افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
0

سالانه 20 درصد از بافت های ناکارآمد شهری کاهش یابد

  • کد خبر : 397665
سالانه 20 درصد از بافت های ناکارآمد شهری کاهش یابد

به گزارش بازار، محمد آیینی مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران در هجدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن این شرکت به بررسی اهمیت و نقش قوانین در ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، حمایت از فعال سازی مجدد پرداخت. بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و حمایت از بافت های فرهنگی و […]

به گزارش بازار، محمد آیینی مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران در هجدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن این شرکت به بررسی اهمیت و نقش قوانین در ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، حمایت از فعال سازی مجدد پرداخت. بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و حمایت از بافت های فرهنگی و پیشرفت در تحقق برنامه هفتم را برجسته کرد.

این مسئول احیای بافت های فرسوده شهری و روستایی با روش های کارآمد را از سیاست های کلی نظام در خصوص مسکن و شهرسازی عنوان کرد و افزود: روش های کارآمد به این معناست که کار با هزینه و زمان کمتری انجام شود. و با کیفیت بالاتر.”

آئینی ادامه داد: در حوزه شهرسازی 2 بند روشن از جمله جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی در شهرها و ساماندهی بافت های حاشیه ای و ناکارآمد شهری و همچنین حفظ هویت تاریخی در توسعه متوازن شهر و حوزه وجود دارد. احیاء و نوسازی بافت های قدیمی تاریخی.

وی تصریح کرد: قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، قانون حمایت از فعال سازی، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب 1388 و قانون حمایت از آثار تاریخی و فرهنگی. سازه های مصوب در سال 1397 سه قانون مربوط به بافت های شهری فرسوده و ناکارآمد بوده و نحوه دستیابی به اهداف بازآفرینی شهری را تبیین و الزام کرده است.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری با اشاره به اینکه روند نوسازی بافت های فرسوده شتاب گرفته اما باید چند برابر شود، تصریح کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه ملی باید سطح بافت های ناکارآمد شهری کاهش یابد. سالیانه 20 درصد و در نتیجه از آن خارج شوید. ما برخی از مکان های بافت فرسوده را خواهیم دید.

آیینی خاطرنشان کرد: انتشار عنوان بافت فرسوده ممکن است در قالب شهر، محله و بلوک باشد و در روزهای 25 و 14 آذرماه مصادف با سالگرد زلزله بم و دهه پیش بینی می شود. دهه فجر جشن بازآفرینی محلات را خواهیم داشت و از ادارات راه و شهرسازی استان ها می خواهم با اختیارات کامل و با هماهنگی قبلی صندوق های راکد بازآفرینی را مجدداً فعال و در راستای اهداف شرکت استفاده کنیم. اهداف

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=397665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.