افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

سال گذشته هیچ قطعی اینترنت در سراسر کشور نداشتیم.

  • کد خبر : 182312
سال گذشته هیچ قطعی اینترنت در سراسر کشور نداشتیم.

به گزارش بازار، امیرمحمدزاده لاجوردی، مدیرعامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره گزارش اخیر انجمن تجارت الکترونیک تهران گفت: با وجود اینکه نکات خوبی در متن داشت، تیترهای آن کارشناسی نبود، سیاسی بودند و گاهی اوقات فاقد محتوا واقعا . در سال گذشته، کشور قطعی اینترنت سراسری نداشت و حتی دولت در مقابل تقاضای […]

به گزارش بازار، امیرمحمدزاده لاجوردی، مدیرعامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره گزارش اخیر انجمن تجارت الکترونیک تهران گفت: با وجود اینکه نکات خوبی در متن داشت، تیترهای آن کارشناسی نبود، سیاسی بودند و گاهی اوقات فاقد محتوا واقعا . در سال گذشته، کشور قطعی اینترنت سراسری نداشت و حتی دولت در مقابل تقاضای قطعی اینترنت در ایام کنکور مقاومت کرد و برخلاف سال های گذشته، اینترنت قطع نشد.

وی افزود: این تیتر در گزارش که رکورد قطعی کل اینترنت در دنیا را داریم کذب است و مورد حمایت کارشناسان نیست و این تیترها افکار عمومی را مخدوش و موجب ناامیدی می کند. در جایی از این گزارش و در قسمت فیلترینگ که بخش مهمی از این گزارش است، به 48 سایت اشاره شده است که به ادعای آنها با قطعی مواجه هستند و 14 سایت در IP کشورمان مسدود و تحریم شده اند و از حدود 30 سایت اختلالی ندارند. 35 سایت دیگر در طول دولت های قبلی محدود شده اند.

لاجوردی تاکید کرد: وزارت ارتباطات همواره اعلام کرده است که از بازنگری در سیاست مسدودسازی و سایت‌های محدود چه در دولت‌های گذشته و چه از 4 تا 5 سایت و پلتفرم که در سال گذشته محدود شده‌اند حمایت می‌کند و بررسی‌هایی را انجام داده است. این موارد را بارها در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و در مرکز ملی فضای مجازی پیگیری و تشریح کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه متن گزارش حاکی از بهبود شاخص های کیفی اینترنت نسبت به ابتدای سال است، تصریح کرد: در حال حاضر در سال 1380، شاخص های کیفی اینترنت بهبود یافته است. اگرچه اکثر عناوین گزارش و به تبع آن رسانه ها هدفی جز کمک به بهبود دارند. وی گفت: از هرگونه انتقاد سازنده برای ارتقای کیفیت شبکه استقبال می کنیم. در موردی مشابه این گزارش، همکاران من قبلاً جلسه مفصلی با نویسندگان برگزار کردند و شاخص های کیفیت شبکه را در حضور آنها آزمایش کردند. انتظار برخورد حرفه ای و منصفانه تری از مجموعه های تخصصی دارم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=182312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.