افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

سرنوشت آربیتراژ در کریپتو؛ آیا باد باد را حمل می کند؟

  • کد خبر : 370265
سرنوشت آربیتراژ در کریپتو؛ آیا باد باد را حمل می کند؟

دو مطالعه آکادمیک جدید نشان می‌دهند که آربیتراژ در بازارهای ارزهای دیجیتال چگونه تکامل یافته است، چگونه بر بازار تأثیر گذاشته است و در آینده چه خواهد کرد. ناهار رایگان در امور مالی به معنای فرصتی است که می توانید بدون ریسک به سود برسید و اغلب در این بازار به عنوان آربیتراژ شناخته می […]

دو مطالعه آکادمیک جدید نشان می‌دهند که آربیتراژ در بازارهای ارزهای دیجیتال چگونه تکامل یافته است، چگونه بر بازار تأثیر گذاشته است و در آینده چه خواهد کرد.

ناهار رایگان در امور مالی به معنای فرصتی است که می توانید بدون ریسک به سود برسید و اغلب در این بازار به عنوان آربیتراژ شناخته می شود. آربیتراژ فرآیند ساده ای است که در آن یک دارایی مشابه یا مشابه به طور همزمان در بازارهای مختلف خرید و فروش می شود تا از تفاوت های جزئی در قیمت آن دارایی سود حاصل شود.

هدف از داوری این است که از نوسانات قیمت دارایی های یکسان یا بسیار مشابه در بازارهای مختلف برای مثال، اگر سهامی در بورس نیویورک (NYSE) به قیمت 1 دلار و همان سهام در بورس اوراق بهادار لندن (LSE) به قیمت 1.10 دلار فروخته شود، یک آربیتراژور می تواند آن سهام را در ایالات متحده بخرد و آن را در بازار بورس بفروشد. انگلستان 10 درصد سود کسب می کند.

در بازارهای سنتی، آربیتراژ بسیار نادر و کوتاه مدت استزیرا معامله گران به سرعت ناسازگاری قیمت ها را تشخیص می دهند و قیمت ها را دوباره با معاملات خود همگرا می کنند. با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال دارایی های نوآورانه ای هستند که در صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز معامله می شوند، در سال 2020، ایگور ماکاروف از دانشکده اقتصاد لندن و آنتوانت شوئر از MIT در مقاله ای با عنوان تجارت و آربیتراژ در بازارهای ارز دیجیتال این موضوع را بررسی کردند.

معاملات الگوریتمی
آربیتراژ ارز دیجیتال

آنها به دقت نشان دادند که دوره های طولانی فرصت های آربیتراژ در بازارهای بیت کوین در کشورهای مختلف و صرافی ها وجود دارد. یعنی در آن زمان سرمایه گذاران می توانستند بیت کوین را از صرافی یک کشور بخرند و در صرافی دیگری در کشور دیگر بفروشند و سود ببرند.

یکی از نکات جالبی که به آن اشاره کردند پدیده ای به نام کیمچی پریمیوم بود که در آن قیمت بیت کوین در کره جنوبی می تواند تا 20 درصد بیشتر از قیمت آن در آمریکا باشد، اما این تفاوت قیمت در مبادلات داخلی بسیار کمتر است. . با این حال، آربیتراژ ممکن بود و سام بنکمن-فرید، بنیانگذار صرافی منقرض شده FTX در Alameda Research، از همان استراتژی آربیتراژ استفاده می کرد.

کاهش فرصت های آربیتراژ

در مقاله‌ای که در سال ۲۰۲۳ به‌عنوان به‌روزرسانی مطالعه ماکاروف و شوئر (۲۰۲۰) منتشر شد، تامی کرپلیر، ماتیاس پلستر و استفان زیسبرگر یافته‌های قبلی را تأیید کردند، اما مهم‌تر از آن، آنها نشان دادند که حجم سود آربیتراژ از آوریل ۲۰۱۸ به شدت کاهش یافته است. یافتن و استفاده از این روش برای سرمایه گذاران سودآور نیست. این را ثابت کردند کاهش فرصت های آربیتراژ به دلیل افزایش نوسان قیمت و تعداد بیشتر معامله گران آگاه است و به همین دلیل نتیجه می گیرند که آربیتراژ در بازارهای ارزهای دیجیتال دیگر به راحتی قبل امکان پذیر نیست و با توجه به حرفه ای شدن و پوشش بیشتر این بازارها، به احتمال زیاد این روند تغییر نخواهد کرد.

البته باید توجه داشت که حتی اگر دیگر سودهای بادآورده ای برای سرمایه گذاران در بازارهای ارزهای دیجیتال وجود نداشته باشد، این موضوع می تواند یک علامت مثبت درک شده است، زیرا بازارهای حرفه ای و شفاف تر و اکنون بیشتر شبیه یک بازار کارآمد عمل می کنند و به همین دلیل سرمایه گذاری نهادی بیشتری را جذب خواهند کرد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-21 10:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.