افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

سرنوشت قیمت آهن در تابستان 1403.

  • کد خبر : 291191
سرنوشت قیمت آهن در تابستان 1403.

به گزارش آهن آنلاین، چالش های پیش روی صنعت فولاد در تابستان 1403 منجر به روزهای آتشین تولید این صنعت شد. اعمال محدودیت های برق از سوی دولت، افزایش فروش نفت خام، افزایش 30 درصدی کرایه حمل و نقل، افزایش مالیات و رکود در بخش های مختلف اقتصاد کشور، نگرانی ها را نسبت به آینده […]

به گزارش آهن آنلاین، چالش های پیش روی صنعت فولاد در تابستان 1403 منجر به روزهای آتشین تولید این صنعت شد. اعمال محدودیت های برق از سوی دولت، افزایش فروش نفت خام، افزایش 30 درصدی کرایه حمل و نقل، افزایش مالیات و رکود در بخش های مختلف اقتصاد کشور، نگرانی ها را نسبت به آینده صنعت فولاد و صنعت فولاد افزایش داده است. قیمت آهن

وی ادامه داد: قیمت روز آهن ساختمانی و صنعتی در کشور تحت تأثیر متغیرهایی مانند: قیمت جهانی آهن، میزان عرضه و تقاضا و … است و به صورت لحظه ای در نوسان است و از آنجایی که قیمت کل آهن مصرفی در پروژه های عمرانی، سهم بخش بزرگی از کل هزینه پروژه را تشکیل می دهد، دانستن قیمت آهن امروز برای صاحبان مشاغل در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است آهن درب کارخانه ها و شرکت ها و با خرید اینترنتی آهن، کمک دریافت می کنند.

تحلیلگران صنعت فولاد و آهن بر این باورند که بازار فولاد در تابستان پیش رو با چالش های زیادی روبرو خواهد شد و شرایط را برای این صنعت نسبت به سال های گذشته سخت تر خواهد کرد.

سال گذشته تولید فولاد به 32 میلیون تن رسید که 18 میلیون تن آن مصرف داخلی و 14 میلیون تن صادر شد. اگرچه این میزان تولید ایران را در بین 10 کشور برتر جهان قرار داد، اما همچنان 30 درصد کمتر از ظرفیت اسمی واحدهای تولیدی کشور است. زیرا ظرفیت تولید فولاد و آهن در کشور بیش از 40 میلیون تن در سال است.

کاهش 20 درصدی تولید فولاد و آهن از طریق اعمال محدودیت های برق

دلیل اصلی این شکاف در تولید، کاهش اجباری مصرف برق توسط صنایع در تابستان است که ناشی از سرمایه‌گذاری ناکافی در زیرساخت‌های مهم برق صنعتی کشور است. در واقع سرمایه گذاری ما در صنعت فولاد بیشتر از سرمایه گذاری در زیرساخت ها بوده است و این توسعه نامتوازن در کشور باعث ایجاد بحران در روند تولیدی صنایع شده است.

محدودیت مصرف برق برای صنایع، شرکت‌های فولادی را مجبور به تولید بیشتر در شب می‌کند که باعث کاهش 15 تا 20 درصدی تولید می‌شود. از سوی دیگر این کاهش تولید به معنای عدم بهره برداری کامل از سرمایه گذاری های انجام شده در این صنعت و خام فروشی واحدها است.

مجبور به خام فروشی فولاد و آهن پس از اجرای سیاست های غلط

فعالان صنعت فولاد زمانی شروع به تولید کنسانتره و گندله می کنند که مصرف برق محدود باشد که گاز و برق کمتری مصرف می کند. این مشکل منجر به فروش ناخالص خواهد شد. بنابراین در سال گذشته کشور 10 میلیون تن کنسانتره و سرباره صادر کرده است، یعنی به اوایل دهه 90 که تنها 20 میلیون تن سنگ آهن صادر می کردیم و این به معنای فروش مطلق نفت خام است که برخلاف سیاست های تعریف شده است. . برای کشور.

