افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

سامانه تاد آمریکا با موشک های بالستیک پیشرفته ایران مقابله نخواهد کرد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 398797
سامانه تاد آمریکا با موشک های بالستیک پیشرفته ایران مقابله نخواهد کرد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت الجزیره در گزارشی طولانی با عنوان «با وجود نظام و غیرهچگونه ایران لایه های دفاعی اسرائیل را تخریب می کند می تواند شکستن؟ وی نوشت: آمریکا یکشنبه گذشته اعلام کرد که قصد استقرار سامانه دفاع ضد موشکی را دارد. و غیره که یک سیستم پیشرفته در سرزمین های اشغالی محسوب […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت الجزیره در گزارشی طولانی با عنوان «با وجود نظام و غیرهچگونه ایران لایه های دفاعی اسرائیل را تخریب می کند می تواند شکستن؟ وی نوشت: آمریکا یکشنبه گذشته اعلام کرد که قصد استقرار سامانه دفاع ضد موشکی را دارد. و غیره که یک سیستم پیشرفته در سرزمین های اشغالی محسوب می شود. این اقدام آمریکا پس از حمله موشکی اخیر ایران به سرزمین های اشغالی صورت می گیرد. این اولین بار نیست که این سیستم و غیره این سامانه در منطقه ما مستقر خواهد شد، بنابراین در سال 2019 این سامانه در چارچوب یک سری رزمایش مشترک در سرزمین های اشغالی مستقر شد، اما شرایط کنونی و شرایط بحرانی کاملاً متفاوت است.

سیستم و غیره این یک سامانه دفاع موشکی آمریکایی است که برای مقابله با موشک های بالستیک میان برد و کوتاه برد استفاده می شود. موشک های این سامانه با هدف قرار دادن موشک های بالستیک بدون مواد منفجره و کلاهک عمل می کنند، به این معنی که اساس کار آنها دقت در برخورد با هدف و برای این کار رادار پیشرفته است.من در / تی PY-2 برای شناسایی و رهگیری موشک های بالستیک مجهز است.

بدون شک دلیل اصلی استقرار این سامانه در سرزمین های اشغالی حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر موشک های بالستیک ایران است. موشک هایی که در دوره اخیر بسیار پیشرفته شده اند به حدی که برخی از آنها توانستند لایه های دفاعی رژیم صهیونیستی را سردرگم کرده و در چارچوب یک حمله محدود به طور ناگهانی به اهداف مورد نظر خود اصابت کنند.

موشک های دقیق و پیشرفته ایران

موشک های بالستیک یک مسیر منحنی را دنبال می کنند تا با کلاهک های خود به اهداف خود ضربه بزنند. این موشک ها آنقدر ویژگی های متفاوت دارند که به یکی از اهرم های مرکزی بسیاری از ارتش های جهان از جمله ایران تبدیل شده اند. آنها می توانند در عملیات های سریع و ناگهانی به حداکثر سرعت برسند و بردهای بسیار متنوعی دارند. اگرچه آمار دقیقی از موشک های بالستیک ایران در دست نیست، اما طبق گزارش های قبلی، این کشور حداقل سه هزار موشک از این نوع دارد.

علاوه بر این، در دهه گذشته، ایران پیشرفت چشمگیری و گسترده ای در افزایش سطح دقت موشک های بالستیک خود داشته است. به عنوان مثال برخی از موشک های ایرانی مانند فاتح 313 و قیام 1 دارای سامانه هدف گیری هستند. فاتح 313 یک موشک بالستیک کوتاه برد (حدود 500 کیلومتر) با سامانه های هدایت ماهواره ای است که می تواند اهداف را با دقت بالا مورد اصابت قرار دهد. در عین حال، قیام 1 از سیستم هدایت اینرسی و محیطی ترکیبی استفاده می کند که باعث افزایش دقت و عملکرد آن در برابر اهداف مورد نظر شده است.

در کنار همه این موارد، ایران دغدغه خاصی دارد. من عملکرد موشک های سوخت جامد را بهبود بخشیده است که در فرآیند شلیک بسیار سریعتر از موشک های سوخت مایع هستند و بهترین گزینه برای سناریوهای واکنش سریع محسوب می شوند. سوخت جامد پایداری بیشتری دارد و می توان از آن در موشک های چند مرحله ای استفاده کرد که این ویژگی برای موشک های بین قاره ای و دوربرد است. پیما بسیار مهم است.

