افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

سبک زندگی قرآنی با اشتغال و انس با قرآن آغاز می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 327405
سبک زندگی قرآنی با اشتغال و انس با قرآن آغاز می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر؛ حجت الاسلام سید مهدی خمیشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران که بعدازظهر چهارشنبه در هتل ارم برگزار شد، گفت: ایام اربعین حسینی و حرکت کاروان های اربعین. آرزو می کنیم که زائران اربعین حسینی برگردند و همه بتوانیم […]

به گزارش خبرنگار مهر؛ حجت الاسلام سید مهدی خمیشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران که بعدازظهر چهارشنبه در هتل ارم برگزار شد، گفت: ایام اربعین حسینی و حرکت کاروان های اربعین. آرزو می کنیم که زائران اربعین حسینی برگردند و همه بتوانیم خادم اربعین و زائران اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.TO) باشد

وی با بیان اینکه مردم ایران و عراق این روزها هزینه می کنند و این اقدامات گسترده و چشمگیر درس تمدن اسلامی است، گفت: امیدواریم این تمدن در جوامع ما حاکم شود. تمدنی که محوریت آن ایثار و نوع دوستی است. ویژگی این تمدن این است که مردم در راه خدا به یکدیگر خدمت می کنند.

رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: خادمان حسینی متواضع و عفیف هستند، در تشریفات تبحر دارند. شما آن را پیدا خواهید کرد و نمازگزاران و نمازگزاران ولایت لبیک و اهل نثار مال و جان برای امام حسین (ع)TO) راهی است که دریچه تعالی و تکامل و رسیدن به امام حسین است.TO) است

حجت الاسلام خمیشی با اشاره به تاثیرگذاری اربعین حسینی در دنیا گفت: دنیای معاصر به خوبی می فهمد و این مسیر نیز به خوبی طی شده است. میلیون ها نفر به پیاده روی اربعین می روند و هرکس بخواهد آن را پنهان کند نمی تواند. این پیام جهانی است. در کجای دنیا می دانید که امروز نام امام حسین (ع) است.TO) هیچ جا سخت یافتن را نشنیده ام. در تمام کشورهای آفریقایی آمریکایی و اروپایی، پرچم پیامبر است. سیدالشهاد (TO) بلند و دراز است.

رئیس سازمان خیرین گفت: ما هر سال برای حسین(ع) هزینه می کنیم.TO) ما اشک ریختیم تا این ظلم را به جهانیان اعلام کنیم و بدانیم که ما برای مظلوم ایستاده ایم. امام حسین (TO) همان موقع گفتند: مرد جهنمی ناصر. ینصرانیو امروز این فراخوان در طول تاریخ طنین انداز شده است. سبک خواهد بود

وی بیان کرد که امام زمان (عج)آه) خود را فرزند امام حسین معرفی می کند و مقدمه شناخت امام زمان، شناخت امام حسین است، افزود: وقتی امام حسین جهانی شد ظهور نزدیک است. کوتاه کردن.

حجت الاسلام خمیسی در بخشی دیگر از سخنان خود قرآن را مقوله تلاوت دانست و اظهار داشت: همه مردم نمی توانند قرآن را تلاوت کنند. در مفاهيم قرآن، در بطن احوال، صفاي باطن و تقوا قرار دارد. قرآن می گوید اگر زندگی ابدی می خواهی باید به قوانینی که من می گویم عمل کنی.

رئیس سازمان اوقاف در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن خطاب به شرکت کنندگان گفت: هر فردی یک بار قرآن را ختم می کند و یک بار قرآن را خلق می کند. قاری قرآن قرآن جدیدی می آفریند. تمام تلاشت را بکن تا نور قرآنی در زندگیت ایجاد شود.

وی بر اهمیت تلاوت قرآن در منازل تاکید کرد و گفت: تلاوت قرآن خانه را نورانی می کند. سبک زندگی قرآنی از خود قرآن شروع می شود. به اصحاب و اصحاب و حافظ قرآن عادت کنیم و مفاهیم قرآنی را در زندگی خود ایجاد کنیم.

خاموشی تصریح کرد: ما از رهبری حضرت آیت الله خامنه ای برخورداریم. مخالف نظام سلطه هستند و عقب نشینی نمی کنند و نظام سلطه را لنگر انداخته اند. آیا می بینید رهبرانی که در طول تاریخ رژیم تسلط داشتند تا کجا پیش رفتند؟

رئیس سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه ثمره علم در قرآن است و رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران را مهد اندیشه علمی قرار داده اند، افزود: خواهید دید در آینده چه خواهد شد و چه برگهای طلایی ظاهر خواهند شد.” 25 سال است که رهبر انقلاب بر جهش علمی برگرفته از متن و فرهنگ قرآنی تاکید دارند.

وی گفت: امیدواریم قاریان قرآن در ایران از جهان اسلام جلوتر باشند و چون مترو القرایی خواندن، حفظ، نوشتن، هنر قرآن و مفاهیم قرآنی برای دنیا شدن باید حرکتی سریعتر، با کیفیت و توانمندتر داشته باشیم.

خمیشی با بیان اینکه تلاش می کنیم سن قاریان را کاهش دهیم تا از سنین پایین حرفه ای شوند، گفت: سازمان اوقاف موظف است مسابقات قرآن را در کشور برگزار کند. انتظار ما قدرت خواندن بیشتر و تمرینات بیشتر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=327405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.