افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

سرویس مدارس زنجان، ناتوانی مدیریت شهری در الفبای حمل و نقل – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 373977
سرویس مدارس زنجان، ناتوانی مدیریت شهری در الفبای حمل و نقل – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر، گروه استانی – فاطمه تاجبخش: قرار بود روز اول مهر و جشن بهار علم و دانش برای دانش آموزان زنجانی خاطره انگیز باشد، اما سردرگمی در سرویس دهی و رفت و آمد در مدارس، طعم تلخ و ضعف زنجانی را به جان خرید. حوزه حمل و نقل شهرداری این بار در سرویس مدارس […]

خبرگزاری مهر، گروه استانی – فاطمه تاجبخش: قرار بود روز اول مهر و جشن بهار علم و دانش برای دانش آموزان زنجانی خاطره انگیز باشد، اما سردرگمی در سرویس دهی و رفت و آمد در مدارس، طعم تلخ و ضعف زنجانی را به جان خرید. حوزه حمل و نقل شهرداری این بار در سرویس مدارس نمایش داده شد.

بسیاری از دانش آموزان زنجانی روزهای اول سال تحصیلی را بدون خدمت و برخی به دلیل کمبود تجهیزات آغاز کردند. ایاب و برو آنها دیر به مدرسه رسیدند، برخی از خانواده ها نیز مجبور شدند فرزندان خود را با خودروهای شخصی به مدرسه ببرند که صبح زود ترافیک سنگینی ایجاد کرد.

امسال موضوع سرویس مدارس به وزارت کشور و نظام ملی واگذار شد دانستن (سامانه نظارت بر حمل و نقل دانش آموزی) با هدف ساماندهی، مدیریت و نظارت بهینه حمل و نقل دانش آموزی و نظارت و پایش ناوگان شرکت راه اندازی شده است.

حضور شهرداری در سازمان سرویس مدارس زنجان

بر اساس قوانین جدید مدیریت و ساماندهی سرویس مدارس بر عهده سازمان حمل و نقل شهرداری و شورای ترافیک استان است و ۱۸ شرکت برای ارائه خدمات به دانش آموزان در زنجان به ثبت رسیده است.

همچنین بر اساس مصوبه شهریور 1402 هیئت وزیران ابلاغی وزارت کشور، مدیران مدارس و مأموران اداره کل آموزش و پرورش و مناطق آموزشی از هرگونه دخالت در سازوکار اجرایی مدرسه اکیداً منع شدند. خدمت رسانی و تنها وظیفه مدیران آموزش و پرورش و مدارس اطلاع رسانی به اولیا جهت ثبت نام در سامانه بود دانستن است

رانندگان متقاضی کار در ایاب و ذهاب دانش آموزی پس از ثبت نام و دریافت پروانه از شهرداری و اخذ برچسب سرویس مدارس باید مسئولیت حمل و نقل دانش آموزان را زیر نظر شرکت پیمانکاری و وظیفه نظارت بر عملکرد آنان، تعیین تکلیف خدمات و قرارداد. مسئولیت قرارداد به عهده شهرداری و شرکت های حمل و نقل می باشد. چندین خانواده که خدمات مدرسه را دریافت نکردند، از مشکلات ثبت نام تا پاسخگویی سیستم دانستن آنها گلایه دارند که با وجود اینکه مدارس شروع به کار کرده اند، تجهیزاتی در اختیار آنها قرار نگرفته و هیچکس مسئولیتی در قبال تخصیص سفرهای کودکان ندارد.

عدم اطمینان خانواده ها در ارائه خدمات

یکی از والدین زنجانی به خبرنگار مهر گفت: گویا امسال برای ایاب و برو دانش‌آموزان شرکت‌های حمل‌ونقل وارد عمل شدند و ما هم در سیستم دانستن ما ثبت نام کردیم اما هنوز چیزی مشخص نیست و هیچ پیامی مبنی بر اینکه چه ماشین و راننده ای فرزندمان را منتقل می کند دریافت نکرده ایم و کسی پاسخگو نیست.

نکات: شرکت های حمل و نقل از مدیران مدارس خواستند در سامانه ثبت نام کنند دانستن به خانواده ها اطلاع دهید و مدیر مدرسه فرزندم از طریق سامانه شاد اطلاع رسانی کرده است.

این والدین ادامه می دهد: با راه اندازی مدارس حضوری و اجرای آموزش مجازی، بسیاری از خانواده ها از سامانه شاد استفاده نمی کنند و همین امر باعث شد تا برخی افراد از نیاز و نحوه ثبت نام در سامانه آگاه شوند. دانستن نمی دانند و حالا چند روز مانده به شروع مدرسه، در مورد انتقال فرزندانمان بلاتکلیف هستیم.

اختلال سیستم دانستن; دلیل اصلی عدم ارائه خدمات مدرسه

رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان درباره وضعیت و هرج و مرج موجود در ارائه خدمات مدارس می گوید: مدیریت سیستم دانستن و ارائه خدمات مدارس بر عهده آموزش و پرورش نبوده و این نهاد تنها مسئول گزارش دهی است که طی بخشنامه ای به اطلاع کلیه مدیران مدارس رسیده است.

