افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

سخنان مردمی و تهمت قاتل مادر توسط پسر 18 ساله اش.

  • کد خبر : 314888
سخنان مردمی و تهمت قاتل مادر توسط پسر 18 ساله اش.

پسر 18 ساله ای که مادرش را در گرداب طعنه آمیزی کشته بود، از سوی قضات شعبه ششم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی به اعدام محکوم شد و پدربزرگش نیز متهم به همکاری در ارتکاب جنایت با اقدامات تحریک آمیز بود. رفتار و گفتار او به یک سال زندان محکوم شد. پسر 18 ساله ای […]

پسر 18 ساله ای که مادرش را در گرداب طعنه آمیزی کشته بود، از سوی قضات شعبه ششم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی به اعدام محکوم شد و پدربزرگش نیز متهم به همکاری در ارتکاب جنایت با اقدامات تحریک آمیز بود. رفتار و گفتار او به یک سال زندان محکوم شد.

پسر 18 ساله ای که مادرش را در گرداب طعنه آمیزی کشته بود، از سوی قضات شعبه ششم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی به اعدام محکوم شد و پدربزرگش نیز متهم به همکاری در ارتکاب جنایت با اقدامات تحریک آمیز بود. رفتار و گفتار او به یک سال زندان محکوم شد.
به گزارش روزنامه خراسان، ماجرای این پرونده جنایی از اواخر سال 1401 در یکی از روستاهای شهرستان خلیل آباد استان خراسان رضوی زمانی آغاز شد که امدادگران اورژانس ازیر کشان وارد خانه ای در روستا شدند و با مشاهده بدن خونین زنی که با طناب بسته شده بود. دور گردنش بسته بود و همان طناب پشت سرش در دستانش بسته بود.

دقایقی بعد با اعلام خبر فوت این زن جوان که «فاطمه الف» نام داشت، پرونده ای جنایی روی میز دادسرای عمومی و انقلاب قرار گرفت و با دستور مقام قضایی، پرونده ای گسترده تشکیل شد. تحقیقات پلیس برای یافتن ریشه این ماجرای وحشتناک ادامه یافت. تحقیقات مقدماتی دامنه تحقیقات را به پسر خردسال مقتول که از محل متواری شده بود، رساند. چیزی نگذشت که «علی» در راه فرار به یکی از استان های شرق کشور دستگیر و به خلیل آباد منتقل شد.

وی در بازجویی های اولیه قتل مادرش را آشکارا با سرزنش و نگاه های کنایه آمیز پذیرفت و گفت: برخی از افراد و آشنایانم پشت سر مادرم حرف هایی زدند که تحمل این حرف ها، نیش ها را برایم بسیار سخت کرد. و تمسخر.» به همین دلیل در تصمیمی که برانگیخته از عصبانیت بود، مادرم را با طناب خفه کردم.
با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت، دستور رسیدگی به این پرونده جنایی در دادسرای عمومی و انقلاب صادر شد و با توجه به اهمیت و حساسیت این جنایت تکان دهنده، توسط قضات مجرب دادگاه ادامه یافت. اتاق ششم دادگاه کیفری خراسان رضوی. مدتی بعد جلسات محاکمه متهمان این پرونده جنایی به ریاست قاضی هادی دنیادیده و وکیل قاضی علی اکبریان آغاز شد و 2 تن از عموهای وی و پدربزرگش نیز دستگیر و به اتهام همدستی در کمیسیون متهم شدند. از یک جنایت

آدم کشی

در آخرین جلسه این پرونده جنایی وقتی متهم 18 ساله در دادگاه حاضر شد به قضات گفت: پدربزرگم همیشه تاکید می کرد که پدر و مادرم طلاق بگیرند اما با هم آشتی کردند که باعث عصبانیت و ناراحتی شد. او خانواده پدری من شد، اما من که از حرف های دیگران رنج می بردم، فقط با دایی ها و پدربزرگم ارتباط داشتم. یک شب قبل از وقوع این حادثه، به جشن عروسی در روستا رفتم، اما وقتی وارد جمع مهمانان شدم، انگار تمام غرورم را زیر پا گذاشتند، زیرا تحقیر دیگران را احساس کردم، گویی همه مهمانان را خواهند داشت. سرزنش کردن با قیافه ات! وقتی ناگهان به یاد حرف های تحریک آمیز پدربزرگم درباره مادرم افتادم، افکارم گیج شد. دیگر تحمل رفتار و گفتار دیگران را نداشتم، خشم عجیبی تمام وجودم را فرا گرفته بود، گویی طومار این زندگی باز شده بود. حرف پدربزرگم جلوی چشمم بود که مجلس عروسی را ترک کردم و به خانه برگشتم. تا صبح نتونستم بخوابم و با وسوسه های بد در افکارم می جنگیدم تا اینکه صبح روز بعد برای دقایقی از خونه خارج شدم و به خونه برگشتم و با طنابی که تو اتاقم گذاشته بودم به سمت مادرم رفتم. و طناب را از پشت کشیدم و دور گردنش انداختم. او را از پله ها بالا کشیدم و با دو سر همان طناب دستانش را پشت سرش بستم. سپس به امید حمایت خانواده پدری ام از آنجا فرار کردم، اما وقتی ماجرای قتل مادرم را برای مادربزرگم تعریف کردم، مادربزرگم مرا از خانه بیرون انداخت و سپس در حین فرار به سیستان و بلوچستان دستگیر شدم.
در این جلسه دادگاه، قاضی هادی دنیا دهد با پرسش های تخصصی قضایی به تحلیل این جنایت تکان دهنده پرداخت و اتهام قتل عمد را به پدربزرگ «علی» تشریح کرد. پیرمرد در عین حال در دفاع از خود گفت: پسرم را حدود 2 ماه قبل از این جنایت طلاق دادم چون به حرف های من گوش نمی داد و با همسرش آشتی می کرد، چون اصرار به طلاق داشتم و وقتی درباره این موضوع صحبت کردم. متوجه شدم که دیگر اجازه نمی دهم هیچ یک از اعضای خانواده ام با آنها در تماس باشند. تا حالا نه عروسم و نه پسرم را ندیده ام و با آنها صحبت نکرده ام.

پس از ادامه جلسه محاکمه تا بعدازظهر و پاسخگویی کلیه متهمان این پرونده جنایی به سوالات فنی و تخصصی قضات مجرب دادگاه، قاضی هادی دنیادیده ختم جلسه را اعلام و در مهلت قانونی رای قضات دادگاه را اعلام کرد. دادگاه کیفری ششم خراسان رضوی در این خصوص صادر شد. بر اساس رای دادگاه، «علی ی» (متهم 18 ساله) با استناد به ادله روشن، محتوای پرونده و گزارش پزشکی قانونی به قصاص محکوم شد و پدربزرگش نیز به اتهام معاونت در قتل توسط رفتار و گفتار محاکمه و سایر مدارک قانونی، وی به 10 سال حبس تعزیری محکوم شد، اما 2 متهم دیگر (عموها) از اتهامات وارده تبرئه شدند.

حکم صادره از سوی شعبه ششم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم دیوان عالی کشور و با اعتراض متهمان و وکلای آنان توسط قضات سپیدی دیوان عالی کشور قابل رسیدگی است. . .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=314888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.