افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

سابقه دریافت حق بیمه از قبوض برق چیست؟

  • کد خبر : 402018
سابقه دریافت حق بیمه از قبوض برق چیست؟

به گزارش رکنا از توانیر، عبدالامیر یاقوتی با بیان اینکه بر اساس قانون برخی از مشترکانی که از سوی سازمان های حمایتی حمایت می شوند از این گروه حذف و از پرداخت حق بیمه معاف شدند، افزود: از حدود 30 میلیون مشترک فعال، 4 میلیون نفر. تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار می گیرند. وی […]

به گزارش رکنا از توانیر، عبدالامیر یاقوتی با بیان اینکه بر اساس قانون برخی از مشترکانی که از سوی سازمان های حمایتی حمایت می شوند از این گروه حذف و از پرداخت حق بیمه معاف شدند، افزود: از حدود 30 میلیون مشترک فعال، 4 میلیون نفر. تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار می گیرند.

وی افزود: امسال برای سومین سال نسبت مشترکان داخلی در طول سال 90 هزار تومان است که به 6 دوره صورتحساب تقسیم می شود و در هر دوره 15 هزار تومان در قبوض برق و پس از آن قبوض درج می شود. پذیرایی به حساب صندوق واریز می شود.

یاقوتی در خصوص علت انتخاب صنعت برق به عنوان بستر دریافت حق بیمه از صندوق کل حوادث طبیعی گفت: صنعت برق با توجه به گستردگی خدمات، برای هر منزل مسکونی یک کنتور برق تهیه کرده است و از این بستر. امکان وصول حق بیمه آسانتر وجود دارد.

وی با توجه به اینکه در برخی از خانه های قدیمی ممکن است چندین خانوار زندگی کنند، گفت: در این صورت کد خانوار اخذ می شود تا مشمول نرخ تصاعدی برق نباشند، اما قانوناً واحد مسکونی انشعاب جداگانه ای برای پرداخت هزینه برق دارد. حق بیمه همگانی برق

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق نیز گفت: در بین تمامی مناطق آزاد فقط کیش استثناست و زیر مجموعه شرکت های توانیر نیست، مستقل است و قوانین و اساسنامه خاص خود را دارد و به عنوان سازمانی مستقل است. ، مسئولیت همه است. موارد منطبق بر قوانین منطقه آزاد کیش است.

وی در خصوص پرداخت حق بیمه دریافتی از مشترکان به حساب صندوق نیز گفت: مبالغ به صورت متوالی به حساب خزانه واریز می شود.

یاقوتی تاکید کرد: بر اساس تبصره 6 قانون بودجه سال 1403، توانیر موظف است مبلغ ثابتی را از مشترکان دریافت و به حساب صندوق خزانه واریز کند و هرگونه تغییر مبالغ دریافتی بر اساس نقاط آسیب پذیر یا با خطرات بیشتر باید باشد. پیشنهادی از سوی صندوق یا سایر نهادها به دلیل اینکه در قانون بودجه میزان دریافتی از هر مشترک به صراحت مشخص شده است.

یاقوتی درباره مشترکان مشمول کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز گفت: ابتدا باید اعضای این نهادها شناسایی شوند که تاکنون با ارسال لیست های ارسالی از دو نهاد مذکور و سامانه ارتباطی برقرار شده با امداد امکان پذیر بود. کمیته

وی در عین حال یادآور شد: 4 میلیون نفر شامل کمیته امداد و یک میلیون و 500 هزار نفر نیز در حوزه مددکاری اجتماعی هستند، اما تعداد کل افراد شناسایی شده تاکنون حدود 4 میلیون نفر است که باید توسط نهادهای مذکور شناسایی و به توانیر اعزام شوند.

مدیر کل امور انرژی و مشترکین صنعت برق در عین حال خاطرنشان کرد: در صورتی که مصرف برق اعضای کمیته امداد و سازمان بهزیستی کمتر از حد استاندارد تعیین شده باشد از پرداخت بهای برق معاف می شوند. برق

یاقوتی در خصوص نحوه ارائه اطلاعات به صندوق بیمه کل نیز گفت: ارائه اطلاعات به هر سازمانی ابتدا در کمیته همکاری دولت، اسناد، شرایط و … مطرح می شود. به صورت مکانیزه انجام می شود، بنابراین باید زیرساخت ارتباطی وجود داشته باشد تا بتوان داده ها را ارسال کرد.

وی یادآور شد: یک سال پیش صندوق درخواست کرده بود که فقط DNI بلیت تحویل داده شود و این کار باید انجام شود، اما برای دریافت اطلاعات بیشتر باید زیرساخت و بستر سازوکار توسط صندوق تهیه شود، بنابراین تا کنون فناوری اطلاعات مسئولان صندوق هیچ جلسه ای با شرکت توانیر برگزار نکرده اند و در عین حال سازمان مذکور بستر لازم را برای دریافت اطلاعات فراهم نکرده است.

یاقوتی تصریح کرد: بستر و اطلاعات توانیر آماده است و تا زمانی که بستر دریافت اطلاعات از صندوق بیمه حوادث همگانی آماده و به توانیر اعلام شود، می توان این کار را انجام داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.