افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

سامانه ضد موشکی تاد در اسرائیل مستقر شد

  • کد خبر : 404595
سامانه ضد موشکی تاد در اسرائیل مستقر شد

به گزارش بازار، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی پیشرفته تاد که چند روز پیش به اسراییل هجوم آورده بود اکنون مستقر و آماده بهره برداری است. وی از پاسخگویی به اینکه آیا این سامانه در حال حاضر عملیاتی شده است خودداری کرد، اما افزود: ما می […]

به گزارش بازار، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی پیشرفته تاد که چند روز پیش به اسراییل هجوم آورده بود اکنون مستقر و آماده بهره برداری است.

وی از پاسخگویی به اینکه آیا این سامانه در حال حاضر عملیاتی شده است خودداری کرد، اما افزود: ما می توانیم این سامانه را به سرعت پیاده سازی کنیم و در مسیر انتظارات خود هستیم.

سامانه موشکی تاد بخش مهمی از سامانه های لایه لایه دفاع هوایی ارتش آمریکا است که در حال حاضر به ناوگان دفاع موشکی رژیم صهیونیستی می پیوندد.

هفته گذشته، لوید آستین، به دستور جو بایدن، مجوز استقرار سامانه THAAD و خدمه مرتبط با پرسنل نظامی آمریکا را به اسرائیل صادر کرد.

ارتش آمریکا می گوید هدف از این اقدام کمک به تقویت دفاع هوایی تل آویو پس از حملات بی سابقه ایران به اسرائیل در 13 آوریل و دوباره در 1 اکتبر است.

سامانه تاد یک سامانه دفاع موشکی ساخت کارخانه لاکهید مارتین است که در سال 2008 به طور رسمی توسط ارتش آمریکا وارد خدمت شد. این سامانه از چهار جزء اصلی شامل رادار TPY-2، مرکز فرماندهی و کنترل، پرتابگرها و موشک های رهگیر

رادار این سامانه قادر است اهداف را از فاصله 1000 کیلومتری شناسایی کند، برد موشک این سامانه 200 کیلومتر است و از موتور موشک سوخت جامد با نازل متحرک استفاده می کند که سرعت این موشک را تقریباً ماخ افزایش می دهد. 8.

این در حالی است که حدود 12 روز پیش موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حین عملیات و عده صادق 2 با موفقیت از سد سامانه پدافند ضد موشکی رژیم صهیونیستی عبور کرده و بر اساس برآوردها خسارات قابل توجهی در هوا وارد کرده است. . پایگاه ها و رادارهای رژیم صهیونیستی.

اکنون به نظر می رسد در نتیجه این عملیات خسارات قابل توجهی به شبکه راداری و پدافندی رژیم صهیونیستی وارد شده است که آمریکایی ها از آن برای تقویت شبکه پدافند هوایی در برابر موشک های ایران استفاده کرده اند، اما این تقویت نشد. برای اسرائیلی ها بسیار مفید است، زیرا آمریکایی ها نیز برای آنها سیستم دفاعی دارند. آنها توانایی مقابله با موشک های بالستیک مافوق صوت را ندارند.

همچنین آستین در پاسخ به سوالی در مورد نوع حمله احتمالی اسرائیل به ایران با احتیاط گفت: خیلی سخت است که بگوییم این حمله اسرائیل دقیقا چگونه خواهد بود. این موضوع به تصمیم مقامات اسرائیلی بستگی دارد و به هر حال اسرائیل معتقد است که این کار مناسب است و ایرانی ها چگونه آن را درک می کنند، یعنی این دو موضوع متفاوت است.

وی تصریح کرد که ما هر کاری را برای کاهش تنش انجام می دهیم و امیدواریم هر دو طرف روند کاهش تنش را آغاز کنند. بعد ببینیم چی میشه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.