افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره حملات اسرائیل به نوار غزه شد – خبرگزاری مهر ایران و ورلد نیوز

  • کد خبر : 124645
سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره حملات اسرائیل به نوار غزه شد – خبرگزاری مهر ایران و ورلد نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اورشلیم عرب، «فولکر تورک کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه خواستار تحقیق در مورد استفاده رژیم اسرائیل از “سلاح های انفجاری قوی” در غزه شد و گفت این بمب ها باعث تخریب بی معنی در غزه شده است. بر اساس این گزارش، کمیساریای عالی حقوق بشر […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اورشلیم عرب، «فولکر تورک کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه خواستار تحقیق در مورد استفاده رژیم اسرائیل از “سلاح های انفجاری قوی” در غزه شد و گفت این بمب ها باعث تخریب بی معنی در غزه شده است.

بر اساس این گزارش، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در جریان سفر خود به امان، پایتخت اردن، طی یک کنفرانس مطبوعاتی خواستار تحقیق درباره استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح های انفجاری قوی در غزه شد.

وی تاکید کرد: استفاده از این سلاح‌ها باعث تخریب بی‌معنا در منطقه محاصره شده غزه شده است. بمباران گسترده غزه توسط رژیم صهیونیستی به ویژه استفاده از سلاح های انفجاری قوی در مناطق پرجمعیت، آشکارا آثار مخربی بر حقوق بشر و حقوق بشر دارد.

ترکی وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی باید به استفاده از این سلاح ها در این منطقه پرجمعیت که محل سکونت 2.3 میلیون فلسطینی است که نیمی از آنها بر اثر جنگ در یک ماه گذشته آواره شده اند، پایان دهد.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز گفت: حملات اسرائیل باید مورد بررسی قرار گیرد; ما بسیار نگران هستیم که این حملات به حملاتی نامتناسب تبدیل شود و قوانین بین المللی بشردوستانه را نقض کند.

وی همچنین با اشاره به ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره مقاومت فلسطین تصریح کرد: حتی چنین رفتاری از سوی مقاومت فلسطین نیز اسرائیل را از تعهدات خود در قبال حمایت از غیرنظامیان مستثنی نمی کند.

ترکی وی در جایی دیگر با اشاره به شهادت حداقل 176 فلسطینی از جمله 43 کودک و یک زن در حوادث مربوط به کرانه باختری، تاکید کرد: اسرائیل باید برای حفاظت از فلسطینی ها در کرانه باختری اشغالی که خشونت های ارتش و ارتش است، اقدامات فوری انجام دهد. شهرک نشینان علیه فلسطینی ها در حال افزایش است.

ارتش اسرائیل در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفت که در دست بررسی است و متعاقبا پاسخ خواهد داد.

رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر (15 مهر دیگر) نوار غزه را در معرض آتش سوزی شدید قرار داده و محاصره 17 ساله این منطقه را به محاصره کامل تبدیل کرده است.

با توجه به گفته منابع فلسطینی، از هفتم اکتبر تاکنون حدود 11 هزار فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=124645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.