افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

سرنوشت کاهنان معبد آمون پس از بیش از 15 سال، عکس و بیوگرافی.

  • کد خبر : 273864
سرنوشت کاهنان معبد آمون پس از بیش از 15 سال، عکس و بیوگرافی.

نقش های اصلی کاهنان معبد آمون: این شخصیت ها در سریال یوسف پیامبر کسانی که شخصیت های منفی و حیله گر این سریال بودند از جمله کسانی بودند که عموم مردم می خواستند ابتدا مجازات اعمالشان را ببینند. بازیگران کاهنان معبد به خوبی می دانستند که چگونه نقش این افراد را بازی کنند. متأسفانه هر […]

نقش های اصلی کاهنان معبد آمون: این شخصیت ها در سریال یوسف پیامبر کسانی که شخصیت های منفی و حیله گر این سریال بودند از جمله کسانی بودند که عموم مردم می خواستند ابتدا مجازات اعمالشان را ببینند. بازیگران کاهنان معبد به خوبی می دانستند که چگونه نقش این افراد را بازی کنند. متأسفانه هر 4 بازیگر اصلی کاهنان معبد در سال های اخیر فوت کرده اند.

بازیگران با نقش های اصلی کاهنان معبد آمون.

۴ بازیگر نقش کاهن اعظم سریال یوسف پیامبر معبد درگذشت. مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر به کارگردانی فرج الله سلحشور داستان زندگی پرفراز و نشیب حضرت یوسف از کودکی تا جوانی را روایت می کند. قسمت اول این سریال 45 قسمتی در سال 1386 پخش شد.این سریال بارها در مناسبت های مختلف بازپخش شده است. در این بخش به معرفی بازیگرانی می پردازیم که در سریال یوسف پیامبر (ص) در نقش های اصلی کاهنان معبد آمون دارفانی را وداع گفتند و بازی آنها در این سریال بخشی از آنها شده است. نقش های ماندگار

عباس امیری در نقش آنخ ماهو

زنده یاد عباس امیری مقدم بازیگر مشهور سینما و تلویزیون در سال 1322 در آمل به دنیا آمد. وی فعالیت هنری خود را از سال 1372 با سریال سربداران آغاز کرد و در سال 1374 با بازی در نقش “ابوموسی اشعری” در سریال امام علی به کارگردانی داوود میرباقری برجسته شد.

عباس امیری مقدم در سال 1386 در فیلم یوسف پیامبر نقش آنخ ماهو، کاهن اعظم معبد آمون را بازی کرد. این بازیگر در آثاری چون جنگل کوچک، آتش در زمستان، تنهاترین سردار، منجی، پرواز عشق، بی پولی، جایی دور، مختارنامه، کلاه پهلوی، امام علی و…

عباس امیری مقدم در 16 اسفند 93 در حین بازی در فیلم تلویزیونی صبح بخیر بر اثر سانحه رانندگی درگذشت.

اسماعیل سلطانیان در نقش کی مونی

اسماعیل سلطانیان این بازیگر و کارگردان متولد 6 فروردین 1333 است. اسماعیل سلطانیان فعالیت هنری خود را از سال 1349 با تئاتر آغاز کرد. ساعت 24 زنده یاد سلطانیان در آثاری چون مرد هزار چهره، وضعیت سفید، پایتخت 2، معراج ها، ستایش، رستگار، هیس، دخترها فریاد نمی زنند، دونده دوچرخه، قورباغه و … به ایفای نقش پرداخته است. ژوئن 1402)

بازیگران سریال یوسف پیامبر

اسماعیل سلطانیان در سریال متأسفانه یوسف پیامبر نقش کشیش معبد آمون به نام کی مونی را بازی کرد، این بازیگر در سوم خرداد در سن 69 سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

ناصر فروغ در نقش خوفو

ناصر فروغ بازیگر سینما و تلویزیون متولد 19 آبان 1329 است. وی در آثاری چون گذر، پرده آهنین، سجده بر آب، تعقیب سایه ها، گلوله، دل بی قرار، زبان مادری، مردان فرشتگان، پرونده های ناشناخته بازی کرده است. و غیره.

