افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

سارقان با سوء استفاده از نام WalletConnect بیش از 70 هزار دلار سرقت کردند

  • کد خبر : 380986
سارقان با سوء استفاده از نام WalletConnect بیش از 70 هزار دلار سرقت کردند

گزارش شده است که یک اپلیکیشن کیف پول جعلی در گوگل پلی موفق به فریب کاربران ناآگاه شده و ده ها هزار دلار از ارز دیجیتال آنها را به سرقت برده است. به گزارش اسمارتک نیوز، هکرها با استفاده از نام WalletConnect توانستند در کوتاه مدت بدون ایجاد سوء ظن فعالیت کنند و برای بیش […]

گزارش شده است که یک اپلیکیشن کیف پول جعلی در گوگل پلی موفق به فریب کاربران ناآگاه شده و ده ها هزار دلار از ارز دیجیتال آنها را به سرقت برده است.

به گزارش اسمارتک نیوز، هکرها با استفاده از نام WalletConnect توانستند در کوتاه مدت بدون ایجاد سوء ظن فعالیت کنند و برای بیش از 10000 بار دانلود از طریق موبایل، مبلغ هنگفتی را از قربانیان سرقت کردند.

سوء استفاده از نام Wallet Connect برای سرقت ارزهای دیجیتال!

شرکت امنیت سایبری Checkpoint Research (Checkpoint Research) گزارش داد که گروهی به نام Wallet Connect (که اپلیکیشن موبایلی ندارد) برای ساخت کیف پول های جعلی استفاده شد و در مدت 5 ماه فعالیت بیش از 70 هزار دلار از دارایی های قربانیان سرقت شد. ایست بازرسی گفت:

برخی از کاربران هنگام استفاده از Wallet Connect با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند، این تصور بی‌تجربه است که برای حل این مشکلات باید یک برنامه کیف پول جداگانه روی تلفن همراه خود نصب کنند. سارقان از این ابهام سوء استفاده کردند و با قرار دادن کیف پول جعلی در پلتفرم گوگل پلی، به دنبال قربانیانی بودند که Wallet Connect را در گوگل پلی جستجو کنند.

زمانی که کاربران عبارت WalletConnect را در گوگل پلی جستجو کردند، با برنامه مخرب WalletConnect – Crypto Wallet مواجه شدند. سارقان با ترکیبی از مهندسی اجتماعی و بهره برداری از مشکلات فنی و سردرگمی کاربرانآنها عملیات پیچیده ای را برای سرقت ارزهای دیجیتال ترتیب دادند. آنها بدون ایجاد سوء ظن در کوتاه مدت، از یک نام شناخته شده و قابل اعتماد مانند Wallet Connect برای فریب بیش از 150 قربانی استفاده کردند.

مهندسی اجتماعی روشی است که به جای حمله به دستگاه ها از خطاهای انسانی استفاده می کند و آنها را فریب می دهد تا اطلاعات حساس آنها را بدزدند یا اقداماتی را انجام دهند که به نفع مهاجم باشد.

واکنش تیم توسعه Wallet Connect به برنامه جعلی

بنیاد WalletConnect رسما اعلام کرد که این برنامه جعلی شناسایی و از پلتفرم گوگل پلی حذف شده است. آنها خاطرنشان کردند که این کلاهبرداری ها اغلب به سرعت پخش می شوند و کاربران دانش لازم برای محافظت از ارزهای دیجیتال خود را در برابر حملات ندارند. آنها همچنین اظهار داشتند که Wallet Connect هیچ برنامه موبایلی ندارد و هر برنامه ای که از نام آنها استفاده کند جعلی است.

Vault Connect تاکید کرد که احتیاط کاربر بسیار مهم است. کاربران باید برنامه ها را فقط از منابع و وب سایت های رسمی دانلود کنند و از کلیک بر روی پیوندهای ناشناس خودداری کنند. تیم توسعه Wallet Connect در ادامه گفت که با شرکای خود در صنعت ارزهای دیجیتال برای مقابله با چنین خرابکاری هایی همکاری خواهد کرد تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

Wallet Connect از کاربران خود خواست تا هوشیار باشند و از بهترین شیوه های امنیتی برای محافظت از دارایی های دیجیتال خود استفاده کنند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-30 17:30:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.