افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

سازمان حمایت زیر نظر شورای رقابت متولی قیمت گذاری خودروهای وارداتی بود.

  • کد خبر : 111205
سازمان حمایت زیر نظر شورای رقابت متولی قیمت گذاری خودروهای وارداتی بود.

به گزارش بازار، سپهر دادجوی توکلی درباره شیوه جدید قیمت گذاری خودروهای وارداتی گفت: بر اساس مصوبه 543 تاکنون روند قیمت گذاری خودروهای مونتاژی، تولیدی و وارداتی در سازمان حمایت به عنوان عضو کارگروه خودروسازی سازمان حمایت مورد بررسی قرار گرفت. شورای رقابت و سپس قیمت های تعیین شده توسط سازمان حمایت به شورای رقابت […]

به گزارش بازار، سپهر دادجوی توکلی درباره شیوه جدید قیمت گذاری خودروهای وارداتی گفت: بر اساس مصوبه 543 تاکنون روند قیمت گذاری خودروهای مونتاژی، تولیدی و وارداتی در سازمان حمایت به عنوان عضو کارگروه خودروسازی سازمان حمایت مورد بررسی قرار گرفت. شورای رقابت و سپس قیمت های تعیین شده توسط سازمان حمایت به شورای رقابت اعلام شد.

و افزود: قیمت های پیشنهادی سازمان حمایت از نظر رقابت پذیری و شاخص های صلاحیت و … در شورای رقابت مشخص خواهد شد. در شورای رقابت بررسی شد و در صورت تایید قیمت مصوب اعلام شد.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت تصریح کرد: اما از آنجایی که لازم نیست خودروهای وارداتی از نظر رده بندی و رقابت پذیری مورد ارزیابی قرار گیرند، تصمیم بر این شد که روند عرضه تسهیل و تسریع شود که بدیهی است به بازار، قیمت کمک می کند. این خودروها پس از محاسبه توسط سازمان پشتیبان، این سازمان نیز باید اعلام کند.

وی در خصوص نقش شورای رقابت در قیمت گذاری خودروهای وارداتی گفت: شورای رقابت اختیارات خود را در خصوص قیمت گذاری خودروهای وارداتی به سازمان حمایتی اعمال نکرده و بر کل فرآیند قیمت گذاری نظارت دارد و حتی بر اساس مصوبه 543 بازار خودروهای وارداتی از قبیل تولید و مونتاژ انحصاری است.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت تصریح کرد: در خصوص قیمت گذاری خودرو باید به نهاد پشتیبان اعتماد کرد زیرا این نهاد به عنوان نهاد حاکم، فرآیند قیمت گذاری خودروها را نیز انجام داده است.خودروهایی که بر اساس مصوبه تولید و مونتاژ شده اند. 543.

توکلی اضافه کرد: در واقع از این پس سازمان حمایت به منظور اتخاذ رویکرد یکپارچه و پرهیز از طولانی شدن فرآیندهای قیمت گذاری غیرضروری، نحوه قیمت گذاری خودروهای وارداتی را اعلام می کند و شورای رقابت نیز بر این موضوع نظارت دارد. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.