مدیران مدارس از طریق کانال ها و شبکه های ارتباطی با خانواده ها درباره موضوع سرویس مدارس صحبت کردند

حمید ملکی با اشاره به اینکه مدیران مدارس موضوع سرویس مدارس را از طریق کانال ها و شبکه های ارتباطی با خانواده ها در میان گذاشتند، یادآور می شود: این موضوع از طریق خبرگزاری ها و صداوسیما منتشر شده است، اما برخی از والدین واقعاً به آن توجه نکرده اند. مراجعه به سامانه

او سیستم را تغییر داد دانستن وی دلیل بی خدماتی بسیاری از خانواده ها را همین موضوع می داند و می گوید: اگرچه طبق قانون آموزش و پرورش اجازه دخالت در ارائه خدمات داده نمی شود، اما به دلیل نواقص سامانه از مدیران خواهشمندیم همکاری لازم را داشته باشند. با شرکت های حمل و نقل و اعلام تعداد دانشجویان متقاضی سرویس و مسیرهای آنها به نمایندگان شرکت.

رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه کمبود نیرو یکی دیگر از چالش های ارائه خدمات مدارس است، می گوید: برخی شرکت های حمل و نقل پس از ساخت اعلام کردند که خودرو ندارند. پیگیری ارائه خدمات و برخی از شرکت های معرفی شده نیز به هیچ عنوان مسئولیتی ندارند.

سرویس مدارس زنجان، ناتوانی مدیریت شهری در الفبای حمل و نقل

وی با اشاره به اینکه بی برنامگی از سوی شرکت ها باعث این مشکل شده است، ادامه می دهد: سیستم دانستن نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد و شهرداری از سال اول مسئولیت را بر عهده گرفته است و امیدواریم به زودی این مشکل را حل کنند.

خانواده ها تا آخر هفته صبور باشند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان در پاسخ به خبرنگار مهر اظهار داشت: از اواخر خردادماه هماهنگی های لازم برای ثبت نام والدین در سامانه انجام شده است. دانستن جلسات مختلفی با شرکت ها و شرکا برگزار شد ذینفع از جمله جاده ها، اماکن و استانداری.

داوود نوری اشاره می کند که برخی والدین در نظام دانستن ثبت نام نکردند و عدم همکاری برخی از مدیران مدارس نیز این چالش را ایجاد کرد، وی ادامه می دهد: به شرکت ها اعلام کردیم که برای پذیرش تمامی بازماندگان و کسانی که در سامانه ثبت نام نکرده اند همکاری لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تعداد رانندگانی که تمایل خود را برای انتقال دانش آموزان اعلام کردند کم است، می گوید: به همین دلیل مجبور شدیم برای هر راننده دو سرویس در نظر بگیریم و در این بین برخی مدیران برنامه آموزشی را تغییر دادند و برنامه را از 8 تغییر دادند. صبح تا 7:30 رسیده و این چالش برای رانندگان و خانواده ها تشدید شده است.

تعدادی از نمایندگان شرکت های حمل و نقل را در مدارس مستقر کردیم اما برخی مدیران همکاری نکردند و اجازه اعزام را ندادند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان عدم اطلاع رسانی از طریق سامانه های آموزشی و پیامکی را چالش دیگر دانست و افزود: تعدادی از نمایندگان شرکت های حمل و نقل را به مدارس اعزام کرده ایم اما برخی از مدیران همکاری نکردند و اجازه اعزام به آنها داده نشد.

بیان می‌کند: از خانواده‌ها می‌خواهیم صبور باشند و انشاالله تا پایان هفته مشکل سرویس مدارس برطرف و وسایل نقلیه برای همه دانش‌آموزان تامین شود.

سرویس مدارس زنجان، ناتوانی مدیریت شهری در الفبای حمل و نقل

سرویس مدارس زنجان پر از حرف هایی است که در عمل موثر نیستند.

حمل و نقل عمومی شهر زنجان همواره با چالش هایی مواجه بوده است و در این میان هر ساله با بازگشایی مدارس شهرداری زنجان، ناتوانی شهرداری زنجان در ساماندهی وضعیت حمل و نقل دانش آموزان در حالت خوش بینی به مشکلات بیشتر نمایان می شود. و باعث عدم وفای به وعده ها و یا یک پروسه طولانی برای تحقق وعده شده است.

امیدواریم شهرداری زنجان به جای ایجاد فضای تبلیغاتی برای برنامه هایی که وظیفه ذاتی آن در مدیریت شهری است و به جای تهدید، توهین و تلاش برای نفوذ بر خبرنگاران منتقد و استخدام پیمانکاران برای تهدید درب، به وظیفه خود عمل کند. روزنامه نگاران منتقد را به خانه بفرستید و شجاعت پاسخگویی به انتقادها را داشته باشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.