افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

سرویس های اطلاعاتی باید خائنان حادثه تروریستی جاسک را سریعا شناسایی و مجازات کنند

  • کد خبر : 153530
سرویس های اطلاعاتی باید خائنان حادثه تروریستی جاسک را سریعا شناسایی و مجازات کنند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوزحجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، سرپرست امام جمعه تهران در خطبه های نماز عبادی ـ سیاسی این هفته پایتخت طی سخنانی تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ده ها نفر آیاتی از قرآن کریم بر اساس تفاسیر در مورد شأن و منزلت پیامبر و اهل بیت و […]

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوزحجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، سرپرست امام جمعه تهران در خطبه های نماز عبادی ـ سیاسی این هفته پایتخت طی سخنانی تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ده ها نفر آیاتی از قرآن کریم بر اساس تفاسیر در مورد شأن و منزلت پیامبر و اهل بیت و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها وارد شده است.

بیشتر بخوانید:

ابوترابی: حضور گسترده در انتخابات مظهر اراده و حاکمیت ملت است

وی ضمن اشاره به فضایل و کرامت حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: در کتب روایی برادران اهل سنت آمده است که آن حضرت برگزیده خداوند و عضوی از بدن پیامبر(ص) است. و گفته اند که خداوند از رضای فاطمه (علیها السلام) خشنود است و از غضب او خشمگین می شود.

خطیب جمعه تهران در ادامه سخنان خود به حادثه تروریستی جاسک اشاره کرد و گفت: مزدوران استکبار جهانی که سیلی های مهلکی از دستان مقتدر قهرمانان غزه خورده اند، دستان کثیفشان به خون قدرتمندان و شریفان آغشته شد. پلیس و چند تن از بهترین بچه هایی که برای کشور امنیت ایجاد کردند به شهادت رسیدند. امیدواریم دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور به سرعت خائنان را شناسایی و مجازات کند. همچنین کشور دوست همسایه باید از تمام توان خود برای حفاظت از مرزهای دو کشور و ارتقای امنیت استفاده کند.

ابوترابی با اشاره به حوادث غزه گفت: قهرمانان غزه نقاب را از چهره کریه یاران آمریکایی و اروپایی و همچنین متجاوزان صهیونیست برداشتند. امروز غزه مرگبارترین صادرات آمریکا، آزادی، حقوق بشر و دموکراسی غربی را در معرض دید جامعه جهانی قرار داده است. همچنین جبهه بزرگ انسانی در جغرافیای جهان علیه افکار ماتریالیستی ضد بشری حاکمان غرب شکل گرفته است. آنچه بشریت را به گریه انداخته شهادت 40 هزار زن و کودک فلسطینی نیست، بلکه غارت ارزش های اخلاقی و پایمال شدن انسانیت زیر چکمه های آمریکایی است که صهیونیست ها به عنوان نمایندگان کشورهای متمدن غرب کفن کرده اند. مزدوران منطقه ای آنها

وی تصریح کرد: بدون شک تغییرات ساختاری اساسی در حال رخ دادن است و دوران توزیع برق دوقطبی و تک قطبی به پایان رسیده است. طوفان الاقصی و مقاومت مردم غزه و کرانه باختری، آرایش نظامی و سیاسی متفاوت و استراتژی جدید محور مقاومت را به نمایش گذاشته است.

امام موقت تهران اعلام کرد: هندسه قدرت در حال تغییر است و کسانی که در جنگ شش روزه سرزمین های اشغالی را چندین برابر کردند، امروز پس از حدود 60 روز بمباران وحشیانه و حملات تانک ها و نفربرها سقوط کرده اند. . در زمین علیه عزم راسخ غزه، و هر روز ده ها افسر و سرباز در سوگ نشسته اند.

ابوترابی با اشاره به مسائل داخلی از جمله برنامه هفتم توسعه، بودجه 1403 و همچنین برخی مفاسد اقتصادی تصریح کرد: دغدغه دولت پیگیری سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم تعادل بودجه است. نمایندگان مجلس باید به دولت کمک کنند تا از این تنگنا که ریشه مشکلات اقتصادی و تورم فلج کننده است خارج شود. ایجاد هزینه بدون درآمد پایدار و قابل دستیابی، مشکلات کشور را دوچندان می کند.

وی ادامه داد: دولت در کاهش رشد نقدینگی و رشد پایه پولی کار بزرگی انجام داده است. این موضوع اساسی ترین نیاز امروز کشور است. ممکن است در کوتاه مدت مانع رشد اقتصادی شود، اما قطعا به گفته همه کارشناسان در این دو مورد، در این مقیاس از تورم در کشور یک ضرورت است و در میان مدت و بلندمدت به رشد اقتصادی دست خواهد یافت.

امام جمعه موقت تهران گفت: این روزها موضوع تخصیص بی رویه ارز نیمایی و فسادهای مفتضحانه مورد توجه مسئولان قوای سه گانه، کارشناسان، منتقدان و حامیان کشور قرار گرفته است. با توجه به گستردگی ملی و آثار منفی این موضوع در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به ویژه تهدید اعتماد عمومی و کاهش سرمایه اجتماعی، مبارزه با این پدیده همواره مورد توجه و در نظام حکمرانی کشور بوده است. . جمهوری اسلامی بارها توسط رهبر معظم انقلاب و مسئولان بر نقاط قوت تاکید شده است. پیشگیری و مبارزه با فساد یکی از مهمترین شاخصه های حکمرانی خوب و همسو با قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است.