بازیگران سریال یوسف پیامبر

زنده یاد ناصر فروغ در سریال یوسف پیامبر نقش خوفو یکی از کشیشان معبد آمون را بازی کرد. این بازیگر در 26 مهر 1391 در سن 63 سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

رضا آقارابی در نقش پادیمون در سریال یوسف پیامبر

رضا آقارابی بازیگر سینما و تلویزیون متولد 1337 در تهران بود که فعالیت هنری خود را در تئاتر از سال 1360 آغاز کرد و در آثاری چون مختار نامه، یوسف پیامبر، همسفر، فرمان آتش، پرخمدار، ماه عسل، عروس حلبچه، دایره سرخ ظاهر شد. . و… نقش داشته است. زنده یاد رضا آقارابی در سریال یوسف پیامبر نقش پادیمون، رئیس نگهبانان معبد آمون را بازی کرد، این بازیگر در 26 مرداد 1387 در سن 50 سالگی درگذشت.

بازیگران سریال یوسف پیامبر

درباره سریال یوسف پیامبر

یوسف پیامبر یک مجموعه تلویزیونی ایرانی بر اساس داستان زندگی یوسف به روایت قرآن و منابع اسلامی به نویسندگی و کارگردانی فرج الله سلحشور است که در 45 قسمت از 16 تیر 1377 تا 21 اردیبهشت 1377 پخش شد. یک کانال سیما. این سریال در سال های بعد بارها از شبکه آی فیلم بازپخش شد. از بازیگران این سریال می توان به مصطفی زمانی، کتایون ریاحی، محمود پاک نیت و جعفر دهقان اشاره کرد.

نگارش فیلمنامه یوسف پیامبر بر عهده سلحشور بود و او در سال 1381 آن را به پایان رساند. تولید سریال از تیرماه 1391 با 40 قسمت آغاز شد، اما به دلیل کمبود بودجه از سوی پخش کننده، ساخت سریال به تعویق افتاد پس از سه ماه مراحل پیش تولید سریال در دفاع مقدس آغاز شد. شهر فیلمبرداری سریال در می 2003 آغاز شد، اما به دلیل مشکلات بودجه چندین بار از اکتبر به تعویق افتاد. فیلمبرداری یوسف پیامبر در آوریل 2006 به پایان رسید.

داستان این سریال از این قرار است که وقتی یعقوب بنی اسرائیل را به توحید فرا می خواند و آنها را از پرستش خدایان برحذر می دارد; خداوند پیامبر بعدی نسل خود را برگزید و یوسف را که چهره ای زیبا دارد به او عطا کرد. یوسف در کودکی خوابی دید که در آن خورشید و ماه و 11 ستاره بر او سجده کردند. یعقوب که این خواب را می شنود به او توصیه می کند که آن را از برادرانش پنهان کند.

پس از مدتی، برادران یوسف که به عشق پدرشان به یوسف حسادت می‌ورزیدند، او را در چاه انداختند و در حضور یعقوب ادعا کردند که یوسف را گرگ خورده و پیراهن جعلی خونین را به یعقوب نشان دادند. پس از مدتی کاروانی او را از چاه بیرون آورد و به پوتیفار محبوب مصر فروخت و پوتیفار او را به عنوان برده به همسرش زلیخا سپرد. زلیخا عاشق یوسف می شود و وقتی زلیخا از او خواست که با او به رختخواب برود، یوسف فرار کرد.

پوتیفار می رسد و همه تقصیرها بر گردن یوسف می افتد و یوسف به زندان می رود و هشت سال در آنجا می ماند. اما آمنهوتپ به لطف یکی از دوستانش در زندان که مدت ها پیش آزاد شده و در خدمت پادشاه مصر است، به کمک علم تعبیر خواب، خواب حاکم را تعبیر کرد و یکی از نزدیک ترین دوستان حاکم شد. . خرد او بود و پس از مرگ پوتیفار محبوب مصر شد. سرانجام یوسف پس از سالها دوری، با معجزه ای، زلیخای پیر را به زلیخایی جوان و زیبا تبدیل می کند و با او ازدواج می کند. و سرانجام پس از سی سال غیبت، پدر خود را یافت و با خود به مصر برد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=273864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.