افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

سازمان غیرانتفاعی 900 میلیارد معافیت مالیاتی از بودجه می گیرد

  • کد خبر : 223739
سازمان غیرانتفاعی 900 میلیارد معافیت مالیاتی از بودجه می گیرد

به گزارش بازار، محمد برزگری رئیس مرکز آموزش و تحقیقات برنامه ریزی مالیاتی گفت: در سال 1401 حدود 470 معافیت مالیاتی اعطا شد که همین میزان درآمد مالیاتی همان سال است. وی افزود: البته بخش کشاورزی و سود سپرده افراد که اظهارنامه ای به سازمان امور مالیاتی ارائه نشده است در آمار محاسبه مالیات لحاظ […]

به گزارش بازار، محمد برزگری رئیس مرکز آموزش و تحقیقات برنامه ریزی مالیاتی گفت: در سال 1401 حدود 470 معافیت مالیاتی اعطا شد که همین میزان درآمد مالیاتی همان سال است.

وی افزود: البته بخش کشاورزی و سود سپرده افراد که اظهارنامه ای به سازمان امور مالیاتی ارائه نشده است در آمار محاسبه مالیات لحاظ نشده است. علاوه بر این، قوانین زیادی برای معافیت وجود دارد. از بخش های مختلف

رئیس مرکز آموزش برنامه ریزی و پژوهش مالیاتی معتقد است: معافیت های مالیاتی برخی فعالیت های اقتصادی را در ابهام قرار می دهد و زمینه ساز فرار مالیاتی می شود. برزگری می گوید: تعدادی از مردم و فعالان اقتصادی هستند که از مسیر خاکستری معافیت مالیاتی و معافیت غیر مالیاتی استفاده می کنند. به عنوان مثال، فعالیت کشاورزی معاف از مالیات است، اما تعدادی از فعالیت ها هستند که کشاورزی نیستند، اما با بخش کشاورزی تعامل دارند و از آنجایی که کشاورزی عموماً از مالیات معاف است، آن بخش ها شفاف نیستند و مالیات پرداخت نمی کنند.

وی افزود: ما اغلب معافیت ها را با نرخ صفر محاسبه می کنیم، در حالی که اگر نرخ مالیات 25 درصد باشد مثلاً 24 درصد معافیت داده شود اما او 1 درصد را نگه داشته و نرخ مالیات را صفر نکرده است.

رئیس مرکز آموزش برنامه ریزی و تحقیقات مالیاتی ادامه داد: وقتی نرخ مالیات را صفر می کنیم به این معناست که بخشی از اقتصاد را غیر شفاف کرده ایم.

برزگری بیان کرد: ما باید حداکثر سقف معافیت مالیاتی را برای اشخاص حقیقی و حقوقی تعیین کنیم، یعنی هر چقدر که می خواهید از معافیت ها استفاده کنید، اما حداکثر یک سقف مشخص است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=223739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.