افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

سردار حسینی: با اجرای تدابیر جدید تخلفات ترافیکی و رانندگی کاهش می یابد

  • کد خبر : 372025
سردار حسینی: با اجرای تدابیر جدید تخلفات ترافیکی و رانندگی کاهش می یابد

به گزارش رکنا، سردار سید تیمور حسینی سردار پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا در مورد اقدامات جدید پلیس برای کاهش ترافیک و تخلفات رانندگی وی در شهرهای بزرگ به ویژه تهران از برنامه هایی چون بهبود سامانه های ثبت تخلف، ساماندهی تردد خودروهای سنگین و افزایش جرایم رانندگی خبر داد. وی با تاکید بر اینکه […]

به گزارش رکنا، سردار سید تیمور حسینی سردار پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا در مورد اقدامات جدید پلیس برای کاهش ترافیک و تخلفات رانندگی وی در شهرهای بزرگ به ویژه تهران از برنامه هایی چون بهبود سامانه های ثبت تخلف، ساماندهی تردد خودروهای سنگین و افزایش جرایم رانندگی خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه عامل اصلی ترافیک سنگین در شهرهای بزرگ بی نظمی و تخلفات رانندگی است، گفت: اگر بتوانیم نظم و انضباط را در تهران و شهرهای بزرگ برقرار کنیم قطعا شاهد کاهش 30 درصدی ترافیک خواهیم بود. تخلفات رانندگی و بی نظمی جاده ها یکی از عوامل اصلی ترافیک سنگین است. برای حل این مشکل، ما بر مدیریت صحیح ترافیک و اجرای دقیق تر قوانین تمرکز می کنیم.

مشکل تردد کامیون و کامیونت در معابر شهری

سردار حسینی همچنین یکی از معضلات اصلی ترافیک شهری را که تردد کامیون و کامیونت است برشمرد و اظهار داشت: حضور کامیون ها و کامیونت ها در ساعات پیک برای شهرهای ما معضل جدی است. این خودروها در طول روز بار را در خیابان ها تخلیه می کنند یا سوخت و اقلام ضروری را حمل می کنند. برای کاهش اثرات آنها بر ترافیک، گردش این وسایل نقلیه باید در زمان های مشخصی تنظیم شود. با این حال، موانع زیادی برای تنظیم این زمان‌بندی‌ها وجود دارد و باید هزینه آن را بپردازیم.

نیاز به به روز رسانی سیستم های ثبت تخلف

سردار حسینی در ادامه نقش سامانه های هوشمند ثبت تخلفات را در کنترل تردد و کاهش تخلفات برشمرد و افزود: نیاز به نوسازی سامانه های ثبت تخلف نصب شده برای نظارت بر تردد خودروها و اعمال قوانین در سطح شهر وجود دارد. این سیستم ها که اکثرا الکترونیکی هستند به مرور زمان کارایی خود را از دست داده اند و دوربین های مداربسته به دلیل مشکلات فنی و از بین رفتن کالیبراسیون قادر به ثبت اطلاعات دقیق نیستند. شهرداری ها و سازمان راهداری موظف به نصب و به روز رسانی این سامانه ها هستند، اما این روند نیاز به تسریع دارد و نیاز به اعتبار و تخصیص بودجه مناسب دارد.

روز کاری شناور و تاثیر آن بر ترافیک

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهور درباره شناور بودن ساعات اداری و تاثیر آن بر کاهش ترافیک نیز توضیح داد: شناور بودن ساعات کاری در کاهش ترافیک موثر بوده اما تنها کاهش 20 درصدی حجم تردد را در پی داشته است و این رقم قابل توجه نیست. به نظر می رسد این روش به تنهایی نمی تواند مشکلات ترافیکی شهرهای بزرگ را حل کند و نیازمند روش های موثرتری هستیم.

زمان پایان طرح ترافیک و تاثیر آن بر کاهش ترافیک

سردار حسینی درباره پایان ساعت طرح ترافیک نیز گفت: یکی از برنامه های سالانه ما کاهش زمان اجرای طرح ترافیک در نیمه دوم سال است. به ویژه در زمان بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، کاهش دو ساعتی زمان پایان طرح گردش به شهروندان کمک می‌کند تا زندگی آرام‌تری داشته باشند و از ازدحام در ورودی‌های طرح تیراژ بکاهند.

اهمیت ساماندهی ترافیک جلوی مدارس

وی با تاکید بر ایمنی دانش آموزان گفت: یکی از اولویت های ما در نیمه دوم سال، پوشش ترافیکی مناسب در مقابل مدارس است. پلیس راهنمایی و رانندگی تا پایان مهرماه برای مدیریت ایمنی دانش آموزان و سرویس مدارس تلاش می کند. همچنین موضوع ساماندهی سرویس مدارس که هر ساله با مشکلاتی مواجه است باید با همکاری مدیران مدارس بهتر مدیریت شود. سپردن این مسئولیت به شورای شهر یا تاکسیرانی اشتباه است و مدیریت اصلی باید در دست مدارس باشد.

افزایش جریمه ها و کاهش تخلفات و تصادفات

رئیس پلیس راهور فرجا در ادامه افزایش جریمه های رانندگی و تاثیر آن در کاهش تصادفات و تخلفات را مورد تاکید قرار داد و افزود: بر اساس آمار چهار ماه گذشته شاهد کاهش 8.5 درصدی فوتی ها در تصادفات بوده ایم. این کاهش عمدتا ناشی از افزایش نرخ جرایم رانندگی است که از تیرماه سال جاری اجرایی شد. تجربه نشان داده زمانی که جریمه یا قیمت سوخت افزایش می یابد، تصادفات و تخلفات نیز کاهش می یابد. بنابراین افزایش جریمه ها به عنوان یک عامل بازدارنده موثر بوده و باعث کاهش تخلفات و قربانیان در جاده ها شده است.

وی در پایان تاکید کرد: در شش ماه گذشته شاهد کاهش دو درصدی تخلفات رانندگی بوده ایم که نشان می دهد رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری داشته اند و اعمال برخی تحریم ها در این روند موثر بوده است.

سردار حسینی در ادامه اظهار داشت: با اجرای دقیق‌تر قوانین و بهبود سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف، پیش‌بینی می‌شود تخلفات ترافیکی و ترافیکی در شهرهای بزرگ کاهش و ایمنی راه‌ها ارتقا یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.