افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 7 October , 2024
1

سرمایه گذاری شهرداری های یزد در انرژی خورشیدی افزایش جمعیت روستاهای دارای مهاجرت معکوس.

  • کد خبر : 388702
سرمایه گذاری شهرداری های یزد در انرژی خورشیدی افزایش جمعیت روستاهای دارای مهاجرت معکوس.

به گزارش بازار، جواد شمس بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از 3 هزار روستا، آبادی و مزرعه در استان یزد اظهار کرد: 394 روستای استان دارای شورا، 374 روستای دهیاری و 19 روستای فاقد دهیاری هستند. و بر اساس ارزیابی ها افزایش جمعیت روستا و مهاجرت از شهر به روستا […]

به گزارش بازار، جواد شمس بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از 3 هزار روستا، آبادی و مزرعه در استان یزد اظهار کرد: 394 روستای استان دارای شورا، 374 روستای دهیاری و 19 روستای فاقد دهیاری هستند. و بر اساس ارزیابی ها افزایش جمعیت روستا و مهاجرت از شهر به روستا مثبت بوده است.

وی ادامه داد: در 3 سال گذشته یک میلیارد و 394 میلیارد تومب از منابع اعتباری مالیات بر ارزش افزوده به بخشداری های استان واریز شده است و به گفته بخشداری ها 60 درصد هزینه های عمرانی و زیرساختی را به خود اختصاص داده است. آنها شامل آسفالت جاده، جمع آوری زباله، دفع زباله و ساخت و ساز و پارک ها سازماندهی شده است.

تلاش برای توانمندسازی روستاییان

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری یزد گفت: مهمترین عامل در توزیع اعتبار در روستاها عامل جمعیت است که محل اعتراض و بی عدالتی است چرا که شهرهای روستایی استان مانند تفت، مهریز ، خاتم، ابرکوه و بافاق به دلیل اینکه جمعیت روستاهای روستایی در ایام تعطیل تحت تاثیر قرار می گیرد، 4 تا 5 برابر افزایش می یابد و اعتبار دهیاری ها جوابگوی این تعداد ساکن در روستاها نیست.

وی از پرداخت تسهیلات به روستائیان و دهیاران توسط این اداره خبر داد و گفت: یکی از سیاست های اداره روستایی توانمندسازی روستائیان در جهت درآمدزایی است. در فاصله سال های 1401 تا 1402 اعتبارات کم بهره برای طرح های درآمدزا به دهیاری ها پرداخت شد که برای خرید 118 دستگاه ماشین آلات ساختمانی حدود 290 میلیارد تومان پرداخت شد به طوری که در حال حاضر 247 دستگاه به دهیاری های استان تحویل داده شده است.

وی گفت: امسال در نظر داریم 250 میلیارد تومان تسهیلات در سه منطقه درآمدزا برای روستاییان از جمله نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی، خرید ماشین آلات ساختمانی و سایر پروژه های درآمدزا پرداخت کنیم.

شمس همچنین به پرداخت خدمات به روستائیان اشاره کرد و گفت: در قالب خدمات روستایی طی سه سال گذشته موسسات حمایتی اشتغال روستایی حدود 100 میلیارد تومان طبق تبصره 18 و تبصره 2 پرداخت کرده اند و حداکثر پرداختی برای هر روستایی 150 میلیون تومان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.