افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

سردار سلامی: قبول نداریم فقط مصرف کننده و استثمارگر باشیم

  • کد خبر : 167629
سردار سلامی: قبول نداریم فقط مصرف کننده و استثمارگر باشیم

فرمانده کل سپاه گفت: استفاده از علم تولید شده در دنیا توصیه می شود اما قبول نداریم تنها مصرف کننده و بهره بردار باشیم. ما ایرانی می خواهیم که با ارزش های اسلامی جلوه های درخشان زندگی پاک انسانی را به همه مردم جهان عرضه کند. به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی در چهارمین جشنواره […]

فرمانده کل سپاه گفت: استفاده از علم تولید شده در دنیا توصیه می شود اما قبول نداریم تنها مصرف کننده و بهره بردار باشیم. ما ایرانی می خواهیم که با ارزش های اسلامی جلوه های درخشان زندگی پاک انسانی را به همه مردم جهان عرضه کند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی در چهارمین جشنواره معارف و پژوهش امام علی (ع) با بیان اینکه به دنبال ساختن ایرانی قدرتمند هستیم، اظهار کرد: هدف ما ساختن ایرانی قدرتمند و اسلامی است که اقتدار ایران در آن باشد. ماهیت آن اسلامی: معین شود، شکل بگیرد. ایران قدرتمند یعنی ایران بالغ، توسعه یافته و پیشرفته، ایرانی که به دانش و فناوری های جدید دست یافته، به جای اینکه مصرف کننده علم و دانشی باشد که در سرزمین های دیگر زاده می شود، بالغ می شود و به ما منتقل می شود.

و افزود: توصیه می شود از علومی که در دنیا تولید می شود استفاده شود اما قبول نداریم فقط مصرف کننده و بهره بردار باشیم. ما ایرانی می خواهیم که با ارزش های اسلامی جلوه های درخشان زندگی پاک انسانی را به همه مردم جهان عرضه کند. ایران قدرتمند و توانا در حفظ تمامیت ارضی، استقلال و پیشرفت خود در شعاع نفوذ جهانی قرار دارد. ایرانی که قدرت جاذبه دارد و قدرت آن را دارد که امواجی که برای ضربه زدن به او فرستاده می شود را مستهلک کند. ایران که مدرن، آباد و آزاد است. ایران که مردمان مرفه دارد و این ایران قوی است. همه ما باید جلو برویم تا این ایران به واقعیت تبدیل شود.

سلامی با بیان اینکه امروزه همه ابعاد زندگی بشر با علم پیشرفت می کند، ادامه داد: این دانش بشری است که جهت آفرینش و نوع کاربرد علم تجربی را دستور و تعیین می کند. دانش تجربی اگر در خدمت ذهن های ضد ارزشی و همچنین ذهن قدرت های جهانی تقویت کننده ارزش های ضد بشری قرار گیرد، می تواند به همان اندازه که می تواند در ساختن جهانی آباد، آزاد و پیشرفته مؤثر باشد. بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی و تولید سرب برای سلاح های شیمیایی و میکروبی.

وی یادآور شد: اکنون این علوم هستند که فضای ناامن و ظالمانه ای را در روابط بین الملل ایجاد کرده اند. اگر اقتصاد، جامعه شناسی، حقوق، علوم سیاسی و سایر علوم انسانی با هدایت فضایل ترکیب نشوند، دنیای آشفته کنونی پدیدار خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه «فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، دانش هوافضا و امثال آن باید در خدمت سعادت انسان باشد»، تصریح کرد: علوم حوزوی، اسلامی و دینی محورهای اصلی این حوزه است. امروزه با تکیه بر علوم زیستی بیماری های عفونی را منتشر می کنند و با دانش هسته ای اجازه می دهند زمین چندین بار نابود شود. شکل طبیعی این دستاوردها فضایی است که در غزه می بینیم که محصول ترکیب شیطانی دانشی است که به سیاستمداران داده شده تا خانه های مردم را ویران کنند.

سلامی گفت: اما ما به فتوای مرجع و رهبرمان استفاده از سلاح های کشتار جمعی را ممنوع کرده ایم. این بینش اسلامی و انسانی علم و فناوری است. هر آنچه در قرآن به عنوان گزیده ای از وحی برای بشریت می بینیم کاملاً انسانی است. اگر قرآن و کتب علمی در دست مردم باشد به نتایج مثبتی برای بشریت می‌رسیم، اما مشکل اینجاست که کتاب‌های علمی در دست کسانی است که از طرف دیگر می‌خواهند دنیا را به نظم نابود کنند. قوی تر شدن

وی یادآور شد: بنابراین جوانان مسلمان باید این عرصه را از انحصار قدرت های شیطانی رها کنند. ما باید قوی باشیم و قدرت فقط با علم امکان پذیر است. ما باید جلو برویم، مولد باشیم نه صرفا مصرف کننده و بهتر است از این فضا عبور کنیم. اعتماد به نفس و شجاعت می خواهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه «امروز پیشرفت‌های زیادی داریم اما کافی نیست»، تصریح کرد: باید مجهز باشیم. من به دانشگاه های علوم پزشکی بقیه الله و امام حسین(ع) تاکید کرده ام که باید به پیشرفته ترین زیرساخت های تحقیقاتی و علوم تجربی مجهز شویم. حتی در علوم انسانی نیز به شواهد نیاز داریم تا بتوانیم فرضیه ها را در حوزه عمل آزمایش کنیم. ما هم باید علوم جدید تولید کنیم. آنها چند قدم عقب تر از دیگران حرکت کردند، کافی نیست با دیگران همگام شوید و از آنها پیشی بگیرید.

سلامی تصریح کرد: در دنیای امروز باید قوی شد یا تسلیم شد و راهی جز این وجود ندارد. ما امروز به جهاد فرهنگی، اطلاعاتی، اقتصادی و اجتماعی هم نیاز داریم. ما باید با الگوی جهاد عمل کنیم زیرا دشمن همه عرصه های زندگی ما را به میدان نبرد تبدیل کرده است و باید با پاسخ های قدرتمند به این اقدامات دشمن پاسخ دهیم.

وی همچنین بیان کرد: راز بلوغ جامعه در کشف مجهولات نهفته است و علم به معنای ارتباط بین پدیده هاست و ما باید تلاش خود را بر این مبنا قرار دهیم. اسرار جهان باید به دست مسلمانان، مؤمنان و کسانی که در دل نور دارند کشف شود تا در نهایت به قدرت منتهی شود. سپاه مقید و محکوم است و باید پرچمدار شکستن رکود علم و دانش شود. ما باید در این زمینه اقدام کنیم و به آن خواهیم رسید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.