افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

سایت تحقیقاتی و تحقیقاتی در شمال کشور به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 29062
سایت تحقیقاتی و تحقیقاتی در شمال کشور به بهره برداری می رسد

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی امروز چهارم تیرماه در نشست تخصصی معاونان توسعه و مدیریت منابع راهداری ادارات شهرسازی که با حضور محمدعلی زهرایی معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی این وزارتخانه برگزار شد، به اجرای برنامه ریزی راه و شهرسازی […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی امروز چهارم تیرماه در نشست تخصصی معاونان توسعه و مدیریت منابع راهداری ادارات شهرسازی که با حضور محمدعلی زهرایی معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی این وزارتخانه برگزار شد، به اجرای برنامه ریزی راه و شهرسازی پرداختند و برخی از فعالیت های آن مرکز را برشمردند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این نشست نقش معاونان توسعه و مدیریت منابع انسانی را در اجرای نهضت ملی مسکن مهم دانست و گفت: نقش معاونان توسعه و مدیریت منابع در ابرپروژه نهضت مسکن دستی از سایر دستیاران و همکاران تخصصی این اداره ندارد که می توانند با ایجاد انگیزه در کارکنان و همکاران از پروژه نهضت ملی مسکن حمایت کنند.

حیدری ادامه داد: بر اساس تلاش همکاران و کارکنان وزارتخانه، درخواست ما از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی این وزارتخانه این است که بخشی از سهم نهضت ملی مسکن به همکاران وزارتخانه اختصاص یابد. که واجد شرایط مسکن هستند.

وی در ادامه به تشریح بخشی از فعالیت های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پرداخت و افزود: در حال رایزنی برای ایجاد سایت پژوهشگاه در شمال کشور هستیم که می تواند مانند این مرکز باشد. در زمینی به مساحت 24 هکتار و بخش های مختلف تحقیقاتی و شامل تحقیقات، ارائه خدمات تحقیقاتی و تحقیقاتی در شمال کشور می باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه سایت پژوهشگاه در بندرعباس نیز راه اندازی شده است، گفت: هم اکنون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نزدیک به 300 پرسنل دارد که 48 نفر پرسنل دانشگاهی هستند.

ناظر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با یادآوری اینکه همکاران مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان مشارکت داشتند، تمرکز این مرکز را بر تدوین آیین نامه برشمرد. از نقطه نظر مهندسی، اقتصادی و امنیتی.

به گفته حیدری، ارائه گواهینامه فنی مصالح ساختمانی یکی از مهم ترین اقدامات پژوهشگاه در سال های اخیر است که باعث شده سخنان تشویقی برای اخذ گواهینامه فنی مورد توجه جامعه مهندسی کشور قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تایید فنی از دیگر فعالیت های پژوهشگاه است که به اجزای سیستم های سازه ای اختصاص دارد. طبق قانون در نظام کسب و کار ظرف 2 ماه باید تاییدیه فنی را بدهیم که در مرکز تحقیقات انجام می شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، آموزش های تخصصی را از دیگر فعالیت های آن مرکز برشمرد و گفت: چند سالی است که سامانه آموزش از راه دور در مرکز شما فعال است و از طریق این سامانه می توانیم فنی تخصصی ارائه دهیم. و آموزش مهندسی آموزش.

حیدری با اعلام اینکه در حال حاضر 1460 شتاب سنج فعال در کشور وجود دارد، از تاکید وزارت راه و شهرسازی بر توسعه شبکه شتاب سنج خبر داد.

وی با اعلام اینکه استقرار سامانه واکنش سریع در برابر زلزله بر عهده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است، تصریح کرد: پیش نیاز استقرار سامانه واکنش سریع در برابر زلزله، نصب شتاب دهنده های شبکه است که ما آن را در اختیار داریم. امید با توجه به اهمیت سرعت لازم را خواهد یافت.

ناظر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص افزایش تاب آوری و نقش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این زمینه گفت: بررسی حدود خرابی ها یکی از وظایف پژوهشگاه است. و در این زمینه 9 شهر شامل اردبیل، ارومیه، گرگان، سی سخت، لاهیجان، شیراز در حال انجام است و قرار است به زودی در 24 شهر آغاز شود که برخی از این شهرها شامل کرمانشاه، قم، زاهدان، قزوین، کاشان، عامل، سنندج، خوی و دماوند.

حیدری در بخشی دیگر از سخنان خود وظیفه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را در ایمنی ساختمان ها برشمرد و گفت: با تدوین استانداردها و مقررات به دنبال ایجاد تغییراتی در ساختمان های موجود در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=29062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.