افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

زیبایی آیدا محمد خانی دختر فیلم بادکنک سفید پس از 30 سال + عکس و بیوگرافی

  • کد خبر : 402582
زیبایی آیدا محمد خانی دختر فیلم بادکنک سفید پس از 30 سال + عکس و بیوگرافی

آیدا محمدخانی او بازیگر فیلم گلوبو بلانکو یکی از هنرمندان سینما و تلویزیون است. او در سال 1366 در تهران به دنیا آمد و بازیگری را از کودکی آغاز کرد. اولین بازی او در فیلم بادکنک سفید به کارگردانی جعفر پناهی در سال 1373 بود. در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر چرخه فیلم […]

آیدا محمدخانی او بازیگر فیلم گلوبو بلانکو یکی از هنرمندان سینما و تلویزیون است. او در سال 1366 در تهران به دنیا آمد و بازیگری را از کودکی آغاز کرد. اولین بازی او در فیلم بادکنک سفید به کارگردانی جعفر پناهی در سال 1373 بود. در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر چرخه فیلم و سریال مجله خبری چشمک با بیوگرافی کوتاه آیدا محمدخانی و جدیدترین ها همراه باشید. عکس های این بازیگر زن در 37 سالگی.

عکس های جدید آیدا محمد خانی بازیگر فیلم بادکنک سفید

آیدا محمدخانی

بیوگرافی کوتاه آیدا محمدخانی بازیگر فیلم بادکنک سفید

آیدا محمدخانی بازیگر نقش جعفر پناهی در هفت سالگی برای بازی در فیلم بادکنک سفید انتخاب شد. او با ایفای نقش در این فیلم برنده پروانه طلایی بهترین بازیگر جوان دهمین دوره جشنواره بین‌المللی کودکان اصفهان شد. جشنواره فیلم نوجوانان و جایزه بهترین بازیگر کودک سیزدهمین دوره. وی همچنین در فیلم های ابراهیم به کارگردانی حمیدرضا محسنی و راز مینا به کارگردانی عباس رافعی بازی کرده است.

محمد خانی همچنین به عنوان هنرمند روی مجموعه (کوچه های باران) کار کرده است. آیدا محمدخانی به همراه مهدی باغربیگی، باران کوثر، رضا داوودنژاد و شهید احمدلو در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان عضو هیئت داوران بخش مسابقه فیلم بود. وی همچنین در بخش تجلی اراده ملی در جشنواره فیلم فجر عضو هیئت داوران بود.

آیدا محمدخانی بعد از بازی در فیلم بادکنک سفید در چند فیلم و سریال دیگر بازی کرد که هیچ کدام به اندازه این فیلم موفق نبودند. محمد خانی در حال حاضر فعالیتی در عرصه بازیگری ندارد و زندگی شخصی خود را دنبال می کند. او اکنون دانشجوی دکترای علوم اعصاب در پژوهشکده دانش پایه است.

آثار آیدا محمدخانی

برخی از فیلم ها و سریال هایی که آیدا محمد خانی در آنها بازی کرده است:

بادکنک سفید (1373)

راز مینا (1375)

گیب (1374)

ابراهیم (1375)

جوایز

جایزه بهترین بازیگر کودک جشنواره فیلم فجر برای فیلم بادکنک سفید (1373)

پروانه زرین بهترین بازیگر جوان دهمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان برای فیلم بادکنک سفید (1373)

آیدا محمدخانی روی بادکنک سفید

بادکنک سفید محصول 1373 گروه کودک شبکه دو سیما فیلمی به کارگردانی جعفر پناهی و نویسندگی عباس کیارستمی است. یک ساعت و نیم تا تحویل سال باقی مانده است. دختر جوانی به نام راضیه برای خرید ماهی سفره هفت سین از مادرش اسکناس 500 تومانی دریافت می کند اما آن را گم می کند.

راضیه در تلاش برای یافتن بلیط با افراد و اتفاقات جالب متفاوتی روبرو می شود. قبل از تمام شدن سال، راضیه با کمک برادرش و عصای یک بادکنک فروش عجیب بلیط را می گیرد. راضیه ماهی را می خرد و به خانه می رود. سال تحویل داده می شود. همه به خانه رفته اند. اما پسر بادکنکی که بادکنک سفیدی به عصایش بسته است، جایی برای رفتن ندارد.

آیدا محمدخانی

حضور در فیلم راز مینا

راز مینا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی عباس رافعی محصول سال 1375 مینا اخوان (لعیا زنگنه) به دوستش آسیه قول می دهد که او را به مکانی امن ببرد، زیرا نیروهای ساواک به دنبال آنها هستند اما مینا دیر می رسد و آسیه می رسد. و علی توسط نیروهای ساواک کشته می شوند و تنها دخترش سحر با او باقی می ماند. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.