افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

سردار جلالی: سناریوی دشمن حمله به زیرساخت های نظامی بود

  • کد خبر : 413121
سردار جلالی: سناریوی دشمن حمله به زیرساخت های نظامی بود

به گزارش رکنا، سردار غلامرضا جلالی دوشنبه شب در گفت وگویی اعلام کرد پدافند غیرعامل در دو حوزه نظامی و غیرنظامی عمل می کند. در حوزه غیرنظامی، تمرکز ما بر آمادگی برای کمک به مردم است. وی ادامه داد: ما حاضریم زیرساخت ها را تقویت و تقویت کنیم و خطرات را کنترل کنیم تا در […]

به گزارش رکنا، سردار غلامرضا جلالی دوشنبه شب در گفت وگویی اعلام کرد پدافند غیرعامل در دو حوزه نظامی و غیرنظامی عمل می کند. در حوزه غیرنظامی، تمرکز ما بر آمادگی برای کمک به مردم است.

وی ادامه داد: ما حاضریم زیرساخت ها را تقویت و تقویت کنیم و خطرات را کنترل کنیم تا در صورت تهدید یا اشتباه دشمن بتوانیم جان مردم را نجات دهیم و به آنها کمک کنیم.

سردار جلالی تاکید کرد: یکی از مهمترین وظایف ما حفظ تداوم عملیات است. وی همچنین اشاره کرد که ما در فضای مجازی سیستم هایی داریم که به سیستم های کنترل صنعتی معروف هستند. یکی از این سیستم ها سیستم اسکالوپ است که فرآیندهای صنعتی مانند پالایشگاه ها و خطوط انتقال گاز و آب را مدیریت و کنترل می کند.

وی ادامه داد: یکی از چالش های ما تربیت نیروی انسانی است و از این حیث اقدامات آموزشی و دانشگاهی را آغاز کرده ایم. سه رشته دکتری امنیت سایبری و دفاع در دانشگاه دفاع ملی راه اندازی شده و کارشناسی ارشد دفاع سایبری نیز به صورت آزمایشی در برخی از دانشگاه ها فعال شده است.

سردار جلالی تصریح کرد: در حوزه صنعت نیز تلاش کرده ایم سامانه خاصی را تدوین کنیم زیرا این بخش در خط مقدم حملات سایبری قرار دارد. وی افزود: احساس می‌کنیم که سیستم‌های عمومی امنیت سایبری برای نیازهای ما کافی نیستند و بر اساس اختیارات قانونی سامانه‌ای طراحی و تصویب کرده‌ایم که الزامات خاصی را تعیین کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین نقش شرکت های خصوصی در سطح سوم هرم پدافند غیرعامل را برجسته کرد و اظهار داشت: بیش از 300 شرکت دانش بنیان با ما همکاری می کنند. وی گفت: 80 تا 90 درصد سرورهای کشور از یک کشور خاص تامین می شود، اما یکی از شرکت های دانش بنیان ملی در حال ساخت سرورهای ملی است.

وی افزود: آزمایشگاه مرجعی داریم که سرورها را کنترل می کند و در حال حاضر بیش از 80 درصد سرورها تولید ملی است. ما انتظار داریم که فایل های اجرایی از سرورهای داخلی استفاده کنند.

سردار جلالی در پایان به خطرات سرورهای خارجی اشاره کرد و گفت: پس از حادثه انفجار پیجر دیگر نمی توان از این احتمالات چشم پوشی کرد و باید آنها را بررسی کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=413121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.