افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
5

سازوکار تسویه بدهی دولت با صندوق توسعه ملی مشخص شد

  • کد خبر : 25134
سازوکار تسویه بدهی دولت با صندوق توسعه ملی مشخص شد

محسن زنگنه با اشاره به جزئیات جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه و با عنایت به مواد 1 و 2 این لایحه اظهار داشت: ماده 2 لایحه برنامه هفتم در خصوص میزان رشد اقتصادی در بخش‌های صنعت، معدن، مسکن و خدمات، بنابراین طبیعی و منطقی است که جدول این مقاله را برای […]

محسن زنگنه با اشاره به جزئیات جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه و با عنایت به مواد 1 و 2 این لایحه اظهار داشت: ماده 2 لایحه برنامه هفتم در خصوص میزان رشد اقتصادی در بخش‌های صنعت، معدن، مسکن و خدمات، بنابراین طبیعی و منطقی است که جدول این مقاله را برای بررسی بیشتر در نظر بگیریم تا ببینیم در فرآیند بازخورد چه اتفاقی می‌افتد و بر این اساس، به این مقاله بازمی‌گردیم. و از جمله این جدول.

وی با اشاره به ماده 3 لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: این ماده ماده مهمی است و به موضوع منابع اقتصادی اشاره دارد. در واقع یکی از مشکلات ما در زمینه رشد، تامین منابع برای رشد است. بنابراین، در بند الف این ماده، از وزارت اقتصاد می‌خواهیم هر ساله منابع مالی رشد اقتصادی را اعم از منابع بانکی، سرمایه‌گذاری خارجی، تولید و فروش دارایی‌های دولتی و سرمایه‌گذاری از طریق بازار سرمایه برآورد کند. فرم ارائه گزارش به هیأت وزیران و تصویب آن به منظور تخصیص منابع بر اساس این گزارش.
این نماینده مجلس با اشاره به بند (ب) ماده 3 لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: یکی از ظرفیت های ارزی ما از طریق صندوق توسعه ملی انجام می شود.

زنگنه با بیان اینکه صندوق توسعه مانند ظرفیتی است که ما از آن استفاده نمی کنیم، اظهار کرد: از سوی دیگر کشورهایی که در میادین مشترک نفتی سهام دارند به صورت فشرده در حال استخراج و تولید نفت هستند بنابراین در این قسمت به ملیت ها اشاره می کنیم. به او اجازه دادیم در ازای مطالبه خود از دولت، با تصاحب میادین بدون تجارت و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، برداشت از مشاعات را افزایش دهد و همچنین این صندوق بخشی از نفت را به دولت اختصاص دهد. برای خواسته اش

وی تاکید کرد: به اصطلاح با این پیکان چندین هدف را هدف گذاری می کنیم، هم بدهی صندوق توسعه ملی توسط دولت پرداخت شود و هم مجموعه میادین نفتی مشترک افزایش پیدا کند و هم صندوق توسعه ملی از محل اعتبارات تامین شود. بخش خصوصی که امکان استخراج، اکتشاف و تولید را فراهم می کند و از فروش نفت استفاده می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.