افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
0

سرمایه گذاری در نفت و گاز با هم افزایی فارابی

  • کد خبر : 397630
سرمایه گذاری در نفت و گاز با هم افزایی فارابی

با توجه به بازار، امکان سرمایه گذاری در اولین صندوق انرژی ایران با نماد «هم افزایی» فراهم شد. این صندوق با خرید گواهینامه های نفت، برق و گاز فرصتی استثنایی برای علاقه مندان به کسب بازدهی از حامل های انرژی متناسب با وضعیت بازارهای جهانی و نرخ ارز است. فرصتی جذاب برای سود بردن از […]

با توجه به بازار، امکان سرمایه گذاری در اولین صندوق انرژی ایران با نماد «هم افزایی» فراهم شد. این صندوق با خرید گواهینامه های نفت، برق و گاز فرصتی استثنایی برای علاقه مندان به کسب بازدهی از حامل های انرژی متناسب با وضعیت بازارهای جهانی و نرخ ارز است.

فرصتی جذاب برای سود بردن از نفت و گاز

اشتراک صندوق انرژی فارابی با نماد هم افزایی به زودی آغاز می شود. این صندوق یکی از خدمات جدید شرکت سبد فارابی است که امکان سرمایه گذاری در بردارهای انرژی را به کلیه علاقمندان می دهد. یکی از مهمترین مزایای هم افزایی، ساده سازی فرآیندهای سرمایه گذاری در بردارهای انرژی است. همانطور که می دانید سرمایه گذاری در نفت، گاز، برق و … نیاز به دانش تخصصی دارد با توجه به پیچیدگی فرآیندهای سرمایه گذاری در بازارهای جهانی، ورود همه سرمایه گذاران به این بازارها آسان نیست. شرکت پرتفوی فارابی با عضویت در صندوق چند کالایی هم افزایی (ETF) به تمامی سرمایه گذاران این امکان را می دهد که از ابزارهای سرمایه گذاری موجود در بورس انرژی و کالا سود ببرند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مراجعه کنید صفحه اختصاصی صندوق هم افزایی فارابی رجوع شود

صندوق چند کالایی چیست؟

صندوق چند کالایی یکی از انواع صندوق های سرمایه گذاری است که منحصراً در قبض های سپرده کالایی سرمایه گذاری می کند که به طور مستمر در بورس کالا و انرژی ایران معامله می شود. در بورس کالا برای کالاهایی مانند زعفران، پسته، زیره، برنج و … گواهی سپرده وجود دارد و در بورس انرژی نیز گواهی سپرده نفت خام، میعانات گازی، گواهی پس انداز وجود دارد. پیک گاز، گواهی پس انداز گاز دره و غیره.

ابزارهای مشتقه موجود در بورس کالا و بورس انرژی از دیگر ابزارهایی هستند که صندوق های چند کالایی می توانند برای پوشش ریسک پرتفوی خود استفاده کنند. در حال حاضر صندوق‌های چند کالایی توانایی سرمایه‌گذاری در تمامی رسیدهای سپرده کالایی به جز سکه و شمش طلا را دارند و می‌توانند ترکیبی از گواهی‌های مبتنی بر انرژی و کشاورزی را در سبد دارایی تشکیل دهند.

چرا در صندوق «هم افزایی» سرمایه گذاری کنیم؟

صندوق چند کالایی انرژی فارابی با نماد سینرژی نوعی صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس یا ETF است. هدف صندوق هم افزایی کسب بازدهی مناسب از معاملات دریافتی های سپرده گذاری مواد اولیه مانند نفت خام، میعانات گازی، گواهی های پس انداز گاز و غیره است.

تقاضا برای نفت و سایر منابع انرژی همیشه بالاست و نفت اصلی‌ترین محصول صادراتی ایران است. بر این اساس ارزش گواهی سپرده نفت، میعانات گازی و سایر مشتقات نفتی در بازار انرژی بر اساس قیمت جهانی این کالاها و قیمت ارز در ایران تعیین می شود. بنابراین صندوق هم افزایی با قیمت های جهانی و نوسانات نرخ ارز همبستگی بالایی دارد و این صندوق با توجه به پتانسیل بازار انرژی امکان کسب بازدهی مناسب را در شرایط تورمی و غیرتورمی فراهم می کند.

گروه مالی فارابی با 15 سال سابقه در ارائه خدمات مالی و سرمایه گذاری و بیش از 25 میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت، صندوق “هم افزایی” را به عنوان یک راه حل جدید سرمایه گذاری برای پوشش ریسک های تورم و نفع حداکثری سرمایه گذاران ارائه می دهد. بازار جهانی انرژی

مزایای سرمایه گذاری در صندوق انرژی فارابی

از مهمترین مزیت های صندوق سینرژی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پتانسیل کسب سود از بازار جهانی انرژی
  • مدیریت حرفه ای دارایی
  • قابل معامله (ETF) در بورس اوراق بهادار
  • نقدینگی بالا
  • سرمایه گذاری آسان در تبادل انرژی
  • حفظ ارزش سرمایه در برابر تورم.

نحوه سرمایه گذاری در صندوق هم افزایی

اشتراک صندوق چند کالایی انرژی فارابی با نماد «هم افزایی» به زودی آغاز می شود. واحدهای سرمایه گذاری این صندوق از نوع قابل معامله در بورس (ETF) بوده و از طریق سامانه معاملات آنلاین کلیه کارگزاری ها قابل خرید می باشد. طبق شرایط اعلام شده برای اشتراک صندوق «هم افزایی»، حداقل مبلغ خرید واحدها 10000 ریال است و محدودیتی برای خرید کد حقیقی و حقوقی وجود ندارد. برای اطلاعات بیشتر، مراجعه کنید صفحه اختصاصی صندوق هم افزایی مراجعه کنید اگر شماره همراه خود را در این صفحه ثبت کنید، از زمان دقیق اشتراک این صندوق مطلع خواهید شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=397630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.