افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
3

زیره برنج را با گوشت قلقلی بپزید و از عطر و طعم آن تا ابرها لذت ببرید / دستور پخت سریع و آسان

  • کد خبر : 208788
زیره برنج را با گوشت قلقلی بپزید و از عطر و طعم آن تا ابرها لذت ببرید / دستور پخت سریع و آسان

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز: پلوهای مخلوط طرفداران زیادی دارد. این غذا را با چند ماده می توان درست کرد و می توان گفت همه آنها خوشمزه هستند. پخت سریع آنها نسبت به برنج و خورش باعث محبوبیت زیادی شده است و می توانید خلاقیت زیادی برای تهیه آنها به […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز: پلوهای مخلوط طرفداران زیادی دارد. این غذا را با چند ماده می توان درست کرد و می توان گفت همه آنها خوشمزه هستند. پخت سریع آنها نسبت به برنج و خورش باعث محبوبیت زیادی شده است و می توانید خلاقیت زیادی برای تهیه آنها به کار ببرید. لوبیا پلو، گشنیز، کلم پلو، عدس پلو و …. از انواع پلوهای مخلوط هستند که طعم عالی دارند. در این مطلب می خواهم طرز تهیه زیره پلو با گوشت کلخلی را به شما آموزش دهم که طعم بی نظیری دارد و برای دوستداران زیره واقعا جذاب است. تا آخر با من باش…

مواد لازم برای تهیه زیره پلو با گوشت چرخ کرده.

4 فنجان برنج

زیره 2 قاشق غذاخوری

300 گرم گوشت چرخ کرده

یک پیاز

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

کره و روغن به اندازه کافی

این مقدار مواد برای چهار نفر کافی است و می توانید بسته به تعداد افرادی که می خواهید برایشان غذا درست کنید، این مقادیر را کم یا زیاد کنید.

zirepolo7

طرز تهیه زیره پلو با گوشت قلکالی

مرحله اول

دو سه ساعت قبل برنج را می شوییم و در ظرفی با کمی نمک خیس می کنیم.

مرحله دوم

داخل قابلمه ای به اندازه مناسب آب می ریزیم و روی حرارت گاز می گذاریم تا بجوشد. سپس برنج و کمی نمک را در آب در حال جوش ریخته و وقتی نیم پز شد آن را آبکش کنید.

zirepolo3

سطح سوم

داخل قابلمه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی داغ شد انتهای مورد نظر را کف قابلمه قرار دهید. کمی برنج داخل قابلمه بریزید و کمی زیره بپاشید و به همین ترتیب تمام برنج را آبکش کنید و زیره را داخل قابلمه بریزید و بگذارید استراحت کند و زیره را 40 دقیقه دم کنید.

مرحله پنجم

تا زمانی که برنج پخته شود، پیاز را پوست بگیرید و رنده کنید. آب پیاز را می گیریم و با گوشت چرخ کرده و زردچوبه و فلفل سیاه مخلوط می کنیم. کوفته هایی به اندازه یک فندق درست می کنیم و کنار می گذاریم.

zirepolo1

مرحله ششم

ماهیتابه را روی حرارت بگذارید و کمی روغن داخل آن بریزید. وقتی داغ شد کوفته های کلکالی را در آن سرخ کنید.

مرحله هفتم

در پایان زمان دم کشیدن برنج با زیره، کمی کره اضافه می کنیم تا کره آب شود. وقتی برنج پخته شد آن را هم بزنید تا کره کاملا با زیره مخلوط شود سپس در بشقاب بگذارید و کوفته های کلکالی را اضافه کنید.

– اگر دوست دارید کوفته ها در سس پخته شوند، می توانید در همان ماهیتابه وقتی از ماهیتابه خارج کردید یک قاشق رب گوجه فرنگی اضافه کنید و بعد از سرخ شدن کمی آب جوش اضافه کنید، نمک و فلفل بزنید. و کوفته ها را اضافه کنید و بگذارید 20 دقیقه استراحت کند و بپزد.

zirepolo4

در این مطلب طرز تهیه زیره پلو و گوشت کلخلی را یاد گرفتیم که امیدوارم در کنار عزیزانتان آن را بپزید و از خوردن آن لذت ببرید. اگر به آشپزی علاقه دارید، دستورهای زیادی در اینجا وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.