افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

سامانه های ضد موشکی ایران؛ صنعتی که به لطف تحریم غرب رونق گرفت

  • کد خبر : 412663
سامانه های ضد موشکی ایران؛ صنعتی که به لطف تحریم غرب رونق گرفت

به گزارش بازار، پس از آنکه عملکرد پدافند ضدموشکی ایران در مبارزه با تهدیدات هوایی، در پی حمله رژیم صهیونیستی به برخی شهرهای این کشور مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفت، شبکه خبری الجزیره در مطلبی مورد بررسی قرار داد. گزارشی از سامانه های هوایی پیشرفته متعدد ایران سامانه‌های پدافندی و نوشت ایران […]

به گزارش بازار، پس از آنکه عملکرد پدافند ضدموشکی ایران در مبارزه با تهدیدات هوایی، در پی حمله رژیم صهیونیستی به برخی شهرهای این کشور مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفت، شبکه خبری الجزیره در مطلبی مورد بررسی قرار داد. گزارشی از سامانه های هوایی پیشرفته متعدد ایران سامانه‌های پدافندی و نوشت ایران طیف گسترده‌ای از این سامانه‌ها را در اختیار دارد و بیش از 3500 پایگاه پدافند هوایی در خاک خود مستقر کرده است که به دنبال رصد و انهدام تهدیدات هوایی در ارتفاعات و بردهای مختلف هستند. این سامانه ها که وظیفه حفاظت از کشور را بر عهده دارند. انواع مختلفی دارد که برخی از آنها ثابت هستند مانند سیستم های S 300 و آرمان ثابت و برخی دیگر سیستم های سیار هستند مانند سیستم های باور 373، رعد، طبس، سوم خرداد 3 و کمین 2 که اکثر سیستم ها را بیان می کند سامانه های پدافند هوایی ایران تولید داخل است.

بر اساس این گزارش، تحریم های اعمال شده علیه ایران پس از انقلاب اسلامی سال 1357، ایران را برای تقویت توان نظامی خود تنها به خود متکی کرد. این درحالی است که پیش از این برای تامین تسلیحات خود به شدت به کشورهایی مانند ایالات متحده و دولت های اروپای غربی متکی بود.

در این گزارش همچنین به جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران اشاره و تاکید شد که در پی نیاز مبرم ایران به صنایع نظامی و دفاعی در این مدت، مسئولان این کشور تولیدات نظامی خود را بومی سازی کرده و برای توسعه توان نظامی خود تلاش کردند. .

این گزارش در ادامه به بررسی سامانه‌های دفاع موشکی ایران بر اساس برد آن‌ها در سه بخش برد بلند، میان‌برد و کوتاه می‌پردازد و در هر بخش ضمن تعریف سامانه‌های مختلف ایرانی، فهرست‌بندی ویژگی‌های آن‌ها و بیان مختصات آن‌ها.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.