افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

سارقان برای فرار از دست پلیس، دلارهای سرقتی را در خیابان پخش کردند

  • کد خبر : 192775
سارقان برای فرار از دست پلیس، دلارهای سرقتی را در خیابان پخش کردند

| ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ ۰۸:۲۵:۲۴ سارقان وقتی دیدند پلیس در حال تعقیب آنها است، دلارهایی را که به سرقت برده بودند در خیابان پخش کردند تا به راحتی فرار کنند و ترافیکی ایجاد شد. به گزارش «ایران»، چند شب پیش ماموران کلانتری غرب تهران متوجه یک دستگاه خودروی پژو شدند که در مقابل خانه ای روستایی توقف […]



|

۱۴۰۲/۱۱/۱۲ ۰۸:۲۵:۲۴

سارقان وقتی دیدند پلیس در حال تعقیب آنها است، دلارهایی را که به سرقت برده بودند در خیابان پخش کردند تا به راحتی فرار کنند و ترافیکی ایجاد شد.

به گزارش «ایران»، چند شب پیش ماموران کلانتری غرب تهران متوجه یک دستگاه خودروی پژو شدند که در مقابل خانه ای روستایی توقف کرده بود. راننده پژو که با دیدن ماموران گیج شده بود سعی کرد آرام به نظر برسد. ماموران با استعلام شماره پلاک خودرو متوجه شدند که سابقه سرقت خودرو در سامانه پلیس ثبت شده است.

همزمان دو مرد هراسان ساکی در دستان از ویلا خارج شده و سوار خودروی پژو شدند. ماموران با دیدن این صحنه شکشان قطعی شد به سمت سارقان حرکت کردند اما آنها با عجله فرار کردند. تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد و سارقان با مشاهده تعقیب و گریز پلیس، ناگهان مقدار زیادی پول و دلار را از شیشه ماشین به هوا پرتاب کردند. سارقان با این ترفند می خواستند توجه مردم و خودروهای عبوری را به خود جلب کنند و با ایجاد ترافیک و ازدحام جمعیت به راحتی فرار کنند.

اما ماموران که متوجه ترفند آنها شده بودند، سارقان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. یکی از ماموران بلافاصله از ماشین پیاده شد و شروع به جمع آوری پول و متفرق کردن جمعیت کرد. در همین حین دو همراه دیگرش به تعقیب سارقان ادامه دادند. دقایقی بعد ماموران بالاخره موفق شدند با یک خودرو راه سارقان را ببندند. در حالی که دو نفر از متهمان قصد فرار داشتند نفر سوم این باند دستگیر شد.

این جوان بازداشتی در تحقیقات اولیه اظهار داشت: من نقش خاصی در این سرقت ها نداشتم و تنها به عنوان همدست با آنها بودم. فقط مواظب بودم لو نروم، نقشی در سرقت ها نداشتم.

با اطلاعاتی که مرد زاگزان در اختیار ماموران قرار داد، دو همدست وی که از سارقان باتجربه و حرفه ای بودند دستگیر شدند. سارقان جوان در واکنش به مستندات پلیس به سرقت های زنجیره ای از منازل پایتخت اعتراف کردند. متهمان با دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت به اداره آگاهی تحویل شدند و تحقیقات برای شناسایی دیگر اعضای این باند که مال باخته اند ادامه دارد.

به جرم سرقت از زندان آزاد شد

هومان یکی از دزدانی است که برای اجرای این نقشه ها از زندان مرخصی گرفت و پس از چندین سرقت به زندان بازگشت تا اثری از خود باقی نماند.

*آیا سابقه کیفری دارید؟

من حدود 5 یا 6 بار زندانی شده ام.

اما هر بار که تو را رها کردند باز هم دزدی کردی؟

وقتی دزد گرفتار می شود، ابتدا باید مال را تحویل دهد. اما پولی نداشت زیرا اموال مسروقه را به کمتر از یک سوم قیمت فروخته بود و پول غیرمنتظره را هدر داده بود. از طرفی چه کسی به فردی با تجربه کار می دهد؟ بعد مجبور شدم دوباره دزدی کنم.

استراتژی شما برای دزدی چه بود؟

پیچیده ترین ترفند. با همدستانم در خیابان ها قدم می زدیم و با دیدن خانه ای که چراغ خاموش بود، در ورودی خانه را شکستیم و وارد خانه ها شدیم و فقط اسکناس، سکه و طلا دزدیدیم.

آخرین باری که از زندان آزاد شدید کی بود؟

هنوز من را آزاد نکرده اند. هر از گاهی زندان را ترک می کردم و با همدستانم سرقتی را ترتیب می دادم. چند خانه را سرقت کردم و وقتی اوقات فراغتم تمام شد به زندان برگشتم. به این ترتیب پلیس شک نکرد که من سرقت های جدیدی انجام داده ام. به پول نیاز داشتم مجبور شدم پول را رها کنم و چون نمی توانستم بدهی هایم را بپردازم مجبور شدم دزدی کنم.

*از آخرین سرقت چقدر گرفتی؟

پول زیادی بود، اما شانس با ما یار نبود و پلیس به ما مشکوک شد. به همدستانم هم گفتم پول را در خیابان بیندازید تا فرار کنیم. اما باز هم نقشه ما عملی نشد و دستگیر شدیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.