افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

سرلشکر باقری بخشنامه مهمی را امضا کرد – تابناک

  • کد خبر : 331065
سرلشکر باقری بخشنامه مهمی را امضا کرد – تابناک

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دستورالعمل ساماندهی و ایمن سازی مراکز پرخطر در جلسه هشتاد و ششمین کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به تصویب رسید. این دستورالعمل به منظور پیشگیری از حوادث و کاهش تهدیدات ناشی از مراکز پرخطر در مراکز پرجمعیت تهیه شده است. این دستورالعمل با تاکید بر لزوم ساماندهی مراکز […]

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دستورالعمل ساماندهی و ایمن سازی مراکز پرخطر در جلسه هشتاد و ششمین کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به تصویب رسید. این دستورالعمل به منظور پیشگیری از حوادث و کاهش تهدیدات ناشی از مراکز پرخطر در مراکز پرجمعیت تهیه شده است.

این دستورالعمل با تاکید بر لزوم ساماندهی مراکز پرخطری که به اموال، منافع و جان مردم آسیب می رساند، تهیه شده است. تاسيسات پرخطر به چهار دسته تقسيم مي شوند و شامل تأسيساتي مي شوند كه در صورت آسيب ديدگي، خسارات يا تبعات متفاوتي در سطوح ملي، استاني، شهري و محلي خواهند داشت.

هدف این سند تعیین سازوکارها و مسئولیت ها برای ایمن سازی و ساماندهی مراکز پرخطر به ویژه در مجاورت مراکز پرجمعیت است. این دستورالعمل شامل کلیه دستگاه های اجرایی و زیرساخت های ریسک بخش خصوصی می باشد.

تهدیدهایی مانند اقدامات تروریستی، تهدیدات سایبری و عملیات پهپادی در این سند به عنوان مهم ترین تهدیدات مراکز پرخطر ذکر شده است. همچنین خطرات ناشی از فعالیت های شیمیایی، بیولوژیکی، رادیواکتیو و انفجاری در این مراکز مورد توجه جدی قرار گرفته است.

تشکیل کارگروه های ملی و استانی ساماندهی و خروج از مراکز پرخطر

برای اجرای این بخشنامه کارگروه ملی ساماندهی و تخلیه مراکز پرخطر با مسئولیت وزیر کشور تشکیل می شود. این کارگروه وظیفه شناسایی، احراز صلاحیت، ساماندهی و انتقال مراکز پرخطر به خارج از شهرها را بر عهده دارد. همچنین کارگروه های استانی نیز با مسئولیت استانداران برای اجرای این برنامه ها در سطح محلی تشکیل می شود.

تصویب این بخشنامه گامی مهم در جهت کاهش خطرات و تهدیدات مراکز پرخطر و ارتقای امنیت مراکز جمعیتی کشور است.

این دستورالعمل مشتمل بر هفده ماده و شش تبصره است که در تاریخ 19/4/1303 در هشتاد و ششمین جلسه کارگروه دائمی (کمیته) پدافند غیرعامل کشور به استناد تبصره 1 قانون آموزش به تصویب رسید. سازمان پدافند غیرعامل کشور توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور برای اجرا ابلاغ شد.

بر اساس قانون تشکیل پدافند غیرعامل مصوب شورای اسلامی، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عالی ترین مرجع تصمیم گیری در این زمینه است. پدافند غیر عامل پدافند غیرعامل کشور که تصمیمات آن توسط رئیس کارگروه مذکور، بخش عمومی دولتی و غیردولتی به کلیه نهادهای نظامی کشور ابلاغ می‌شود، معتبر بوده و متخلفان علاوه بر جبران خسارت وارده، خواهند بود. معتبر به مجازات مقرر در ماده (576) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (مجازات و مجازات های بازدارنده) مصوب 1375/03/02 محکوم می شود و در صورت عدم ایجاد خسارت برابر قانون تخلفات اداری مصوب در تاریخ 9/7/1372 با تحقیر برخورد خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=331065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.