افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

سرانه مصرف گوشت در سال در بین اقشار ضعیف به حدود 5 کیلو رسیده است

  • کد خبر : 139143
سرانه مصرف گوشت در سال در بین اقشار ضعیف به حدود 5 کیلو رسیده است

به گزارش بازار، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره گرانی گوشت به دلیل کمبود دام گفت: این گفته کاملا درست است. دلیل کمبود دام کمبود نهاده ها و خشکسالی است. بیشتر گاوهای مولد به کشتارگاه می رفتند و خوراک گران می شد، بنابراین دامدار نمی توانست دام ها را نگهداری کند. دام های […]

به گزارش بازار، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره گرانی گوشت به دلیل کمبود دام گفت: این گفته کاملا درست است. دلیل کمبود دام کمبود نهاده ها و خشکسالی است. بیشتر گاوهای مولد به کشتارگاه می رفتند و خوراک گران می شد، بنابراین دامدار نمی توانست دام ها را نگهداری کند. دام های مولد ما ذبح شده اند و حیوانی نداریم که بتواند تولید مثل کند تا تعداد دام ها افزایش یابد. اکنون تنها کاری که برای وزارت جهاد باقی مانده و انجام می دهد واردات گوشت برای رفع تنش از بازار است، اما کافی نیست.

وی در ادامه درباره میزان استاندارد مصرف گوشت و مصرف فعلی گفت: سرانه مصرف ما باید 12 کیلو در سال باشد اما با توجه به شرایطی که هم اکنون در ایران وجود دارد به دلیل گرانی و کمبود امکانات 8.5 کیلو برای ثروتمندان و فقیر نزدیک هستند، 5 کیلو است. اگر گوشت وارداتی وارد بازار نمی شد قطعا با مشکل خاصی مواجه می شدیم. اکنون با تلاش دولت وضعیت کمی بهتر شده است، اما متاسفانه این مقدار کم است و دام ملی ما کافی نیست و تعدادی نیز قاچاق است.

وی افزود: برای افزایش دامداری باید دام های مولد اضافه شود و دامداران به تامین نهاده ها تشویق شوند. امسال قرار نیست این اتفاق بیفتد و باید این پیش بینی را انجام دهیم تا سال آینده هیچ پرورش دهنده ای وارد کشتارگاه نشود و تعداد زاد و ولد زیاد شود تا به جایگاه اول برگردیم.

ملکی درباره لزوم واردات گوشت گفت: درخواست ما از دولت افزایش واردات به دلیل سردی هوا و مشکلات گوشت است. با توجه به نزدیک بودن دی ماه تعطیلی در خارج از کشور پیش رو داریم که مصرف آن طرف افزایش پیدا می کند و باید هر چه زودتر واردات گوشت را افزایش دهیم تا سپرده خود را افزایش دهیم و با کسری مواجه نشویم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.