افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

سرمایه گذاری ۲ همتی ساتبا در حوزه انرژی های تجدیدپذیر

  • کد خبر : 396543
سرمایه گذاری ۲ همتی ساتبا در حوزه انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش بازار، محسن طرزطلب مدیرعامل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری ایران در سومین همایش و نمایشگاه بین المللی بهره وری انرژی گفت: تلاش برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در حال انجام است و در حال حاضر حمایت های بی نظیری از توسعه انرژی های تجدیدپذیر انجام می شود. و هم دولت و […]

به گزارش بازار، محسن طرزطلب مدیرعامل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری ایران در سومین همایش و نمایشگاه بین المللی بهره وری انرژی گفت: تلاش برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در حال انجام است و در حال حاضر حمایت های بی نظیری از توسعه انرژی های تجدیدپذیر انجام می شود. و هم دولت و هم مجلس روی این موضوع کار می کنند.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: بنابراین امسال باید اقدامات خوبی انجام شود. اگر امسال برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر اقدامات جدی صورت نگیرد، مشکلات در سال های آینده بیشتر خواهد شد.

وی از انتشار فراخوان جذب سرمایه گذار برای احداث نیروگاه های یک کیلوواتی، یک مگاواتی و حداکثر 10 مگاواتی توسط ستبا تا هفته آینده خبر داد.

طرزالعمل خاطرنشان کرد: برای این منظور ردیفی از اعتبارات کارگری به ارزش 2 حمت برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر اختصاص یافته است.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: با توجه به وجود عدم تعادل برق در فصول گرم سال و عدم تعادل سوخت در فصل سرد سال، ناگزیر به حرکت به سمت انتهای زنجیره و مدیریت مصرف و افزایش بهره وری با تمرکز بر روی سیاست و برای بیش از افزایش ظرفیت و تولید نیروگاه ها برنامه ریزی کنید.

وی ادامه داد: در این راستا ساتبا سیاست ها و اهداف تعیین کرده و از اهرم های تشویقی و بازدارنده مانند مکانیزم های بهینه سازی بازار، استانداردهای مرجع مصرف انرژی، ارتقاء برچسب انرژی و اعمال ماده 16 قانون جهش های مبتنی بر تولید استفاده کرده است. در مورد دانش و ماده 46 برنامه هفتم استفاده از منابع، ابزار و پروژه های اجرایی موجود برای جایگزینی تجهیزات برقی پرمصرف و جایگزینی الکتروموتورهای فرسوده است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به هدف صرفه جویی در حدود 10 هزار مگاوات در سایت بهینه سازی مصرف انرژی در ستبا خاطرنشان کرد: با ابزارهای موجود از جمله جایگزینی الکتروموتورهای فرسوده در نظر گرفته شده است تا حدود 10 هزار مگاوات در مصرف انرژی صرفه جویی شود. سایت انرژی برای 1410. . همچنین در راستای اهداف افزایش بهره وری انرژی در دولت چهاردهم، با ارتقای استاندارد برچسب انرژی در تجهیزاتی مانند چیلرهای آبی، چیلرهای گازی، پله برقی، کولرهای تراکمی، آسانسورها و غیره، مصرف انرژی کشور را تا ۱۳ هزار مگاوات کاهش داد. تجهیزات برودتی هدف بوده است.

طرز طلب با بیان اینکه 20 میلیون دستگاه آب سردکن در کشور وجود دارد و پیش بینی می شود در ابتدای کار تا پیک برق سال آینده یک میلیون دستگاه آب سردکن با راندمان بالا جایگزین شود، گفت:

معاون وزیر نیرو ادامه داد: در نظر داریم تا اواسط ماه آینده در چند استان، موتورهای کولر آبی با موتورهای پربازده BLDC جایگزین کنیم که در این صورت 500 مگاوات در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 8 میلیون کولر گازی در کشور در پیک مصرف خود 14 هزار مگاوات مصرف می کنند و به این رقم سالانه یک میلیون کولر گازی اضافه می شود، افزود: از این حیث یک میلیون کولر گازی بر اساس استاندارد نصب می شود. برنامه ها گاز پنجره توسعه یافته در ساتبا در مناطق جنوبی باید تا پیک برق سال آینده جایگزین شود که برنامه ریزی جدی برای آن وجود دارد و با تامین منابع مالی و جذب سرمایه گذار انجام می شود.

رئیس سازمان ساتبا تصریح کرد: از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای جایگزینی کولرهای آبی و گازی استقبال می کنیم.

با تاکید بر اینکه با راه اندازی بازار بهینه سازی، بخش تامین روشنایی بیشتر عملیاتی می شود، تصریح کرد: با تقاضای سرمایه گذاری فعلی، پیش بینی می شود تا پیک برق سال آینده 300 مگاوات در مصرف برق از این محل صرفه جویی شود که با پیگیری روند فعلی تا پیک برق سال آینده، حدود 1200 مگاوات از سه مسیر موجود در بخش های تهویه مطبوع، آب و روشنایی صرفه جویی خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.