افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

سامانه «مجید» پهپادهای مهاجم را منهدم کرد!

  • کد خبر : 182279
سامانه «مجید» پهپادهای مهاجم را منهدم کرد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سامانه تسلیحاتی پدافند هوایی مجید که با نام تجاری AD-08 نیز شناخته می شود، یکی از جدیدترین سامانه های تولید شده توسط صنایع دفاعی کشورمان و در واقع یک سلاح زمینی است.-هوایی. سیستم با برد و ارتفاع کوتاه. مجید که نامش برگرفته از نام مزار شهید مجید قربانخانی است، توانایی انجام […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سامانه تسلیحاتی پدافند هوایی مجید که با نام تجاری AD-08 نیز شناخته می شود، یکی از جدیدترین سامانه های تولید شده توسط صنایع دفاعی کشورمان و در واقع یک سلاح زمینی است.-هوایی. سیستم با برد و ارتفاع کوتاه.

مجید که نامش برگرفته از نام مزار شهید مجید قربانخانی است، توانایی انجام عملیات در هر شرایط آب و هوایی را دارد و می تواند به طور همزمان 4 نوع پهپاد، موشک کروز، بالگرد و سایر اهداف قابل مانور را هدف قرار دهد. آنها را

سامانه تسلیحاتی مجید از چهار بخش اصلی شامل سامانه تشخیص و ردیابی هدف الکترواپتیکی، فرماندهی کنترل آتش، پرتابگر با چهار محفظه موشک و موشک‌های دفاعی AD-08 تشکیل شده است.

سیستم

قسمت اصلی این سیستم که سیستم تشخیص و ردیابی هدف است، یک سیستم الکترواپتیکی است که وظیفه شناسایی و هدایت سیستم را بر عهده دارد. برد این سامانه 15 کیلومتر است و قابلیت تشخیص 360 درجه در جهت و از 0 تا 12 درجه در ارتفاع را دارد.

اما موشک های سامانه مجید شلیک شده به سمت هدف، موشک های جدیدی هستند که توسط صنایع دفاعی کشورمان ساخته شده اند. این موشک ها که AD-08 نام دارند می توانند اهدافی را در برد حداکثر 8 کیلومتر و حداکثر ارتفاع 6 کیلومتر منهدم کنند.

نحوه هدایت این موشک ها از نوع دوربین تصویربرداری حرارتی غیرفعال (بدون انتشار امواج) و تودرتو است و همچنین دارای فیوز مجاورتی است که قابلیت اطمینان سیستم را برای انهدام اهداف مورد نظر افزایش می دهد.

227227

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=182279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.