خبر : 255538
سرویس کوین جوین از کیف پول واسابی حذف شد.  کاهش حریم خصوصی بیت کوین

پس از اینکه zkSNACKs اعلام کرد سرویس کوین‌جوین (Coinjoin) خود را می‌کند، اکوسیستم بیت کوین یک سرویس افزایش حریم خصوصی را از دست داد. به گزارش میهن بلوکچین، مکس هایلبرند (Max Hillebrand)، متخصص zkSNACKs، پس از اعلام این خبر، توضیح داد که این تصمیم برای اطمینان از پیروی از آخرین به‌روزرسانی‌های قانونی و قانونگذاری در […]

پس از اینکه zkSNACKs اعلام کرد سرویس کوین‌جوین (Coinjoin) خود را می‌کند، اکوسیستم بیت کوین یک سرویس افزایش حریم خصوصی را از دست داد.

به گزارش میهن بلوکچین، مکس هایلبرند (Max Hillebrand)، متخصص zkSNACKs، پس از اعلام این خبر، توضیح داد که این تصمیم برای اطمینان از پیروی از آخرین به‌روزرسانی‌های قانونی و قانونگذاری در دولت ایالات متحده است.

هایلبرند گفت که بسته شدن سرویس کوین جوین با توجه به عدم شفافیت در ایالات متحده در رابطه با حوزه ارزهای دیجیتال و استفاده از ابزارهای افزایش حریم خصوصی نیاز است.

ادوارد اسنودن (ادوارد اسنودن)، افشاگر سابق امنیت ملی نیز از جمله افرادی بودند که از توقف این سرویس تاسف کرد.

مدیر عامل zkSNACKs گفت که اکوسیستم بیت کوین در حال حاضر از دست دادن یک سرویس مهم است که به کاربران کمک می‌کند تا با افزایش حریم خصوصی از طریق مکانیسم کوین‌جوین تراکنش خود را انجام دهند:

حریم خصوصی‌کوین زنده باقی خواهد ماند، اما از zkSNACKs برای توسعه‌دهندگان بیت‌کوین و مربیان حریم خصوصی یک شکست تاسف‌بار است.

همچنین هال‌برند که کیف پول واسابی (Wasabi Wallet) را تأیید کرد، کیف‌پول بیت‌کوین توسعه‌یافته توسط zkSNACKs که سرویس کوین‌جوین را در خود جای داد، به عنوان یک کیف پول معمولی بیت کوین به کار خود ادامه داد. کاربران به وسیله این کیف پول می توانند دریافت و ارسال بیت کوین کلیدهای ویژه تولید کنند.

حریم خصوصی در کوین‌جوین‌ها

با وجود بسته شدن سرویس کوین جوین، هایلبرند گفت که معماری فیلترینگ سمت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پارچه‌سازی و انتخاب کوین سفارشی (Custom Coin) را انتخاب کنید. با این حال، سطح حریم خصوصی ارائه شده توسط کوین جوین‌ها همتایی ندارد.

هالبرند اذعان گفت:

ماهیت بلوکچین بیت‌کوین بدون کوین‌جوین مانع از دستیابی کاربران به حریم خصوصی کامل می‌شود.

مدیر عامل zkSNACKs در این مورد که مشابه آن در پروتکل‌های حریم خصوصی و خدمات کوینجوین در حوزه‌های قضایی خارج از ایالات متحده آمریکا رخ می‌دهد یا خیر، می‌خواهد مخالفت کند.

بسته شدن سرویس کوین‌جوین zkSNACK بر محصولات و خدمات در سراسر اکوسیستم کریپتو تأثیر گذاشت. کیف‌پول سخت‌افزاری Trezor Suite و BTCPayServer از ژوئن ۲۰۲۴ نمی‌تواند این سرویس را به کاربران خود ارائه دهندگان دیگر ارائه دهد.

نحوه کار کوینجوین

هالبرند طی مصاحبه‌ای در سال ۲۰۲۳ به جزئیات سرویس کوین جوین zkSNACKs پرداخت.

سرویس‌هایی که هایل‌برند توضیح می‌دهند، سرویس کوین‌ها با اضافه کردن ورودی‌ها و خروجی‌ها از چندین کاربر در یک تراکنش، روشی برای مخفی تراکنش‌های بیت‌کوین ارائه می‌کند که مشخص می‌کند یک تراکنش خاص را برای ناظران خارجی بسیار تر می‌کند.

کیف‌پول واسابی در سال 2018 پس از بررسی‌های صورت گرفته در راه‌اندازی شد. این کیف پول از Tor برای ناشناس ماندن استفاده می‌کند، از قابلیت لایت‌کلاینت (Light Clinet) برای بررسی موجودی بدون خطر انداختن حریم خصوصی بهره می‌برد و فیلترهای بلوک را به صورت ایمن برای تشخیص تراکنش‌ها بدون دانلود کل بلوک‌چین بیت‌کوین به کار می‌برد.

کوین تلگراف

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-05-06 17:37:10

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=255538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.