افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

سازمان ملل باید اسرائیل را از ادامه نقض قوانین بین المللی باز دارد

  • کد خبر : 111759
سازمان ملل باید اسرائیل را از ادامه نقض قوانین بین المللی باز دارد

به گزارش بازار، 300 استاد دانشگاه از سراسر جهان در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، خواستار جلوگیری از نسل کشی مردم غزه توسط صهیونیست ها شدند. در بخشی از این نامه آمده است: «تا زمانی که اسرائیل به جنایاتی که در حال حاضر در غزه و کرانه باختری مرتکب می‌شود […]

به گزارش بازار، 300 استاد دانشگاه از سراسر جهان در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، خواستار جلوگیری از نسل کشی مردم غزه توسط صهیونیست ها شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: «تا زمانی که اسرائیل به جنایاتی که در حال حاضر در غزه و کرانه باختری مرتکب می‌شود دست نکشد و پاسخگو نباشد، بدون ترس از مجازات و زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی به کشتار و معلولیت مردم ادامه خواهد داد».

همچنین در این نامه تاکید شده است: به گفته خود کارکنان و مقامات سازمان ملل، هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد. غزه در محاصره کامل و بمباران مداوم است. با شلوغی بیمارستان‌ها، کمبود تجهیزات پزشکی، قطع برق و آب توسط اسرائیل، و کاهش ذخایر مواد غذایی به دلیل محاصره، وضعیت انسانی در غزه برای غیرنظامیان ناامیدکننده است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

عالیجناب آنتونیو گوترش

دبیر کل سازمان ملل متحد

ما این نامه را می نویسیم تا از سازمان ملل بخواهیم فوراً برای پایان دادن به جنایات جنگی و جنایات وحشیانه اسرائیل در حمله به غزه و کرانه باختری مداخله کند.

ما این نامه را برای شما ارسال می کنیم زیرا ماشین جنگی اسرائیل تاکنون بیش از 6000 فلسطینی را در غزه کشته و بیش از 15000 نفر را مجروح کرده است.

از این افراد دو هزار و سیصد و پنجاه نفر کودک بودند. حدود 1500 نفر ناپدید شده و گمان می رود زیر آوار مدفون شده اند که بیش از 800 نفر از آنها کودک هستند.

در کرانه باختری، نیروهای اسرائیلی نزدیک به صد نفر را کشته و بسیاری را زخمی کرده اند که اکثریت قریب به اتفاق آنها غیرنظامی هستند.

اکثریت قریب به اتفاق قربانیان غیرنظامیان هستند. در کرانه باختری، نزدیک به 70 نفر توسط نیروهای اسرائیلی کشته و 1300 نفر زخمی شده اند که اکثریت قریب به اتفاق غیرنظامیان هستند.

در جریان حمله به نوار پرجمعیت غزه، اسرائیل آگاهانه قوانین بین‌المللی را با حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله ساختمان‌های مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها، مساجد، جاده‌های پر از مردم فراری و کارخانه‌های مواد غذایی نقض کرد. همچنین مستقیماً به تجمعات غیرنظامی حمله کرده است، به عنوان مثال در تاریخ 17/10/2023 بیمارستان باپتیست غزه را که ساکنان آواره در آنجا پناه می‌بردند و در 13/10/2023 کاروانی را که غیرنظامیان را به جنوب منتقل می‌کرد بمباران کرد. غزه بمباران شد.

علاوه بر این، به گفته چندین گروه حقوق بشر، از جمله دیده بان حقوق بشر، اسرائیل از فسفر سفید در غزه و لبنان استفاده کرده است. فسفر سفید، که استفاده از آن غیرقانونی است، می تواند خانه ها را بی رویه بسوزاند و در صورت انفجار در هوا در مناطق شهری پرجمعیت، صدمات جدی به غیرنظامیان وارد کند. فسفر سفید در دمای بالای 800 درجه سانتیگراد می سوزد که برای ذوب فلز کافی است.

به گفته خود کارکنان و مقامات سازمان ملل، هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد. غزه در محاصره کامل و بمباران مداوم است. با پر شدن بیمارستان ها، کمبود تجهیزات پزشکی، قطع برق و آب اسرائیل، و کاهش ذخایر مواد غذایی به دلیل محاصره، وضعیت انسانی در غزه برای غیرنظامیان ناامیدکننده است.

کاملاً واضح است که اسرائیل با کنار گذاشتن تعهد به احترام به استفاده متناسب از زور و عدم تمایز بین غیرنظامیان و سربازان، قوانین بین المللی را آشکارا نقض کرده است.

به گفته مارک گارلاسکو، مشاور نظامی سازمان هلندی PAX for Peace و بازپرس سابق جنایات جنگی سازمان ملل در لیبی، اسرائیل “در کمتر از یک هفته به همان میزان بمبی که ایالات متحده در یک هفته بر روی افغانستان پرتاب کرد، بر سر مردم فرو ریخت.” سال، و “این در یک منطقه بسیار کوچکتر و متراکم تر است، و جایی که خطاها بزرگتر می شوند.”

با توجه به جنایات جنگی که در حال حاضر علیه مردم غزه انجام می شود، چه اقداماتی را برای توقف ماشین جنگی اسرائیل در نظر دارید؟ سازمان ملل پس از جنگ جهانی دوم با هدف صریح حفظ نظم جهانی مبتنی بر قانون و جلوگیری از تکرار وحشت آن درگیری تشکیل شد. با این فلسفه وجودی، سازمان ملل تا کی می‌خواهد منتظر بماند و یک نسل‌کشی را در برابر چشمان ما مشاهده کند؟

ما می خواهیم و امیدواریم که وظیفه فوری خود را انجام دهید و از هیچ تلاشی برای کمک به پایان دادن به این حمام خون با مهار اسرائیل، برقراری آتش بس فوری و تلاش برای سازماندهی ارسال فوری کمک های بشردوستانه به نوار غزه دریغ نکنید. تا زمانی که اسراییل متوقف نشود و در قبال جنایاتی که در حال حاضر در غزه و کرانه باختری مرتکب می شود، پاسخگو نباشد، بدون ترس از مجازات و زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی به کشتار و معلولیت مردم ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.