افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

ساخت تراشه A16 اپل توسط TSMC در آمریکا

  • کد خبر : 368510

شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC)، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در جهان، به طور رسمی تولید انبوه تراشه A16 اپل را در کارخانه جدید خود در آریزونا آغاز کرد. این کارخانه که تراشه A16 اپل را با استفاده از فناوری 5 نانومتری تولید می‌کند، بخشی از سرمایه‌گذاری عظیم 65 میلیارد دلاری TSMC است که […]

شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC)، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در جهان، به طور رسمی تولید انبوه تراشه A16 اپل را در کارخانه جدید خود در آریزونا آغاز کرد.

این کارخانه که تراشه A16 اپل را با استفاده از فناوری 5 نانومتری تولید می‌کند، بخشی از سرمایه‌گذاری عظیم 65 میلیارد دلاری TSMC است که هدف آن ساخت سه کارخانه تولیدی در فونیکس با فناوری‌های پیشرفته 4 نانومتری، 3 نانومتر، است.

بر اساس برنامه های بلند مدت TSMC، این شرکت در نظر دارد با افزایش ظرفیت تولید در این کارخانه، سهم قابل توجهی از بازار چیپ های پیشرفته را به خود اختصاص دهد.

همچنین پیش بینی می شود با تکمیل فاز دوم این پروژه در اواسط سال 2025، تولید تراشه افزایش چشمگیری داشته باشد.

TSMC تولید تراشه A16 اپل را در ایالات متحده آغاز کرد

تراشه A16 Bionic اپل سابقه درخشانی دارد و در حال حاضر در سری آیفون 14 و آیفون 15 استفاده می شود.

این سرمایه گذاری عظیم توسط TSMC در ایالات متحده در راستای تلاش های دولت برای کاهش وابستگی به محصولات آسیایی و تقویت زنجیره تامین تراشه های داخلی است.

قانون تراشه‌ها و علم اخیراً در ایالات متحده، مشوق‌های مالی مهمی برای شرکت‌هایی مانند TSMC دارد تا آنها را تشویق به سرمایه‌گذاری در خاک آمریکا کند.

ساخت اولین کارخانه TSMC در آریزونا سه سال پیش در سال 2021 با هدف اولیه تولید در سال جاری آغاز شد. با این حال، چالش‌های متعددی مانند کووید-۱۹، کمبود نیروی کار، تفاوت‌های فرهنگی بین کارمندان تایوانی و آمریکایی و تاخیر در ساخت کارخانه، برنامه تولید تراشه A16 اپل را به تاخیر انداخته است.

در حال حاضر، تولید انبوه تراشه های 4 نانومتری برنامه ریزی شده است که در نیمه اول سال 2025 آغاز شود.

از سوی دیگر نگرانی از افزایش قیمت چیپس (در برخی موارد تا 30 درصد) به دلیل راه اندازی خط تولید در آمریکا باعث شد تا برنامه افتتاحیه دومین کارخانه TSMC در آمریکا مشخص شود. قبلا اعلام شده بود 2026، که به 2027 یا 2028 تغییر خواهد کرد.

با این حال، برخی از تحلیلگران معتقدند که این افزایش قیمت ممکن است مزایایی مانند کاهش زمان تحویل و بهبود پشتیبانی فنی را به همراه داشته باشد.

با این حال، TSMC با تکمیل زیرساخت ها و شروع زیرساخت های اولیه، به تلاش های زیادی برای ایجاد دومین کارخانه خود در ایالات متحده ادامه می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.