فروش مواد خام از صنایع فولاد تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور دارد زیرا مواد اولیه را با قیمت بسیار پایین و به صورت مبادله ای صادر می کند که توسط کشورهای دیگر با همان مواد اولیه خریداری شده و به محصولات کاربردی مانند میلگردهای تقویت کننده تبدیل می شود. . و سایر محصولات ما برای رفع نیاز کشور با قیمت چندین برابر بیشتر وارد می کنیم. از آنجایی که محصولات آهن و فولاد از نهاده های مهم تولید هستند، خام فروشی و ورود به این چرخه معیوب باعث تورم جدی در کشور می شود.

از سوی دیگر در نتیجه کاهش تولید، با کاهش صادرات و ارز حاصل از این صنعت برای کشور مواجه خواهیم بود و با کاهش درآمدهای ارزی، آسیب های جدی تری به اقتصاد کشور وارد خواهد شد. . اقتصاد.

افزایش سریع نرخ حمل و نقل برای صنعت فولاد

علاوه بر اعمال محدودیت انرژی بر صنایع، افزایش 30 درصدی کرایه حمل بار نیز چالش دیگری را برای بازار فولاد ایجاد کرده است. علاوه بر این، کمبود اندازه در برخی از پایه های پرفروش، نگرانی های جدی را در مورد آینده بازار فولاد کشور ایجاد کرده است.

یکی دیگر از مشکلات پیش روی صنعت فولاد کشور کاهش نقدینگی از یک سو و افزایش مالیات از سوی دیگر است. علاوه بر این، رکود صنعت ساخت و ساز مسکن که ورودی اصلی تولید آن آهن و فولاد است و نوسانات جدی قیمت ارز و تورم حاکم بر اقتصاد کشور، منجر به کاهش تولید آهن و فولاد شده است.

از سوی دیگر برخی از فعالان صنعت فولاد و کارخانجات به دنبال جذب نقدینگی از بازار هستند که این امر منجر به کاهش نقدینگی در بازار و افزایش قیمت آهن آلات می شود که به نفع صنعت فولاد نخواهد بود. . به دلیل کاهش تقاضا

همچنین وزارت دارایی در اجرای سیاست های کنترلی خود از فعالان صنعت فولاد کشور مالیات اخذ کرده و این مشکل باعث افزایش هزینه ها و در نهایت قیمت گذاری مقاطع فولادی از جمله قیمت میلگرد شده است.

رکود وحشتناک کشور با صنعت فولاد چه می کند؟؟

رکود یکی از مهم ترین عواملی است که این روزها بیشترین فشار را به صنعت فولاد کشور وارد کرده است. رکود در چند بخش اقتصادی کشور باعث کاهش چشمگیر ساخت و ساز شده است و از آنجایی که فولاد و آهن ورودی اصلی تولیدات ساختمانی هستند، به همین دلیل شاهد کاهش مصرف فولاد و آهن در کشور هستیم.

لازم به ذکر است در هفته گذشته قیمت میلگردهای آرماتور از 100 به 300 هزار تومان کاهش و قیمت برخی پیمانه های تیرآهن فولادی از 30 به 150 هزار تومان افزایش یافت. همچنین ورق فولادی از 300 تومان به 800 تومان افزایش یافت، اما قیمت پروفیل در اکثر کارخانه ها ثابت ماند. از سوی دیگر قیمت ورق گالوانیزه، روغنی و رنگی با کاهش 400 تومانی مذاکره شد.

توسعه متوازن راه نجات صنعت فولاد

به نظر می رسد تنها راه برون رفت از بحران پیش روی صنایع به ویژه صنعت فولاد کشور، توجه تصمیم گیران و سیاست گذاران کشور به توسعه متوازن برنامه های اقتصادی است که به این معناست که ابتدا باید به سمت اصلاح زیرساخت های لازم و اصلاح آنها به نفع تولید کشور تا صنایع با سرعت بیشتر و بدون اغتشاش چرخه تولید کشور را که موجب رونق اقتصادی و تجاری می شود حرکت دهند.

آبنما: https://ahanonline.com/211372/قیمت-مقصد-ابزار-آهنی-تابستان-1403/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=291191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.