افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
2

«ستاد برنامه» در معاونت بین الملل اتاق ایران ایجاد می شود

  • کد خبر : 161314
«ستاد برنامه» در معاونت بین الملل اتاق ایران ایجاد می شود

به گزارش بازار، حامد عسگری نایب رئیس بین الملل اتاق ایران از تشکیل ستاد برنامه در این معاونت با هدف برنامه ریزی پایدار بلندمدت با چشم انداز روشن برای فعالان اقتصادی و اتاق های مشترک خبر داد. عسگری در دیدار با روسای اتاق های مشترک ادامه داد: برنامه سالانه تهیه شده توسط هیات رئیسه اتاق […]

به گزارش بازار، حامد عسگری نایب رئیس بین الملل اتاق ایران از تشکیل ستاد برنامه در این معاونت با هدف برنامه ریزی پایدار بلندمدت با چشم انداز روشن برای فعالان اقتصادی و اتاق های مشترک خبر داد.

عسگری در دیدار با روسای اتاق های مشترک ادامه داد: برنامه سالانه تهیه شده توسط هیات رئیسه اتاق های مشترک با جزئیات منابع انسانی و اداره آنها، نحوه درآمدزایی، ماموریت ها، اهداف و پنجره خدمت رسانی به همکاران و غیره در ستاد برنامه ارائه و بررسی شد. هدف، پشتیبانی بودجه ای و نرم افزاری اتاق های مشترک بر اساس برنامه های مصوب در این ستاد و نیز تعیین اولویت ها می باشد.

وی تاکید کرد: حمایت و تعامل ما با اتاق های مشترک در قالب این برنامه و توافق در خصوص آن خواهد بود. در واقع اگر اتاقی نمی خواهد این مدل را اجرا کند، باید بپذیرد که سطح حمایت ما نیز نسبت به اتاق هایی که این مدل را اجرا می کنند، متفاوت خواهد بود.

عسگری بیان کرد: می خواهیم مدلی از برنامه های سه ساله داشته باشیم که بتوانیم برای سال 2026 نیز برنامه ریزی کنیم، هدف این است که انتظارات اتاق های مشترک خانه ایران و متقابلاً انتظارات خانه ایران باشد. اتاق های مشترک یک بار برای همیشه تعریف و پس از تصویب برنامه در ستاد و تصویب اجرا می شود. توسط هیئت مدیره اتاق در این شرایط چشم انداز قابل پیش بینی تری خواهیم داشت.

وی افزود: پس از تشکیل ستاد برنامه، دبیرخانه این ستاد تشکیل و موضوعات مهم اولویت تصمیم گیری در مورد آنها را مشخص می کند.

در این دیدار عرفان شکری رئیس اتاق مشترک ایران و امارات با تاکید بر اینکه همه باید بر اساس منافع ملی عمل کنیم، گفت: متاسفانه برخی اقدامات موازی علیه منافع ملی اتفاق می افتد. به عنوان مثال به موازات حضور و فعالیت اتاق های مختلط شاهد راه اندازی دفاتر تجاری توسط نهادهای مختلف از جمله سازمان توسعه بازرگانی هستیم. در حالی که اتاق های مشترک تجارت را به شیوه ای تخصصی تر و شفاف تر انجام می دهند. وی همچنین بر لزوم حمایت اتاق ایران از اتاق های مشترک برای اعزام هیات های تجاری و حضور در نمایشگاه های بین المللی تاکید کرد.

روشن یکتا، نایب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه نیز به تفاوت نوع فعالیت اتاق های مشترک اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین انتظارات ما از اتاق ایران، فعال شدن مرکز داوری بین المللی اتاق است. . با وجود تحریم ها، تجار ما در تجارت خود با کشورهای دیگر متحمل آسیب های زیادی می شوند و وجود مرکز داوری فعال می تواند پشتوانه خوبی برای آنها باشد.

مهرداد سعادت، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه نیز در این نشست از تشکیل ستاد برنامه استقبال کرد و گفت: مشکل اینجاست که تغییر مکرر مدیران باعث شده برنامه هایی که پیش از این بارها ارائه شده نادیده گرفته شود. .

شاهین اصغری رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان خواستار اصلاح ساختار اتاق ایران و افزایش نقش اتاق های مشترک در آن شد و افزود: در ساختار فعلی اتاق ایران، تشکل هایی که 20 ندارند. اعضای فعال در هیأت اتاق دارای کرسی هستند، اما اتاق آلمان با وجود داشتن 1400 عضو معتبر و فعال، جایگاهی در این کمیته ندارد.

وی با بیان اینکه عدم حضور نمایندگان اتاق های مختلط در هیئت نمایندگان اتاق ایران ظلم به بخش خصوصی است، گفت: اتاق آلمان مایل است با سایر اتاق های مختلط برای ایجاد ساختار مثلثی در تجارت همکاری کند. . . مثلاً در آلمان با اتاق هایی در امارات، عمان، عراق و … می توانیم از توانایی های خود استفاده کنیم. بیایید با هم کار کنیم تا یک کسب و کار مشترک راه اندازی کنیم.

موسی آقایی، رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان نیز هر گامی در راستای هم افزایی و مشارکت در تصمیم گیری ها را مورد استقبال قرار داد و گفت: همکاری دو یا چند اتاق مشترک می تواند رونق خوبی برای همه طرف ها ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه افغانستان در مسیر امنیت و پیشرفت قرار دارد، ادامه داد: این کشور در زمینه های کشاورزی و معدنی قابلیت های زیادی دارد و می توان از ظرفیت های کشورهای ثالث مانند آلمان، امارات و… استفاده کرد. . پروژه های مشترک خوبی در آنجا تعریف شد.

آقایی تاکید کرد: انتظار ما این است که رای و نظر جمعی در تصمیم گیری ها موثر باشد. مثلاً اگر مراکز تجاری ما ناکارآمد و زیان آور هستند، چرا اتاق ایران یا سازمان توسعه تجارت باید بر حفظ آنها اصرار داشته باشند؟

امیر عابدی، رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان نیز خواستار برگزاری منظم جلسات بین اتاق های مشترک بر اساس حوزه فعالیت آنها شد. وی گفت: می توان جدول اقتصادی اتاق های مشترک اوراسیا، شانگهای و… را تعریف کرد.

وی همچنین خواستار اصلاح ساختار اتاق ایران شد و گفت: تا زمانی که اتاق های مشترک از شهروندان درجه دو به شهروندان عادی تبدیل نشوند، هیچ اتفاق مثبتی در فعالیت آنها رخ نمی دهد.

عابدی خواستار تخصیص منابع بر اساس ظرفیت ها و ظرفیت های اتاق های مشترک و نیز در نظر گرفتن بودجه برای آموزش، اعزام و پذیرش هیئت های تجاری و شرکت در نمایشگاه های بین المللی شد.

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق مشترک ایران و چین نیز با بیان اینکه تنها با درک متقابل می توان منافع بخش خصوصی را دنبال کرد، گفت: رابطه اتاق ایران و اتاق های مشترک نیاز به شفاف سازی دارد.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل شورای روسای اتاق های مشترک گفت: معتقدیم این شورا باید زیر نظر بخش بین الملل اتاق ایران تشکیل شود تا از موازی کاری جلوگیری شود.

حریری همچنین خواستار ایجاد تشکل های تخصصی در میان اتاق های مشترک بریکس، اوراسیا، شانگهای و … برای فعالیت های متمرکز و منسجم بین آنها شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=161314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.