افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

سامسونگ و اپل در راه گوگل؛ وقتی دسترسی به ویژگی های جدید محدودتر می شود

  • کد خبر : 324999
سامسونگ و اپل در راه گوگل؛ وقتی دسترسی به ویژگی های جدید محدودتر می شود

به گزارش بازار، عموم کاربران اپل این شرکت را با اکوسیستم نرم افزاری یکپارچه اش می شناسند و کاربران سامسونگ نیز عموما از عملکرد One UI راضی هستند. اما اکنون دو غول در زمینه فناوری با مشکل مشابهی دست و پنجه نرم می کنند. امکانات نرم افزاری جدید این دو برند برای همه کاربران ارائه […]

به گزارش بازار، عموم کاربران اپل این شرکت را با اکوسیستم نرم افزاری یکپارچه اش می شناسند و کاربران سامسونگ نیز عموما از عملکرد One UI راضی هستند. اما اکنون دو غول در زمینه فناوری با مشکل مشابهی دست و پنجه نرم می کنند. امکانات نرم افزاری جدید این دو برند برای همه کاربران ارائه نمی شود و تعداد محدودی به آن ها دسترسی دارند.

کاربران گوگل قبلا با این مشکل مواجه بوده اند. به عنوان مثال، کیفیت ویژگی های نرم افزاری ارائه شده به کاربران آمریکایی با کاربران کشورهای دیگر مانند فرانسه متفاوت بود یا به عنوان مثال، نوع عملکرد و تعداد ابزارهای سری برتر مانند Pixel 8 Pro با نسخه قبلی متفاوت بود. یکی نسل، پیکسل 7 پرو.

ظاهراً سامسونگ و اپل نیز روند مشابهی را در پیش گرفته اند. Galaxy AI در حال حاضر بر روی پرچمداران سری S و گوشی های تاشو سامسونگ ارائه می شود و تعداد محدودی از دستگاه های اپل می توانند از Apple Intelligence پشتیبانی کنند. البته این مشکل تنها به سخت افزار دستگاه محدود نمی شود و گاهی این ویژگی ها و ابزارها تنها در برخی مناطق خاص در اختیار کاربران قرار می گیرد.

سوالی که هنگام خرید گوشی برای کاربران پیش می آید این است که آیا این دستگاه به عملکردهای جدید دسترسی خواهد داشت یا به دلیل محدودیت های سخت افزاری کنار گذاشته می شود؟ در زیر بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد؛ اگر شما هم به این موضوع علاقه دارید با دیجیاتو همراه باشید.

ابزارهای جدید برای تعداد محدودی از کاربران در دسترس است

ویژگی های جدید در ابتدا جالب به نظر می رسند، اما بعد معلوم می شود که در دسترس بودن آنها به مناطق، زبان ها یا دستگاه های خاصی محدود می شود. به عنوان مثال، برخی از ویژگی ها فقط در ایالات متحده در دسترس هستند، فقط به زبان انگلیسی کار می کنند یا فقط برای کاربران یک برند خاص در دسترس هستند. در واقع، کاربران ممکن است بر اساس موقعیت مکانی، آدرس IP یا نیاز به نسخه خاصی از برنامه، در به روز رسانی یا دسترسی به ویژگی های جدید محدود شوند. این پیچیدگی و ناهماهنگی می تواند برای بسیاری از کاربران خسته کننده باشد.

قابلیت Live Translate یکی از ابزارهای هوش مصنوعی سامسونگ بود که با معرفی سری گوشی های S24 معرفی شد. با این حال، این ویژگی تنها از 13 زبان دنیا پشتیبانی می کند. در واقع، کاربران مختلف در سراسر جهان این گوشی را با قیمت یکسان خریداری کردند، اما برخی از آنها به دلیل عدم پشتیبانی از زبان مادری خود، نتوانستند به طور کامل از این ویژگی استفاده کنند. همین مشکل را می توان در Samsung Typing Assistant مشاهده کرد. جایی که سامسونگ از زبان های محدودی برای ترجمه و ارائه پیشنهادات کلمه پشتیبانی می کند.

پس از مدتی، سامسونگ آپدیت One UI 6.1 را با ابزارهای هوش مصنوعی منتشر کرد و این به روز رسانی به برخی از گوشی های قدیمی مانند گلکسی S21 نیز رسید. اما این گوشی ها فقط برخی از ویژگی های مهم جدید Galaxy AI را از دست دادند.

از سوی دیگر، همانطور که گفته شد، کوپرتینو برای تعداد محدودی از دستگاه های خود، Apple Intelligence را عرضه خواهد کرد و ظاهرا کاربران آیفون 13 و 14 از این قابلیت محروم خواهند بود. علاوه بر این، ابزار هوش مصنوعی اپل فقط به زبان انگلیسی در دسترس است و در طول زمان از زبان های دیگر پشتیبانی می کند.

راه پیش روی سامسونگ و اپل

این رویدادها چندان جدید نیستند. به عنوان مثال، برخی از ویژگی‌های دستیار هوشمند Bixby سامسونگ فقط از زبان‌های محدودی پشتیبانی می‌کردند یا برخی از ویژگی‌های جدید iOS دیگر برای گوشی‌های قدیمی‌تر در دسترس نبودند. این واقعیتی است که در سال های اخیر با آن مواجه بوده ایم.

در دهه گذشته، کاربران مشکلات به‌روزرسانی و پشتیبانی را با باگ‌های نرم‌افزار Android، Google، Ch یا Pixel مرتبط می‌کردند و این نقص‌ها معمولاً در گوشی‌های سامسونگ و اپل کمتر دیده می‌شد. اما اکنون وضعیت متفاوت است و کاربران هنگام استفاده از توابعی که به‌ویژه توسط سازندگان طراحی شده‌اند با محدودیت‌هایی مواجه هستند.

موانع ویژگی های جدید در تلفن های قدیمی

وقتی می بینید که سامسونگ یا اپل ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را اعلام می کنند، ممکن است تعجب کنید که آیا این ابزارها به دستگاه های شما می آیند یا خیر.

برخی از قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی، به ویژه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، به سخت افزار قدرتمند نیاز دارند. به همین دلیل احتمال وجود آن در گوشی های قدیمی کاهش می یابد; نمونه بارز آن پیکسل 8 است که از توابع هوش مصنوعی در عکاسی استفاده می کند، در حالی که مدل های قبلی از آن استفاده نمی کنند. در واقع، حتی اگر سازندگان قول پشتیبانی و به روز رسانی طولانی مدت را بدهند، ممکن است این به روز رسانی ها به طور کامل از ویژگی های هوش مصنوعی پشتیبانی نکنند.

علاوه بر این، الزاماتی مانند مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (GDPR) ممکن است بر در دسترس بودن برخی ویژگی ها تأثیر بگذارد، انتشار آنها را به تأخیر بیندازد، یا در دسترس بودن آنها را محدود کند. برخی از ابزارها نیز ممکن است فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی کنند.

نمی توان با قاطعیت گفت که روندی که با انتشار آپدیت های سامسونگ، گوگل و اپل آغاز شد تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. با این حال واضح است که تعداد قابل توجهی از کاربران به همین شکل به قابلیت های هوش مصنوعی یا سایر به روز رسانی های نرم افزاری دسترسی ندارند و این موضوع ممکن است در آینده مشکل ساز شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=324999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.