افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

سخنگوی دولت: ما هموطنان مسیحی خود را با شرافت و آداب و رسوم نیکو می شناسیم

  • کد خبر : 175743
سخنگوی دولت: ما هموطنان مسیحی خود را با شرافت و آداب و رسوم نیکو می شناسیم

به گزارش رکنا، علی بهادری جهرمی شرکت کردن کلیسای سنت سرکیس وی با جمعی از جوانان، نخبگان، حقوقدانان، تجار، هنرمندان، ورزشکاران، فرهنگیان و فعالان اجتماعی ارمنی دیدار کرد و نظرات و دیدگاه های آنان را در خصوص مشکلات کنونی کشور شنید و به سوالات و دیدگاه های حاضران پاسخ داد. سخنگوی دولت در این جلسه […]

به گزارش رکنا، علی بهادری جهرمی شرکت کردن کلیسای سنت سرکیس وی با جمعی از جوانان، نخبگان، حقوقدانان، تجار، هنرمندان، ورزشکاران، فرهنگیان و فعالان اجتماعی ارمنی دیدار کرد و نظرات و دیدگاه های آنان را در خصوص مشکلات کنونی کشور شنید و به سوالات و دیدگاه های حاضران پاسخ داد.

سخنگوی دولت در این جلسه گفت: ایام میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نو میلادی بهانه ای است تا بیشتر در خدمت برادران عزیز مسیحی باشیم و طبیعتاً نباید اینگونه دیدارها محدود به این ایام باشد. الحمدلله با تعاملات کاری و دوستان مسیحی توانسته ام با اعضای این جامعه شریف معاشرت داشته باشم.

وی افزود: جامعه ایرانی با وجود وحدت و انسجام، مانند باغی پر از گل های مختلف، جامعه ای متکثر با فرهنگ ها، اقوام و مذاهب مختلف است و طبیعتاً جامعه ایرانی بدون هر یک از این گروه ها کامل نخواهد بود. علاوه بر این، همه مردم ایران باید با هم آینده این کشور را بسازند و در این عرصه همه ما وظایف، سود و زیان مشترک داریم. طبیعتاً همه ایرانیان متعلق به این سرزمین هستند و جامعه مسیحی نیز عضوی جدایی ناپذیر از ملت ایران است.

بهادری جهرمی با اشاره به آیه 27 سوره مبارکه حدید خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه می فرماید رحمت و رحمت را در دل پیروان حضرت عیسی (ع) قرار دادیم. به همین دلیل همه ایرانیان هموطنان مسیحی خود را با شرافت و آداب و رسوم نیکو می شناسند و در واقع جلسه امروز مصداق بارز این رحمت و مهربانی و دوستی جامعه مسیحی است.

سخنگوی دولت در پایان افزود: بنده به عنوان وکیلی که بدون توجه به گرایش و اعتقادات موکل خود از حقوق موکل خود دفاع می کنم، نکاتی را که عزیزان در این جلسه مطرح کردند متذکر شدم و پیگیری خواهم کرد و این رسالت رئیس جمهور است. از یک گوینده به یک شنونده و همچنین مستلزم انتقال دهنده نظرات مردم به دولت است.

در بخشی دیگر از این جلسه آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی شمال کشور در شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از حادثه تروریستی کرمان این جنایت را محکوم و مبارزه و شناسایی عناصر تروریستی را مهم خواند.

وی با اشاره به ایجاد جداول توجه دستگاه های اجرایی برای جامعه مسیحی، برگزاری این دیدار صمیمی با سخنگوی دولت را مهم و مفید دانست و گفت وگوی مستقیم و غیرمستقیم توده های مردمی را که مسئولان با آن ها موثر دانستند. وقتی صحبت از اتحاد نظرات و حل مشکلات مردم می شود.

در ابتدای این نشست بیش از چهل نفر از برادران مسیحی به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص مشکلات جاری کشور پرداختند. لزوم توجه صدا و سیما به موسیقی و سنت های ارمنی، لزوم تسهیل واردات مواد اولیه تولید، ارتقای سطح روابط ایران و ارمنستان، لزوم توجه بیشتر به دیپلماسی علمی با سایر کشورها. ، به شأن و منزلت وکلا در محاکم قضایی احترام بگذارند و از دولت در زمینه چاپ حمایت بیشتری کنند. نشریات و مطبوعات، اهمیت ورزش حرفه ای و قهرمانی و حمایت از باشگاه ورزشی آرارات از مهمترین نکات بود. توسط مخاطبان ذکر شده است.

سخنگوی دولت در پایان این دیدار که با حضور نورایر آرامیان، رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران و کشیش ارسطو شامیریان، کشیش کلیسای سرکیس مقدس برگزار شد، از کلیسای سرکیس مقدس نیز بازدید کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.