افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

سرمربی مجارستانی با تمجید از فوتسال ایران: شما یکی از با استعدادترین های جهان هستید – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 369343
سرمربی مجارستانی با تمجید از فوتسال ایران: شما یکی از با استعدادترین های جهان هستید – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال 2024 در حالی در ازبکستان برگزار می شود که تیم فوتسال ایران در گروه F با برتری مقابل ونزوئلا و گواتمالا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. برای تعیین رهبر با فرانسه روبرو شوید. فوتسال در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته و به […]

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال 2024 در حالی در ازبکستان برگزار می شود که تیم فوتسال ایران در گروه F با برتری مقابل ونزوئلا و گواتمالا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. برای تعیین رهبر با فرانسه روبرو شوید.

فوتسال در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته و به خصوص در اروپا مورد توجه تصاعدی مردم قرار گرفته و در حال تبدیل شدن به یکی از رشته های پرطرفدار است.

در بین کشورهای اروپایی اسپانیا، پرتغال و روسیه شرایط متفاوتی دارند و در این کشورها فوتسال به صورت کاملا حرفه ای و مدرن دنبال می شود و مربیان اسپانیایی با بهره مندی از تئوری های مدرن متعهد به توسعه فوتسال در بسیاری از کشورهای جهان هستند. هستند

یکی از این افراد سرجیو مولور، مربی 42 ساله اسپانیایی است که 21 سال سابقه حرفه ای فوتسال دارد و در حال حاضر مربی تیم فوتسال مجارستان است.

او کار خود را با تیم اسپانیایی “ملیا” آغاز کرد و سپس در سال های 2015 و 2016 به عنوان دستیار به این تیم قطری رفت و در جام ملت های آسیا 2016 که در ازبکستان برگزار شد، سرمربی قطر بود. سپس به مدت چهار سال در یک باشگاه فوتسال مجارستان کار کرد. در سال 2021 هدایت تیم ACCS فرانسه را بر عهده گرفت. او همچنین یک فصل را در تیم لوانته اسپانیا سپری کرد و از سال 2022 به عنوان مربی در تیم فوتسال مجارستان فعالیت می کند.

«سرجیو مولور» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر به تحلیل شرایط جام جهانی 2024 و تیم فوتسال ایران پرداخت که به شرح زیر است:

* آقای «سرجیو مولور» از حضور شما در این گفتگو متشکرم. فوتسال در سال های اخیر در اروپا به سرعت پیشرفت کرده است و علاوه بر سه کشور اسپانیا، پرتغال و روسیه، سایر کشورها نیز این رشته را توسعه داده اند. با توجه به تجربه بین المللی که در اروپا دارید، فوتسال در حال حاضر چه جایگاهی در این قاره و در بین مردم و رسانه ها دارد؟

فوتسال در سال های اخیر در اروپا به قدری رشد کرده است که امروزه بسیاری از کشورها برای رقابت و پیروزی در تورنمنت های بین المللی آماده شده اند. اسپانیا و پرتغال به همراه روسیه همیشه بر فوتسال اروپا مسلط بوده اند، اما کشورهایی مانند قزاقستان، ایتالیا، صربستان و اوکراین همیشه رقابت نزدیکی داشته اند و عناوین مختلفی را در تورنمنت های مختلف کسب کرده اند. امروزه کشورهای جدیدی مانند فرانسه، کرواسی، فنلاند و لهستان در حال ظهور هستند که برنامه ریزی های بسیار خوبی در کشور خود انجام داده اند و کسب عنوان قهرمانی در تورنمنت های مختلف را با مشکل مواجه کرده اند.

راه اصلی توسعه فوتسال از طریق فدراسیون های هر کشور است. شجاعت و تعهد فرانسه برای توسعه فوتسال کلید توسعه فوتسال در اروپا است. این اقدام باعث رشد ورزش ما در همه سطوح و حرفه ای شدن ما در همه زمینه ها شده است.

