افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

سخنگوی حماس در لبنان: مرحله اول مذاکرات پیش نرفت

  • کد خبر : 331137
سخنگوی حماس در لبنان: مرحله اول مذاکرات پیش نرفت

احمد عبدالهادی، سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین حماس در لبنان امروز یکشنبه اعلام کرد که مرحله اول مذاکرات هیچ پیشرفتی را نشان نداده است. به گزارش ایسنا، مذاکرات درباره آتش بس در نوار غزه با حضور قطر، مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی روزهای پنجشنبه و جمعه در دوحه برگزار شد. رهبران حماس به دلیل فقدان جزئیات […]

احمد عبدالهادی، سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین حماس در لبنان امروز یکشنبه اعلام کرد که مرحله اول مذاکرات هیچ پیشرفتی را نشان نداده است.

به گزارش ایسنا، مذاکرات درباره آتش بس در نوار غزه با حضور قطر، مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی روزهای پنجشنبه و جمعه در دوحه برگزار شد. رهبران حماس به دلیل فقدان جزئیات در مورد شرایط آتش بس از شرکت در مذاکرات خودداری کردند.

پرتال خبری اکسیوس روز شنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تا پایان هفته آینده توافق آتش بس و آزادی زندانیان در غزه را نهایی کند.

در همین حال عبدالهادی در گفت و گو با اسکای نیوز گفت: دولت بایدن در تلاش است تا نشان دهد که محیط مثبت است. اما دور اول نشان داد که هیچ پیشرفتی وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته عبدالهادی، اظهارات بایدن مبنی بر اینکه او نسبت به چشم انداز طرفین برای دستیابی به توافق “خوشبین” است و چند موضوع وجود دارد که باید روی آنها توافق کرد، فقط برای “مثبت نشان دادن چیزها در رسانه ها”. . و «آرام کردن محور مقاومت و جلوگیری از واکنش آن به تروریسم و ​​جلوگیری از جنگ منطقه ای» است.

سخنگوی جنبش حماس افزود: میانجی ها گزارش دادند که مسائل مورد مناقشه در جریان مذاکرات حل نشد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، شروط بیشتری را مطرح کرد و اوضاع را پیچیده کرد.

در بیانیه مشترک ایالات متحده، قطر و مصر که توسط دفتر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر منتشر شد، آمده است که میانجی ها به اسرائیل و حماس پیشنهاد آتش بس داده اند که اختلافات بین دو طرف را کاهش دهد. در این بیانیه آمده است که مذاکراتی که در روزهای پنجشنبه و جمعه در دوحه، پایتخت قطر انجام شد، «جدی و سازنده» بود و در «فضای مثبت» انجام شد.

مقامات ارشد دولتی مصر، ایالات متحده و قطر قبل از پایان هفته آینده در قاهره دیدار خواهند کرد تا در راستای توافقی مطابق با شرایط پیشنهادی روز جمعه به توافق برسند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=331137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.