افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

زیباکلام: بعید است قالیباف رئیس مجلس شود – تابناک

  • کد خبر : 261764

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، «مجلس کارایی خود را از دست داده است». این عبارتی است که صادق زیباکلام از چهره های سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین به آن اشاره می کند و می گوید مجلس آنقدر از جایگاه نفوذ خود دور شده که هیچ تفاوتی با نهادهایی مانند رفاه […]

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، «مجلس کارایی خود را از دست داده است». این عبارتی است که صادق زیباکلام از چهره های سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین به آن اشاره می کند و می گوید مجلس آنقدر از جایگاه نفوذ خود دور شده که هیچ تفاوتی با نهادهایی مانند رفاه اجتماعی ندارد.

وی درباره دوره ریاست مجلس نیز می گوید که در این دوره قالیباف از بیرون متهم نمی شود زیرا اختلافی بین نامزدهای ریاست مجلس وجود ندارد.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب می خوانید:

* آقای زیباکلام! ارزیابی شما از حضور مردم در دور دوم انتخابات چیست؟ هنوز آمار رسمی اعلام نشده است، اما مشخص است که مشارکت مردمی در تهران بین 5 تا 8 درصد بوده است.

معتقدم این میزان مشارکت بالا و قابل توجه است. یعنی من فکر می کنم در شهر تهران همین که 500 هزار نفر برای رای دادن به دور دوم انتخابات آمدند، نظام باید شکر کند که از 7.5 میلیون واجد شرایط، 500 هزار نفر برای رای دادن آمدند.

چون مجلس مدت هاست عملاً جایگاه نفوذ خود را از دست داده است و مجلس هیچ ارتباطی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان مددکاری اجتماعی ندارد، البته مددکاری همچنان عمل می کند اما مجلس نفوذ ندارد. .

* در میان 500 هزار نفر حاضر در صندوق، آرای سفید همچنان قابل توجه است و…

برای مثال، من در کافه تاریخ حسین دهباشی کلاسی را در روزهای جمعه تدریس می کنم. روز جمعه 20 اسفندماه که انتخابات مجلس دوازدهم برگزار شد، دو نفر از حاضران در کلاس که وکیل هستند گفتند با نیم ساعت تاخیر در کلاس بعدی حاضر می شوند و عذرخواهی کردند. بعد متوجه شدم این افراد برای رای دادن رفته اند. .

به من گفتند که کانون وکلای دادگستری به آنها گفته است که اگر در انتخابات شرکت نکنند، ممکن است برایشان مشکل ایجاد شود، چون ملیتشان ثبت می شود، بنابراین باید در انتخابات شرکت کنیم. البته دو نفر از مسئولان بانک که به آن کلاس می آیند هم گفتند باید رای بدهیم چون می گفتند اگر رای ندهید ممکن است مشکلی پیش بیاید.

قبل از اینکه شناسنامه را مهر بزنند و شناسنامه هرکسی که مهر نداشت نشان می داد که آمریکایی هستند (می خندد) اما الان اوضاع اینطور نیست و کد ملی نشان می دهد چه کسانی در انتخابات شرکت کردند و چه کسانی شرکت نکردند. .

البته من فکر می کنم دولت می خواهد 5 یا 10 میلیون نفر در انتخابات شرکت کنند، اما بین مجلسی که در آن افراد بی وجدان زیاد هستند و شورایی که همه آنها افراد بی وجدان هستند، طبیعتا این دومی بیشتر است. مطلوب و راحت تر

با خود می گویند دو هفته می خندند و مشارکت 500 هزار نفری را مسخره می کنند، اما 6 ماه بعد هیچکس نمی گوید چند نفر در انتخابات مجلس شرکت کردند و شما نماینده 5 یا 10 درصد مردم شهر هستید. من به شما رای ندادم

دولت مجلس و دولت می خواهد مطیع و در مسیر باشد

*یعنی دولت پیام مشارکت حداقلی را نادیده می گیرد؟

دولت مجلس و دولت می خواهند مطیع و در مسیر باشند.

* به نظر شما تفاوت دوره ریاست قالیباف با چهره های تندرو که این روزها نامشان مطرح می شود چیست؟

خیر، فرقی بین قالی بافی و مثلاً رسایی نیست. البته این افراد با یکدیگر تفاوت هایی دارند و از نظر ویترینی با یکدیگر تفاوت دارند اما اصلاً تفاوتی ندارند.

بعید به نظر می رسد قالیباف رئیس مجلس شود

* گفته می شود در میان چهره های تندرو که وجود دارد، قالیباف از خارج از مجلس حمایت خواهد کرد.

فکر نمی کنم، چون همه گزینه ها برابر است، اما بعید به نظر می رسد قالیباف رئیس مجلس شود.

*افشای اخیر مثلاً درباره رفیع پور و قالیباف چه تحلیلی به شما ارائه می دهد؟

مهمترین این درگیری ها، جنگ قدرت است، و از آنجایی که همه آنها “مال ما” هستند، هیچ نگرانی امنیتی در مورد این مبارزات وجود ندارد، اما این سیاست در مورد روسیه نیز وجود دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=261764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.