هواداران، رسانه ها و شبکه های اجتماعی نقش مهمی در افزایش آگاهی در این زمینه ایفا می کنند زیرا ما باید به افراد بیشتری دسترسی داشته باشیم تا ورزشکاران بیشتری جذب فوتسال شوند.

تمجید از مربی مجارستانی فوتسال ایران/ شما یکی از با استعدادترین بازیکنان جهان هستید

* تیم فوتسال مجارستان در رده بندی فیفا در رده سی و نهم قرار دارد اما در جام جهانی شاهد حضور تیم هایی هستیم که در رده های بالاتر قرار دارند. چه چیزی باعث شد مجارستان نتواند به جام جهانی برود؟ وضعیت در مجارستان در این زمینه چگونه است؟

برای ما مایه تاسف است که تنها 7 کشور اروپایی می توانند به جام جهانی بروند اما باید توجه داشت که هنوز راه زیادی برای رقابت با بهترین تیم های اروپایی در پیش داریم.

اصلی ترین و واقع بینانه ترین هدف ما این است که در آینده نزدیک به حضور در جام ملت های اروپا فکر کنیم و این آرزوی اصلی ماست. تعهد فدراسیون مجارستان به فوتسال بسیار ارزشمند است، اما هنوز باید در سطح محلی رشد زیادی داشته باشیم تا این رویا به واقعیت تبدیل شود.

ما باید باور داشته باشیم که با بکارگیری مداوم بهترین تلاش خود، مطمئناً در آینده بذرهایی را که امروز می کاریم درو خواهیم کرد.

* رقابت های جام جهانی در پایان دور دوم مسابقات را چگونه ارزیابی می کنید؟ به نظر شما کدام تیم ها تاکنون توانسته اند انتظارات را برآورده کنند و کدام تیم ها نتوانسته اند عملکرد خوبی داشته باشند؟

بعد از دو دوره از مسابقات هنوز برای تحلیل دقیق زود است، اما تاکنون در گروه های شش گانه، همه تیم هایی که به صعود دست یافتند، کار خود را به خوبی انجام دادند و شاید تنها تیمی بود که نتوانست انتظارات را به خوبی برآورده کند. ساخت کرواسی

فوتسال به قدری پیشرفت کرده است که دیگر نمی توان به راحتی پیش بینی کرد کدام تیم برنده خواهد شد و بی صبرانه منتظر مرحله حذفی هستم تا لحظات هیجان انگیزی را در فوتسال برای ما رقم بزند.

تمجید از مربی مجارستانی فوتسال ایران/ شما یکی از با استعدادترین بازیکنان جهان هستید

تیم فوتسال ایران با کسب دو برد به دور هشتم راه یافت. دو دیدار ایران مقابل ونزوئلا و گواتمالا را چگونه ارزیابی می کنید و به طور کلی از فوتسال ایران چه می دانید؟

همیشه گفته ام فوتسال ایران آسیای برزیل است. من قاطعانه می گویم بازیکنان ایرانی یکی از با استعدادترین فوتسالیست های دنیا هستند و به همین دلیل همیشه توانسته اند در جام های جهانی حضور داشته باشند.

بازیکنان ایرانی با طراوت بازی می کنند و به کیفیت فنی خود ایمان دارند و تماشای بازی فوتسالیست های ایرانی بسیار لذت بخش است.

از طرفی همیشه معتقدم قهرمانی در صورتی به دست می آید که تیم ها امنیت دفاعی داشته باشند و فکر می کنم این موضوعی است که امروز به نقطه ضعف تیم ایران تبدیل شده است.

معتقدم با یکی از بهترین نسل های فوتسال ایران روبرو هستیم که می تواند با کسب عنوان قهرمانی این جام جهانی تاج فوتسال را از آن خود کند.

