افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

سازمان غذا و دارو نسبت به خطر مسمومیت بوتولیسم از غذاهای کنسرو شده خانگی هشدار داد

  • کد خبر : 410562
سازمان غذا و دارو نسبت به خطر مسمومیت بوتولیسم از غذاهای کنسرو شده خانگی هشدار داد

به گزارش بازار، مدیر کل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو نسبت به خطر مسمومیت بوتولیسم در کنسروهای خانگی هشدار داد و بر لزوم رعایت اصول بهداشتی در فرآوری و نگهداری این محصولات تاکید کرد. مدیرکل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به خطرات جدی مسمومیت بوتولیسم در کنسروهای خانگی گفت: […]

به گزارش بازار، مدیر کل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو نسبت به خطر مسمومیت بوتولیسم در کنسروهای خانگی هشدار داد و بر لزوم رعایت اصول بهداشتی در فرآوری و نگهداری این محصولات تاکید کرد.

مدیرکل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به خطرات جدی مسمومیت بوتولیسم در کنسروهای خانگی گفت: بوتولیسم نوعی مسمومیت غذایی بسیار خطرناک است که توسط سم تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ایجاد می شود. این باکتری می تواند در محیط های بی هوازی مانند قوطی های بسته بندی شده خانگی رشد کند و به سرعت سموم کشنده ای تولید کند که برای سلامتی انسان خطرناک است.

وی افزود: برخی افراد در فرآوری کنسروهای خانگی اصول بهداشتی و استانداردهای لازم را رعایت نمی کنند که این امر خطر رشد باکتری و مسمومیت را افزایش می دهد. علائمی مانند ضعف عضلانی، تاری دید و مشکلات تنفسی می توانند نشانه های بوتولیسم باشند و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند.

بهفر بر رعایت نکات ایمنی در تهیه کنسرو خانگی تاکید کرد و اظهار داشت: قوطی ها و شیشه های بسته بندی شده باید به طور کامل و در دمای کافی برای از بین بردن باکتری ها و سموم احتمالی حرارت داده شوند. همچنین در صورت مشاهده هرگونه تغییر مانند تورم، نشتی یا بوی نامطبوع در قوطی ها از استفاده از آنها خودداری کنید.

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، مدیرکل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو به دقت در تهیه کنسروهای خانگی توصیه کرد و گفت: برای پیشگیری از مسمومیت بوتولیسم نگهداری مواد غذایی ضروری است. در دمای مناسب و با رعایت اصول بهداشتی و تا حد امکان از مصرف غذاهای مشکوک خودداری کنید.

وی در پایان تاکید کرد: با رعایت این اصول افراد می توانند سلامت خود و خانواده خود را حفظ کرده و از خطرات مسمومیت غذایی در امان باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.