افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

سخت ترین و آسان ترین گروه پرسپولیس، سپاهان، نساجی و تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا

  • کد خبر : 24153

سرنوشت چهار نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا در روز دوم شهریورماه رقم می خورد و قدرت رقبا در میزان موفقیت تیم های کشورمان تاثیرگذار خواهد بود. روز گذشته صفحه “Foty Rankings” رده بندی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و AFC CUP در فصل 2023-24 را منتشر کرد. پرسپولیس که فصل گذشته قهرمان لیگ […]

سرنوشت چهار نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا در روز دوم شهریورماه رقم می خورد و قدرت رقبا در میزان موفقیت تیم های کشورمان تاثیرگذار خواهد بود.

روز گذشته صفحه “Foty Rankings” رده بندی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و AFC CUP در فصل 2023-24 را منتشر کرد. پرسپولیس که فصل گذشته قهرمان لیگ برتر و جام حذفی فوتبال شد و قهرمان سوپرجام نیز شد، در قرعه کشی به مقام اول رسید. در رده دوم نام سپاهان و نساجی به چشم می خورد و در صورت صعود تراکتور به مرحله گروهی، سرخ پوشان تبریزی در قرعه کشی چهارم خواهند شد.

رده بندی کامل لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب قاره کهن به شرح زیر است

 

ابتدا کاشته شد: اتحادیه عربستان، پرسپولیس، ایرانالسد از قطر، پاختاکور از ازبکستان و الهلال از عربستان سعودی
سید دوم: نساجی سپاهان و ایرانالدحیل از قطر، نسف قارشی از ازبکستان و الفیحه از عربستان سعودی
مقداری کاشته: استقلال تاجیکستان، قهرمان عراق (هنوز مشخص نشده)، الفیصلی اردن، آحال از ترکمنستان و شهر بمبئی هند
سید چهارم: العین، اماراتتراکتور ایرانیشارجه امارات متحده عربی یا پادشاهان بشوندرا بنگلادش)، (النصر عربستان سعودی، شباب الاهلی امارات متحده عربی یا الوحدات اردن)، (AGMK ازبکستان، الصائب عمان یا ال -عربی از قطر) و (الوکره از قطر یا نوبهور از ازبکستان)

پرسپولیس در مرحله گروهی با دو تیم ایرانی سپاهان و نساجی برابری نمی کند و می توان الدحیل را شریک بالقوه سرسخت این تیم سید دوم دانست. استقلال تاجیکستان که سابقه صعود به مرحله یک هشتم نهایی را در کارنامه دارد سخت ترین تیم سومی خواهد بود. نصر عربستانی که در مرحله پلی آف و با استفاده از کریستیانو رونالدو و مارسلو بروزوویچ حضور دارد، شانس همگروهی با پرسپولیس را دارد و می تواند قرعه سختی را برای پرسپولیس رقم بزند.

فصل گذشته، الفیها در رده یازدهم جدول لیگ حرفه ای عربستان قرار داشت و می توانست راحت ترین قرعه کشی گلدان دوم باشد. هم بمبئی سیتی و هم آهال حریفان خوبی برای پرسپولیس خواهند بود، آهال در سال 2022 هر دو بازی را به فولاد باخت و حریف راحت تری به نظر می رسد. AGMK ازبکستان نیز در فصل گذشته در جدول لیگ برتر ازبکستان مقام پنجم را کسب کرد و در صورت صعود به مرحله گروهی، زمان سختی برای پرسپولیس به نظر نمی رسد.

سخت ترین قرعه کشی: پرسپولیسالدحیل از قطر، استقلال از تاجیکستان و نصر از عربستان
ساده ترین قرعه کشی: پرسپولیسالفیها از عربستان، آحال از ترکمنستان و AGMK از ازبکستان

سپاهان و نساجی دوم شده اند و به مصاف پرسپولیس و تراکتور نمی روند. قهرمان فصل گذشته عربستان، الاتحاد که از کریم بنزما و انگولو کانته استفاده می کند و نونو اسپریتو را روی نیمکت دارد، سخت ترین حریف نمایندگان ایران از زمان اولین حضور سید است. الهلال که با هدایت ژرژ ژسوس پرافتخارترین تیم قاره به حساب می آید، دیگر حریف سرسختی برای تیم های ایرانی خواهد بود.

استقلال تاجیکستان و سید سوم قهرمان لیگ عراق (احتمالا الشرطه) شاید قرعه سختی برای سپاهان و نساجی باشد. النصر و العین نیز بر سید چهارم همین شرایط را دارند. البته اگر الاتحاد یا الهلال با نساجی و سپاهان همبازی شوند، نصر با این تیم ها همبازی نمی شود و تیم های کشورمان به مصاف تراکتور نمی روند. اگر این اتفاق بیفتد تیم سید چهار حریف سختی نخواهد بود و العین، الوکره یا AGMK حریف نمایندگان ایران خواهند بود.

پاختاکور و السد آسان ترین قرعه کشی های سیدعول هستند. همچنین الوکره و AGMK می توانند به مصاف این دو تیم بروند که هر دو قرعه های خوبی برای نمایندگان ایران هستند.

سخت ترین قرعه کشی

اتحادیه عربستان، سپاهاناستقلال تاجیکستان و العین از امارات متحده عربی
آل هلال عربستان منسوجاتقهرمان لیگ الوکره عراق و قطر

ساده ترین قرعه کشی

پاختاکور، ازبکستان سپاهانشهر بمبئی، هند و الوکره، قطر
الساد قطر، منسوجاتآحال ترکمنستان، AGMK ازبکستان

 

تراکتور در صورت شکست برنده دیدار شارجه و باشوندرا در رده چهارم قرار خواهد گرفت. الاتحاد یا الهلال سخت ترین تیم های دسته اول محسوب می شوند. الدیل قهرمان قطر و تیم دوم و سوم استقلال تاجیکستان حریفان سرسختی هستند که شاید منتظر تراکتور باشند. از رتبه اول، پاختاکور ازبکستان راحت ترین حریف است و الفیها عربستان سعودی و آهال ترکمنستان در رتبه های بعدی قرار دارند.

سخت ترین قرعه کشی

عربستان سعودی، الدحیل، قطر تراکتور و استقلال تاجیکستان

ساده ترین قرعه کشی

پاختاکور از ازبکستان، الفیها از عربستان سعودی، تراکتور و آهال ترکمنستان

قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در دومین دیدار شهریور برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=24153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.