افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

سرمایه گذاری خطرپذیر در بازار کریپتو کاهش یافته است

  • کد خبر : 400262
سرمایه گذاری خطرپذیر در بازار کریپتو کاهش یافته است

در سه ماهه سوم 2024سرمایه گذاری خطرپذیر در حوزه ارزهای دیجیتال کاهش چشمگیری را تجربه کرده است. بر اساس گزارش گلکسی دیجیتال، پروژه‌های جدید ارز دیجیتال به دلیل کاهش حجم سرمایه‌گذاری کمتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند. به گزارش اسمارتک نیوز، این کاهش سرمایه گذاری در حالی رخ داده که سرمایه گذاران به دنبال فرصت […]

در سه ماهه سوم 2024سرمایه گذاری خطرپذیر در حوزه ارزهای دیجیتال کاهش چشمگیری را تجربه کرده است. بر اساس گزارش گلکسی دیجیتال، پروژه‌های جدید ارز دیجیتال به دلیل کاهش حجم سرمایه‌گذاری کمتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند.

به گزارش اسمارتک نیوز، این کاهش سرمایه گذاری در حالی رخ داده که سرمایه گذاران به دنبال فرصت های جدید هستند، اما شرایط فعلی بازار و نامشخص بودن وضعیت اقتصادی مانع از رشد پروژه های جدید در این صنعت شده است.

کاهش سرمایه گذاری خطرپذیر در بازار کریپتو

شرکت گلکسی دیجیتال اعلام کرده است که سرمایه گذاری خطرپذیر در زمینه ارزهای دیجیتال در سه ماهه سوم سال با ۲۰٪ کاهش نسبت به سه ماهه دوم، به سطح 2.4 میلیارد دلار رسید این افت تحت تاثیر “بازار هالتر” بوده است، جایی که بیت کوین و ممکوین های پرخطر در مرکز قرار می گیرند، در حالی که پروژه های متوسطی که به دنبال افزایش سرمایه هستند نادیده گرفته می شوند.

به گفته الکس تورن، رئیس بخش تحقیقات دیجیتال گلکسی و گیب پارکر، تحلیلگر بازار در 15 اکتبر، این کاهش سرمایه گذاری با کاهش 17 درصدی تعداد معاملات همراه شد، به طوری که در سه ماهه سوم 478 معامله انجام شد.

با این وجود میزان سرمایه گذاری در سه ماهه سوم سال 2.4 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21.5 درصد افزایش داشته است.

این دو تحلیلگر نوشتند:

کاهش سرمایه خطرپذیر به دلایل مختلفی از جمله وجود “بازار هالتر” اتفاق می افتد. بر اساس این الگو، بیت کوین و ETF های جدید آن از یک سو و معاملات مربوط به ممکوین هایی که تامین مالی نمی شوند، از سوی دیگر در مرکز توجه قرار دارند. این امر توجه به پروژه های کریپتو با اندازه متوسط ​​را غیر ضروری می کند.

میزان سرمایه گذاری ریسک پذیر در ارزهای دیجیتال و تعداد تراکنش ها از سال 2016 - منبع: Galaxy Digital
میزان سرمایه گذاری های ریسک پذیر در حوزه کریپتو و تعداد تراکنش ها از سال 2016 – منبع: Galaxy Digital

این امر باعث شده است که علاقه سرمایه گذاران بزرگ به پروژه های متوسط ​​کاهش یابد و بازار کریپتو در سال 2024 به رکود ادامه دهد.

نمونه‌ای از پورتفولیوی «بازار هالتر» شامل سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با ارزش بازار بالا مانند بیت‌کوین و اتریوم در کنار توکن‌های سوداگرانه مانند memecoins است. در همین حال، توکن های میان رده و پروژه های متوسط ​​اغلب از تامین مالی از طریق سرمایه گذاری خطرپذیر محروم می شوند.

بر اساس گزارش گلکسی دیجیتال، تقاضای زیاد برای ETF بیت کوین از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ مانند صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های تامینی ممکن است باعث شده باشد که آنها از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ابتدایی‌تر در حوزه کریپتو غفلت کنند.

تورن و پارکر افزودند که همبستگی چند ساله بین قیمت بیت کوین و سرمایه گذاری مخاطره آمیز کریپتو اکنون شکسته شده است. توضیح دادند:

علاقه تخصیص‌دهنده ضعیف به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و همچنین سرمایه‌گذاری خطرپذیر به‌طور کلی، همراه با روایت‌هایی که بیت‌کوین را در اولویت قرار داده و بسیاری از روایت‌های داغ ۲۰۲۱ را کنار گذاشته‌اند، می‌تواند بخشی از توضیح این تفاوت باشد.

در حالی که تقاضا برای ETF نقطه ای اتریوم تاکنون ناچیز بوده است، افزایش پذیرش آن ممکن است علاقه سرمایه گذاران خطرپذیر را به پروژه های DeFi و Web 3 که ذاتاً وابسته به ارز دیجیتال هستند کاهش دهد.

معاملات در مراحل اولیه 85 درصد از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در سه ماهه سوم را تشکیل می‌دهند که اکثر این سرمایه‌گذاری‌ها به صرافی‌های رمزنگاری، شرکت‌های تجارت ارزهای دیجیتال و شرکت‌هایی که از بلاک چین‌های لایه 1 پشتیبانی می‌کنند، می‌رود.

شرکت‌های رمزنگاری که خدمات هوش مصنوعی را ادغام کرده‌اند، پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند و بودجه سرمایه‌گذاری خطرپذیر آنها نسبت به سه ماهه قبل پنج برابر شده است.

توزیع سرمایه گذاری های خطرپذیر در مناطق مختلف در سه ماهه سوم سال 2024 - منبع: Galaxy Digitalتوزیع سرمایه گذاری های خطرپذیر در مناطق مختلف در سه ماهه سوم سال 2024 - منبع: Galaxy Digital
توزیع سرمایه گذاری های خطرپذیر در مناطق مختلف در سه ماهه سوم سال 2024 – منبع: Galaxy Digital

از بزرگترین شرکت هایی که در این زمینه نقش آفرینی کرده اند می توان به Sentient، CeTi و Sahara AI اشاره کرد که به ترتیب 85 میلیون دلار، 60 میلیون دلار و 43 میلیون دلار جذب کرده اند.

شرکت‌های ارز دیجیتال مستقر در ایالات متحده 56 درصد از سرمایه‌گذاری خطرپذیر را به خود اختصاص داده‌اند، از 43.5 درصد از کل 478 معامله در سه‌ماهه سوم. پس از ایالات متحده، سنگاپور و بریتانیا با 8.7 درصد و 6.8 درصد قرار دارند. امارات متحده عربی و سوئیس نیز جزو 5 کشور برتر از نظر جذب سرمایه بودند.

Galaxy پیش بینی می کند که سرمایه گذاری خطرپذیر در سه ماهه چهارم 2024 و سه ماهه اول 2025 با نرخ های بهره پایین تر و امکان آرامش بیشتر در محیط نظارتی افزایش خواهد یافت.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-17 21:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.