افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

سرمایه گذاری 35 میلیون دلاری هیئت طالبان در چابهار

  • کد خبر : 214951
سرمایه گذاری 35 میلیون دلاری هیئت طالبان در چابهار

به گزارش آرمان ملی آنلاین و به نقل از انتخاب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: هیئت تجاری و اقتصادی افغانستان طی سفری سرمایه گذاری 35 میلیون دلاری را برای اجرای پروژه های تجاری، مسکونی و اداری آغاز کرد. به چابهار حسن کاظمی قمی روز روز یکشنبه در حاشیه سفر به چابهار گفت: همچنین […]

به گزارش آرمان ملی آنلاین و به نقل از انتخاب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: هیئت تجاری و اقتصادی افغانستان طی سفری سرمایه گذاری 35 میلیون دلاری را برای اجرای پروژه های تجاری، مسکونی و اداری آغاز کرد. به چابهار حسن کاظمی قمی روز روز یکشنبه در حاشیه سفر به چابهار گفت: همچنین هیات تجاری و سیاسی افغانستان مذاکراتی را برای ایجاد کریدور پایدار از طریق منطقه آزاد چابهار با همکاری ایران و چین آغاز کرده است. وی تصریح کرد: این هیئت به ریاست نماینده وزارت صنعت و تجارت افغانستان متشکل از نمایندگان معاون نخست وزیر، وزارت ترانسپورت و هوانوردی، وزارت امور خارجه، وزارت مالیه و بخش خصوصی برای بازدید و بررسی راهکارهای افزایش تعامل بین دو کشور به منطقه آزاد چابهار رفت. سفیر ایران در افغانستان گفت: بسیار خرسندیم که با حضور هیئت تجاری افغانستان و استانداران، مدیران منطقه آزاد و مسئولان نظامی و انتظامی چابهار عملیات اجرایی پروژه برج نیز آغاز شده است.فاخر “

وی تصریح کرد: با تغییر آرایش سیاسی دولت سیزدهم، دیپلماسی به سمت توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه حرکت کرد و افغانستان به دلیل اشتراکات راهبردی، ژئوپلیتیک، ژئواکونومیک، فرهنگی و مذهبی، جایگاه ویژه ای برای کشور ما دارد. قمی با تاکید بر اینکه افغانستان در دوران پس از اشغال آمریکا برآمده از مقاومت ملت فرصت ویژه ای برای همکاری فراهم کرده است، افزود: سیاست ایران همواره حمایت از مردم افغانستان و همکاری جدی در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … است. حتی ابعاد سیاسی و امنیتی. و در حال حاضر بیشترین تعامل بین دو ملت و دو دولت صورت می گیرد. وی با تاکید بر اینکه حضور هیات افغانستان در چابهار تنها محدود به همکاری های ترانزیتی نیست، بلکه سنگ بنای یک همکاری است، گفت: هدف از این همکاری ها بهره مندی از ظرفیت ها است و بحران اوکراین منجر به شکل گیری شده است. کریدورهای جدید و تصمیم و اراده دو کشور ایجاد یک کریدور با ثبات است.

استراتژی بیان اقتصادی ایران و افغانستان تدوین و آغاز شده است.

سفیر ایران در افغانستان با تاکید بر اینکه برنامه راهبردی اقتصادی دو کشور تدوین و عملیات اجرایی آن آغاز شده است، گفت: توسعه تجارت بین دو کشور یک اصل است و با توجه به اینکه افغانستان در تحریم است و درآمدهای آن از ، روابط کاهش یافته است. تجارت بین دو کشور در حال توسعه است و افزود: افغانستان در حال حاضر کشوری بکر است و ما اصرار داریم که زراعت این کشور توسعه یابد و پنج میلیون تن محصولات اساسی را جایگزین کشت خشخاش کنیم. قمی ادامه داد: علاوه بر این ما حاضریم در معادن این کشور سرمایه گذاری کنیم و برای تولید فولاد باید سرمایه گذاری های میان مدت انجام شود تا زنجیره تکمیل شود و آمادگی اجرای آن را داریم و با بیان اینکه ایران تمایل به جذب دارد. سرمایه گذاری خارجی ها به ویژه از افغانستان گفت: در شرایط کنونی به دنبال تسهیل سرمایه گذاری و تعدیل قوانین و مقررات هستیم.

سفیر ایران در افغانستان با اشاره به اینکه چابهار با هند همکاری دارد، گفت: چین نیز مایل به سرمایه گذاری در ترانزیت از منطقه چابهار است و در حال حاضر مذاکراتی با حضور افغانستان در حال انجام است که این مسیر ترانزیت از افغانستان به او انجام شود. با تاکید بر تداوم همکاری ها در زمینه دانش بنیان ها و همچنین تلطیف و اقتصادی سازی مرزها با افغانستان، تصریح کرد: توسعه همکاری ها بین استان های مرزی دو کشور از دیگر برنامه هایی است که از جمله برنامه هاست. اولویت‌های کاظمی قمی خاطرنشان کرد: امسال 70 درصد ال‌پی‌جی مورد نیاز افغانستان را تامین کرده‌ایم، در حالی که قبلاً 20 درصد سهم داشتیم. تحت پوشش قرار خواهد گرفت و دولت از آن حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یک میلیون افغانی در ایران کار می کنند، گفت: قرار است برای ساماندهی این نیروی کار در راستای توسعه کشور همکاری شود.

سفیر ایران در افغانستان با تاکید بر اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی جزء برنامه های کشور است، گفت: استراتژی اقتصادی دو کشور تضمین کننده منافع دو کشور است. از این رو حضور سرمایه گذاران افغان در چابهار به منظور رقابت با هیچ کشور دیگری نیست، بلکه هدف آن ترغیب سایر کشورها به سرمایه گذاری و ایجاد منافع جمعی است. معاون عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار نیز گفت: پروژه فاخر با سرمایه گذاری 35 میلیون دلاری و پنج میلیارد ریالی به عنوان بزرگترین و بلندترین برج جنوب شرق کشور امروز توسط گروه سرمایه گذاری ستاره خراسان مهاجر به طور رسمی افتتاح شد. گروه سرمایه گذاری افغانستان

عبدالحکیم آصفی گفت: این پروژه در 25 طبقه چهار طبقه منفی یک تا منهای چهار با پارکینگ 13000 مترمربع در سه طبقه شامل همکف و طبقات اول و دوم به مساحت 1300 متر مربع ساخته می شود. 6000 متر مربع فضای تجاری، صحن و ادامه داد: همچنین طبقات سوم و چهارم به مساحت 4000 متر مربع اداری، طبقات پنجم تا 25 به مساحت 30000 متر مربع و طبقه 25 شامل سه پنت هاوس و یک لابی به مساحت 2000 متر مربع می باشد. در پشت بام این پروژه یک باغ روی پشت بام با 2000 مترمربع فضای سبز و یک استخر شنا ایجاد می شود. معاون امور زیربنایی و عمرانی آزاد چابهار گفت: هدف از نشست هیات افغانی با مسئولان منطقه آزاد چابهار افزایش ترافیک و صادرات از افغانستان، اجرای تفاهم نامه های دبیر شورای عالی اقتصاد ویژه و آزاد است. مناطق ایران و وزیر. بر اساس این موافقتنامه، قراردادهای صنعت و تجارت افغانستان و همچنین ایجاد یک کمیته اجرایی مشترک منعقد شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=214951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.