لحظه تقابل/ اقتدار ایران در حمله همزمان به سلاح های دشمن

افزایش دهد سطح دقت و برد موشک‌های بالستیک به تنهایی نمی‌تواند سامانه‌های چندلایه رژیم صهیونیستی، به‌ویژه شاهدان استقرار این سامانه را فریب دهد یا سردرگم کند. و غیره ما هم در سرزمین های اشغالی هستیم. به همین دلیل، ایران از تاکتیک‌های مختلف دیگری برای تحت فشار قرار دادن این سامانه‌ها از فاصله دور استفاده می‌کند. یکی از این تاکتیک‌ها، سامانه‌های موشکی باران است. هر سیستم دفاعی هر چقدر هم قدرتمند و دقیق باشد، می تواند موشک های پرتاب شده را تا حدی متوقف کند و فراتر از آن ناکارآمد است.

یک حمله موشکی هماهنگ از چند جهت، پرتاب صدها موشک بالستیک، می تواند بر سیستم های دفاعی مانند فلاخان داوود فشار بیاورد و تنها شلیک همزمان حدود 10 موشک بالستیک دوربرد می تواند سامانه پدافندی پیکان را نابود کند. 2 و 3 و حتی و غیره تحت فشار قرار دادن

در واقع پیش از این مقامات رژیم صهیونیستی از تحت فشار قرار گرفتن سامانه های دفاع موشکی در برابر تعداد زیادی راکت و موشک به طور همزمان ابراز نگرانی کرده بودند. علاوه بر این، حزب الله لبنان می تواند روزانه حدود سه هزار موشک و موشک در بحبوحه جنگ همه جانبه علیه سرزمین های اشغالی شلیک کند. مشکل فراتر از توانایی های نظام های رژیم صهیونیستی است. این همان کاری است که ایران در حمله اخیر خود به صورت بسیار محدود انجام داد. روزنامه دیواری آمریکایی خیابان ژورنال گزارش داد که این کشور ممکن است سیستم های دفاع هوایی اسرائیل را با رگبار موشکی اشتباه گرفته باشد.

اینفوگرافیک موشک ایران

هنوز به مشکلات فنی پنهان در سامانه هوایی رژیم صهیونیستی اشاره نکرده ایم. به عنوان مثال، میزان رهگیری موشک های شلیک شده توسط گنبد آهنین از سمت غزه کمتر از 10 درصد است. واقعیت این است که موشک های ایران بسیار بیشتر از آن است که بتواند ضربات دردناکی را به رژیم صهیونیستی وارد کند. در سال های اخیر این کشور در سه زمینه قوی تر شده است. موشک های بالستیک، هواپیماهای بدون سرنشین آنها به موشک‌های کروز که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و می‌توانند رادارها را فریب دهند حمله می‌کنند. بین هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی ایران ممکن است به پهپاد انتحاری 136 اشاره داشته باشد.

اینفوگرافیک موشک ایران

جمع آوری این اطلاعات نشان می دهد که ایران توانایی هدف قرار دادن تسلیحات مختلف دشمن را به طور همزمان دارد. به عنوان مثال با هواپیماهای بدون سرنشین رادارهای پدافند هوایی را هدف قرار می دهد و راه را برای حملات بالستیک و موشک های کروز باز می کند. این کشور در زمینه موشک های مافوق صوت نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است تا بتواند به سامانه های پدافند هوایی چند لایه دشمن حمله کند.

این کشور به باشگاه بسیار محدود کشورهای صاحب موشک های مافوق صوت پیوست و در سال 2023 موشک مافوق صوت فتح را با برد 1400 کیلومتر به طور رسمی معرفی کرد. یک موشک برای هدف قرار دادن سرزمین های اشغالی کافی است. این موشک ها می توانند پنج برابر سرعت صوت حرکت کنند و بدون کاهش سرعت و نزدیک شدن به زمین مسیر خود را تغییر دهند. بنابراین آلارم ها زمان کمی برای به صدا درآوردن دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.