افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

سال گذشته 1590 پرستار استعفا دادند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 380308
سال گذشته 1590 پرستار استعفا دادند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سلمان اسحقی در جلسه روز یکشنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گزارش مسئولان سازمان نظام پرستاری را در خصوص برنامه های آتی آن سازمان و بررسی وضعیت این سازمان استماع کرد. وی افزود: بر اساس اعلام رئیس سازمان نظام پرستاری سالانه 2000 پرستار برای خروج از کشور اقدام […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سلمان اسحقی در جلسه روز یکشنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گزارش مسئولان سازمان نظام پرستاری را در خصوص برنامه های آتی آن سازمان و بررسی وضعیت این سازمان استماع کرد. وی افزود: بر اساس اعلام رئیس سازمان نظام پرستاری سالانه 2000 پرستار برای خروج از کشور اقدام می کنند و 2000 پرستار ما در دانمارک حضور دارند و تنها 300 هزار پرستار در دانمارک داریم. کشور و از این نظر با کمبود جدی پرستار مواجه هستیم.

وی افزود: رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: در برخی استان ها به ازای هر 8 تا 9 نوزاد فقط یک پرستار وجود دارد و در صورت سهل انگاری مشکل کمبود پرستار بحرانی می شود. همچنین 70 درصد پرستاران را زنان تشکیل می دهند و طبق رای دیوان عدالت اداری نمی توان پرستاران را مجبور به اضافه کاری کرد.

اسحقی ادامه داد: مسئولان مربوطه خواستار افزایش اضافه کار، صدور مجوز جذب و استخدام و تبدیل وضعیت پرستاران طرح، پایان طرح و 89 روز شدند. در این راستا اگرچه نیاز به تامین نیروی پرستاری داریم، اما پرستاران طرحی که در دوران کرونا به کشور خدمت کردند، استخدام نمی شوند. طبق قانون بهره. راستیمدت بازنشستگی مشاغل سخت 25 سال است اما متاسفانه پرستاران از مزایای این قانون بی بهره هستند. همچنین مجلس احیای حقوق کارمندان را تصویب کرد اما در آیین نامه پرستاری به این موضوع توجهی نشده است. زمینه

وی یادآور شد: در جلسه امروز اعلام شد که 1402 پرستار در 1402 و تعداد استعفا و استعفا دریافت کنید این گروه دو یا سه برابر مهاجران هستند و باید مشکلات پرستاران را به صورت عملی حل کنیم. البته اعضای کمیسیون تاکید کردند که جامعه پرستاری را جدا از جامعه پزشکی نمی دانند. ، و طبق قانون تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات این قشر انجام خواهند داد. می تواند بیا; در برنامه هفتم توسعه 25 ماده پیش بینی شده است که می تواند کمک شایانی به نظام پرستاری کند و در جلسه امروز مقرر شد طی نامه ای به رئیس جمهور بر لزوم حمایت از پرستاران و اعمال این مواد تاکید شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.