ابوترابی تصریح کرد: اخلال گران نظام اقتصادی با انگیزه کیفری بالا سعی در شناسایی خلاءهای قانونی و اجرایی دارند و چند قدم جلوتر از قانون گذاران و ناظران حرکت می کنند. ابتکار حکمرانی کشور باید بر اساس اصل پیش بینی به عنوان پیشگیری باشد.

وی تصریح کرد: زمینه های فساد باید شناسایی و رفع شود. دستیابی به رویه ها و راهکارهای پیشگیرانه و کارآمد با عنایت به اعلام گام دوم انقلاب، برای تحقق آرمان های والای رهبری انقلاب در راستای تحقق نظام اسلامی، تحول اداری، قضایی. نظام های بانکی، بودجه ای، آموزشی، بهداشتی و درمانی و در یک کلام ساخت و تحول نظام ها در تمامی حوزه های حاکمیتی باید در دستور کار سه قوه قرار گیرد.

خطیب جمعه تهران افزود: در این برهه از تاریخ انقلاب نیازمند بازنگری در تمامی حوزه ها و دستگاه های مدیریتی قوای سه گانه هستیم. من به روسای نیروها می گویم که اهداف عالی تعریف شده در سیاست های کلی که با این چشم انداز تحول آفرین ابلاغ شده است، به واقعیت تبدیل خواهد شد. اگر این سیستم ها اصلاح شوند، شاهد تغییرات در چند زمینه خواهیم بود.

ابوترابی با اشاره به عوامل موثر در شکل گیری مفاسد اقتصادی گفت: اول اینکه اقتصاد دولتی منشاء فساد و بسیاری از مفاسد اقتصادی است. امروزه حدود 80 درصد اقتصاد کشور ما دولتی و شبه دولتی است که ناکارآمدی اقتصاد ملی و پیدایش فساد را توضیح می دهد. برنامه ریزی و اقدام باید در راستای اجرای سیاست های کلی اصل 44 برای بسترسازی واگذاری راه آهن و واگذاری بنگاه های دولتی و شبه دولتی به بخش واقعی اقتصادی انجام شود. خصوصی و تعاونی .

وی گفت: ثانیاً ارائه خدمات بهداشت عمومی کارآمد و مؤثر در نظام اداری ضروری است. امور اجرایی کشور در یک نظام اداری کارآمد باید به گونه ای تنظیم شود که سلامت و سلامت امور تامین شود. تحول بنیادین در نظام اداری کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که علاوه بر کاهش عرصه های تخلف و اخلال در نظام اقتصادی، موجب افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی می شود. بازطراحی امور اجرایی کشور با سپردن امور به مردم و تعریف دقیق وظایف حاکمیتی و رسیدن به بالاترین سطوح دولت الکترونیک با الهام از سیاست های کلی عالی نظام اداری ضروری است.

امام موقت تهران یادآور شد: انتصابات باید از پایین به بالا انجام شود و سلسله مراتب سیاسی از سلسله مراتب اداری جدا شود.

ابوترابی در ادامه برشمردن عوامل موثر در شکل گیری مفاسد اقتصادی تصریح کرد: ثالثاً عدم تعادل اقتصاد که یکی از معضلات و اختلالات اساسی اقتصاد است. برخی اقدامات خوب به نظر می رسند، اما تهدیدی جدی برای اقتصاد ملی هستند. هر حوزه ای از اقتصاد که از یک بازار رقابتی به یک اقتصاد دستوری حرکت کند، پنجره ای را به روی فساد باز می کند. از نمونه های آن می توان به تفاوت قیمت کارخانه و بازار و همچنین تفاوت ارز دولتی با بازار اشاره کرد.

وی افزود: حذف ارز ترجیحی دولت نقش مهمی در کاهش فساد داشت اما باید مراقب ارز نیمایی نیز بود. در این نرخ مضاعف هم احتمال فساد وجود دارد و در این فساد اخیر کدام جیب ها پر شد و کدام کیسه ها در یک شب خالی شد.

امام جماعت موقت تهران تصریح کرد: این مشکلات باید در کشور حل شود تا به یک نظام اقتصادی کارآمد و به دور از فساد و رشد اقتصادی برسیم.

ابوترابی افزود: هزینه فعالیت های رانت خواری و غیرمولد باید افزایش یابد. تولید ملی و بهره مندی از رقابت سالم مستلزم سلامت نظام اقتصادی و اصلاح ساختارهای تشویقی تولید است و تا زمانی که از اقتصاد دولتی عدول نکرده و نظام اقتصادی از شفافیت، سلامت و عدالت برخوردار نباشد. خیر، می توان انتظار رشد ملی، توسعه اقتصاد کشور و تولید ناخالص داخلی بالا را داشت.

وی گفت: در خصوص ماجرای فساد اخیر از هماهنگی سه قوه قدردانی می کنم و سه قوه با همکاری نزدیک فساد را رصد و اعلام کنند. زیرا شفاف سازی در مورد ایجاد اعتماد و عمل در چارچوب قانون است. همچنین دستگاه قضایی کشور باید میزان و شکل دقیق فساد را به اطلاع مردم برساند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=153530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.