افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

سرنوشت بازیگران سریال «بزم ام مدرسه» پس از 41 سال به تعویق افتاد.

  • کد خبر : 373070
سرنوشت بازیگران سریال «بزم ام مدرسه» پس از 41 سال به تعویق افتاد.

به گزارش صبح تایم، بچه های دهه 1360 دلتنگ سریال تلویزیونی «دوباره مدرسه دیر آمدم» هستند، سریالی با بازی اکبر عبدی 23 ساله در نقش محسن که همیشه و همیشه دیر به مدرسه می آمد. بهانه ای برای دیر آمدن داشت اکبر عبدی را خیلی ها با سریالی از دهه 60 به یاد می آورند […]

به گزارش صبح تایم، بچه های دهه 1360 دلتنگ سریال تلویزیونی «دوباره مدرسه دیر آمدم» هستند، سریالی با بازی اکبر عبدی 23 ساله در نقش محسن که همیشه و همیشه دیر به مدرسه می آمد. بهانه ای برای دیر آمدن داشت

اکبر عبدی را خیلی ها با سریالی از دهه 60 به یاد می آورند در دهه 60 که مدارس در مسائل آموزشی بسیار سخت گیر بودند و بچه ها از مدرسه فرار می کردند، از طریق سریال هایی مانند «مدرسه من است دوباره دیر.” در واقع در آن زمان تلویزیون به عنوان تنها رسانه فراگیر سعی می کرد کودکان را از نظر ذهنی برای رفتن به مدرسه آماده کند.

اکبر عبدی در برنامه تلویزیونی «چل تیکه» که از شبکه نسیم پخش می شد، درباره فضای مدرسه در آن سال ها گفت: الان بچه ها مدرسه را دوست دارند وگرنه آن زمان بچه ها خیلی به مدیر و معلم وابسته بودند. حالا اگر معلم با صدای بلند سر بچه ها فریاد بزند، می توانند از او شکایت کنند و اوضاع خیلی تغییر کرده است».

او سپس خاطره ای از دوران تحصیلش تعریف کرد: “یک بار در کلاس به معلممان می گفتم آقا من می توانم دستشویی بروم؟ می توانم بروم دستشویی؟ معلم هم نمی تواند بگوید. بعد از مدتی می توانم بگویم. قلبش به رحم رسید و گفت: بیا و ببین گفتم دیگر نمی خواهم، همین که زنگ بزند به مامانم می گویم برایم لباس بیاور. خیلی ها اکبر عبدی را با سریالی از دهه 60 به یاد می آورند در دهه 60 که مدارس در مسائل آموزشی بسیار سخت گیرانه بودند و بچه ها از مدرسه فرار می کردند، از طریق سریال هایی مثل «مدرسه من دیر شد دوباره.” در واقع در آن زمان تلویزیون به عنوان تنها رسانه فراگیر سعی می کرد کودکان را از نظر ذهنی برای رفتن به مدرسه آماده کند.

اکبر عبدی در برنامه تلویزیونی «چل تیکه» که از شبکه نسیم پخش می شد، درباره فضای مدرسه در آن سال ها گفت: الان بچه ها مدرسه را دوست دارند وگرنه در آن زمان بچه ها خیلی به مدیر و معلم وابسته بودند. حالا اگر معلم با صدای بلند سر بچه ها داد بزند، می توانند از او شکایت کنند و اوضاع خیلی تغییر کرده است.

او سپس خاطره ای از دوران تحصیلش تعریف کرد: “یک بار در کلاس به معلممان می گفتم آقا من می توانم دستشویی بروم؟ می توانم بروم دستشویی؟ معلم هم نمی تواند بگوید. بعد از مدتی می توانم بگویم. قلبش به رحم رسید و گفت بیا ببین من دیگر نمی خواهم، درست قبل از اینکه زنگ بزند به مامانم می گویم برایم لباس بیاور.

عبدی درباره سریال «بازم دیر کردم دوباره دیر کردم» در این برنامه گفت: در سریال «دوباره دیر کردم برای هر قسمت 1000 تومان به من می دهند» و در عین حال من. فیلمی با دستمزد 500 هزار تومانی با همان شخصیت «دوباره دیر آمدم» به من پیشنهاد شد، اما چون تکراری بود، باید گفت که افتادن در دام تکرار بستگی زیادی به آن دارد شرایط اقتصادی و معنوی بازیگر.

به غیر از عبدی دیگر بازیگران این سریال اسماعیل داورفر در نقش پدر محسن، مهین شهابی در نقش مادر محسن، عنایت الله شفیعی در نقش مرشد و مجید رزاز در نقش بیبی مرشد بودند. مدیر هنری این سریال حسین افصحی و کارگردان تلویزیونی آن ماهوش جزایری بود. این سریال در سال 1362 از شبکه یک سیما پخش شد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بازیگران این سریال بعد از 41 سال کجا هستند و الان چه می کنند؟

اسماعیل داورفر

دارفرفر که بیشتر به خاطر بازی در نقش دوستعلی در سریال «دایی جان ناپلئون» ناصر تقوایی و مدیر آژانس در سریال «آژانس دوستی» به یاد می‌آید، در سال 2007 در سن 76 سالگی درگذشت. آخرین کار تلویزیونی او یک سال قبل از مرگش فیلم تلویزیونی «رز سرخ» بود. در «دوباره مدرسه من دیر شد» نقل قول درفرفر «چه ناز» بود.

مهین شهابی

مهین شهابی اگرچه قبل از انقلاب فعالیت خود را در سینما و تلویزیون آغاز کرد اما در سال 1364 با سریال آینه به شهرت رسید. وی در سال 1388 درگذشت. شهابی در «بازم مدرسه دیر شاد» نقش مادری مهربان اما جدی را بازی کرد. صبور بود اما در مقابله با شیطنت های محسن دریغ نمی کرد و سعی می کرد حق از باطل را به او بیاموزد.

عنایت الله شفیعی

شفیعی فعالیت در سینما را با بازی در فیلم «گوزنها» به عنوان یکی از بازیگران تئاتر جامعه باربد آغاز کرد. او در سریال های «امام علی» و «مختارنامه» با داود میرباقری همکاری داشته و هم اکنون مشغول بازی در سریال «سلمان فارسی» است که زمان دقیق پخش آن مشخص نیست. او در «بازم مدرسه باغ» نقش مرشد را بازی می کرد که سن واقعی اش بیشتر بود. مرشد دعوا می کرد و بچه ها دورش جمع می شدند و نکات تربیتی را در قالب شعر و نصیحت به آنها یاد می دادند.

مجید رزاز

مجید رزاز که سال هاست به ندرت در تلویزیون حضور پیدا کرده است، در دهه 60 به عنوان مجری فعالیت می کرد البته در تله تئاتر نیز تجربه ای دارد. او در «بازم مدرسه دیر درد» نقش بچه مرشد که معلم معلم بود را بازی کرد.

منبع: فرارو




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.