افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

سرقت کابل های مسی به یک مشکل شبکه تبدیل شده است فیبر نوری برای سارقان جذاب نیست

  • کد خبر : 119475
سرقت کابل های مسی به یک مشکل شبکه تبدیل شده است فیبر نوری برای سارقان جذاب نیست

به گزارش بازار، داود زارعیان در خصوص توسعه شبکه فیبر نوری در کشور گفت: استفاده از فیبر نوری به عنوان رسانه انتقال در شبکه های مخابراتی از اواسط دهه 60 در کشور مورد استفاده قرار گرفت. به این ترتیب این ابزار ارتباطی برای اولین بار بین مرکز قدس شرکت مخابرات ایران در خیابان کارگر شمالی […]

به گزارش بازار، داود زارعیان در خصوص توسعه شبکه فیبر نوری در کشور گفت: استفاده از فیبر نوری به عنوان رسانه انتقال در شبکه های مخابراتی از اواسط دهه 60 در کشور مورد استفاده قرار گرفت. به این ترتیب این ابزار ارتباطی برای اولین بار بین مرکز قدس شرکت مخابرات ایران در خیابان کارگر شمالی و کرج مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد: کم کم به لطف قابلیت های فیبر نوری شبکه انتقال فیبر بین مراکز شهرهای بزرگ تکمیل شد و در مرحله بعد فیبر بین استان ها و شهرستان ها در سطح قابل توجهی توسعه یافت.

معاون بازرگانی و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: مرحله دوم پس از راه اندازی فیبر در مراکز بین استانی در سال های 1380 تا 1384 با حرکت جهادی خوبی در کشور و تمامی شهرهای کشور دنبال شد. در سال 1374 شرکت مخابرات ایران فاز سوم استفاده از فیبر یعنی توسعه فیبر به منازل را آغاز کرد.

زارعیان ادامه داد: امسال شرکت مخابرات ایران طرح تانوما را تعریف کرد و مقرر شد برای مشتریان داخلی که نیاز به اینترنت پرسرعت دارند، از این نیاز با شبکه فیبر استفاده شود و به اصطلاح FTTH فعلی در ایران آغاز شود. توسعه آن انجام داد

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم فاز چهارم و جدید توسعه فیبر نوری در کشور آغاز شد و پیش بینی می شود تا چهار سال آینده 20 میلیون خانه در کشور تحت پوشش قرار گیرند.

دکتر زارعیان گفت: فیبر نوری علاوه بر کاربردهای فراوانی که در شبکه ارتباطی کشور از جمله افزایش سرعت پهنای باند با هزینه مناسب دارد، جایگزین مناسبی برای کابل مسی است. سیم مسی به دلیل گرانی و ظرفیت محدود انتقال روز به روز محبوبیت خود را از دست می دهد و فیبر جایگزین آن می شود و علاوه بر همه این نکات ویژه، امروزه شبکه های بزرگ مخابراتی در جهان و ایران با مشکل مواجه هستند. نام با سرقت مواجه است.

معاون بازرگانی و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران افزود: با افزایش جهانی قیمت مس در سال های اخیر چندین گروه اقدام به سرقت شبکه های مخابراتی مسی کرده اند و هر ساله چندین گروه میلیاردها تومان در کابل های مسی سرقت می کنند. علاوه بر زیان های اقتصادی، بخشی از کشور از مشکلات ارتباطی نیز رنج می برد. این امر در سراسر کشور اتفاق می افتد، اما در برخی مناطق دورافتاده و روستایی به دلیل دوری مراکز و منازل مسکونی و به دلیل استفاده بیشتر از سیم مسی رخ می دهد.

وی بیان کرد: در دو سال گذشته به دلیل افزایش بی رویه سرقت کابل های مسی، شرکت مخابرات ایران دو فناوری را جایگزین کابل مسی کرده است. در برخی مناطق دورافتاده روستایی ما از سیستم های تلفن بی سیم WLL یا ثابت و در مناطق دیگر از فیبر نوری استفاده می کنیم.

زارعیان افزود: فیبر نوری از نظر تبدیل به پول برای سارقان جذابیتی ندارد و به همین دلیل دزدی هم صورت نمی گیرد اما در این بخش نیز دچار آسیب هایی مانند قطع ارتباط در مراکز و مناطق خاصی هستیم که وجود دارد. در برخی زمینه ها، اما تاکید من فکر می کنم این است که فیبر نوری جایگزین خوبی برای کابل مسی است و مزایای خاص خود را دارد، هم برای امنیت و هم برای پایداری شبکه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.