تمجید از مربی مجارستانی فوتسال ایران/ شما یکی از با استعدادترین بازیکنان جهان هستید

*شما تجربه فوتسال فرانسه را دارید و ایران و فرانسه برای قهرمانی باید در دور سوم به مصاف هم بروند. فکر می کنی در دیدار این دو تیم چه اتفاقی بیفتد؟

به عنوان مربی و همچنین به عنوان یک هوادار فوتسال، اکنون تاریخ بازی ایران و فرانسه را در تقویم خود یادداشت کرده ام تا او بتواند آن را تماشا کند. من معتقدم و امیدوارم که این مسابقه به یکی از بزرگترین تماشاهای این جام جهانی تبدیل شود.

با توجه به تجربه ای که در تیم فوتسال ACCS فرانسه داشتم، 4 نفر از بازیکنان فعلی فرانسه را از نزدیک می شناسم. فرانسه تیم بسیار پویایی است که قدرت هجومی بالایی دارد و از نظر فنی در سطح بالایی قرار دارد و همان قدرت هجومی که هر دو تیم دارند نوید یک نمایش دیدنی را می دهد.

نکته منفی این دیدار غیبت چند بازیکن خواهد بود. دیدیم که چگونه تیم ایران در دیدار مقابل گواتمالا از این فرصت استفاده کرد و با دریافت کارت زرد دو بازیکن خود را از بازی بعدی اخراج کرد تا بدون مشکل در مرحله یک هشتم نهایی از آنها استفاده کند.

تمجید از مربی مجارستانی فوتسال ایران/ شما یکی از با استعدادترین بازیکنان جهان هستید

* فصل گذشته 4 بازیکن ایرانی در لالیگا حضور داشتند. کیفیت این بازیکنان را در مقایسه با بازیکنان لالیگا چگونه ارزیابی می کنید؟

همانطور که قبلا گفتم، فکر می کنم بازیکنان ایرانی از نظر فنی جزو بهترین های دنیا هستند و این به آنها اجازه می دهد در هر لیگی بازی کنند و جزو بهترین ها باشند.

حضور طیبی و مسلم اولاداقباد در پالما باعث شد این تیم جهش کیفی بزرگی داشته باشد و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. تصادفی نیست که این بازیکنان جزو بازیکنان کلیدی پالما بودند و پالما به چنین سطح بالایی رسید.

البته این را هم معتقدم که آداب و رسوم و شیوه زندگی ایرانیان، سازگاری آنها با سایر نقاط دنیا را دشوارتر می کند و این باعث شده است که پتانسیلی را که عباسی می توانست در او نشان دهد، نبینیم.

در مورد سالار آقاپور، ما فرصت زیادی برای دیدن او در لیگ اسپانیا نداشتیم، بنابراین نمی توانم در مورد او اظهار نظر کنم.

* 2 سال است که در فوتسال قطر فعالیت می کنید. کیفیت فوتسال آسیا و شرایط تیم های آسیایی در جام جهانی را چگونه ارزیابی می کنید؟

خوشبختانه قطر این فرصت را به من داد تا در مورد فوتسال آسیایی بیاموزم و ذهنم را خیلی بیشتر به روی فوتسال جهان باز کرد. من این شانس را داشتم که در سال 2015 یک جام آسیایی را در ازبکستان تجربه کنم و ببینم فوتسال چگونه در آسیا رشد می کند.

در آن زمان همیشه 3 یا 4 تیم با قدرت بیشتر حضور داشتند و پای محکم جام جهانی بودند، اما با تلاش بسیاری از کشورها و فدراسیون هایشان، اکنون می توان گفت که این تعداد به 8 یا 9 تیم رسیده است. تیم ها و این تعداد در آخرین جام ملت های آسیا را تماشا کردیم.

همچنین می بینیم که اکنون نمی توان تیم های اروپایی یا آمریکای جنوبی را در مقابل تیم های آسیایی برنده دانست. بیشتر پیشرفت فوتسال در دنیا مرهون پیشرفت این رشته در کشورهای آسیایی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.