افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
7

زیباترین شهرهای جهان | ۱۰ مقصد برتر از نگاه گردشگران

  • کد خبر : 15679
زیباترین شهرهای جهان | ۱۰ مقصد برتر از نگاه گردشگران

هر شهر و کشوری زیبایی های خاص خودش را دارد، شهری مثل دبی با آن آسمان خراش ها و ساختمان های مدرن و شهری مثل مارماریس ترکیه با آن طبیعت خاص! اما اگر بخواهیم نگاه دقیق‌تری داشته باشیم بر اساس چند معیار، می‌توان زیباترین شهرهای جهان را دسته بندی کرد. البته هرکسی معیارهای زیبایی‌شناسی متفاوتی […]

هر شهر و کشوری زیبایی های خاص خودش را دارد، شهری مثل دبی با آن آسمان خراش ها و ساختمان های مدرن و شهری مثل مارماریس ترکیه با آن طبیعت خاص! اما اگر بخواهیم نگاه دقیق‌تری داشته باشیم بر اساس چند معیار، می‌توان زیباترین شهرهای جهان را دسته بندی کرد. البته هرکسی معیارهای زیبایی‌شناسی متفاوتی دارد، اما به هرحال گردشگران و جهانگردان این شهرها را به عنوان زیباترین‌ها دسته‌بندی می‌کنند. با این مطلب در مجله گردشگری اسمارتک نیوز با ما همراه باشید.

زیباترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

اگر بخواهیم در خصوص زیباترین شهرهای جهان صحبت کنیم، کار به درازا می‌کشد. در هر کشوری چندین شهر محبوب گردشگری وجود دارد، اما این لیست را محدود تر کردیم و به معرفی ۱۱ مورد از برترین ها بسنده کردیم. شهرهایی که اگر بتوانید یک بار به آن ها سفر کنید، خوش شانس ترین انسان روی زمین هستید.

۱- آمستردام | هلند

اگر به هلند سفر کرده باشید، بدون شک شیفته آمستردام شده‌اید. پایتخت زیبای هلند که از هزاران آب راه در میان ساختمان‌های آجری تاریخی تشکیل شده و یکنواختی چشم‌نوازی ایجاد کرده است. این خانه‌های تاریخی آپارتمان‌های مسکونی، رستوران‌ها و کافه‌ها را در برمی‌گیرد. آمستردام بی‌شک یکی از جذاب‌ترین و فریبنده‌ترین شهرهای روی زمین محسوب می‌شود که مجموعه زیبایی از کانال‌ها و پل‌های رمانتیک، خیابان‌های سنگفرش خوش منظره، معماری فوق‌العاده هماهنگ و تعداد زیادی دوچرخه است.

بهترین زمان سفر به آمستردام

آمستردام بین ماه‌های آوریل و می (اوایل بهار) و یا از سپتامبر تا نوامبر (پاییز) بسیار دیدنی و زیباست. به طور کلی قبل از تابستان یا بعد از آن فصل گردشگری آمستردام محسوب می‌شود و شما می‌توانید از هوای معتدل لذت ببرید. در فصل تابستان به دلیل گرمی هوا با گردشگران کمتری روبرو خواهید شد. اگر قصد سفر به این شهر رویایی را دارید، رزرو هتل های آمستردام را با بهترین قیمت انجام دهید.

۲- پراگ | جمهوری چک

پایتخت چک با وجود معماری فوق‌العاده و آثاری که در هر دوره از تاریخ ساخته و به خوبی حفظ شده‌اند، همواره مورد علاقه گردشگران بوده است. معروفترین آن‌ها قلعه پراگ، پل تاریخی چارلز، ساعت نجومی و موزهه ملی چک است که از دیدنی‌های پراگ به‌شمار می‌روند. مرکز این شهر ساختمان‌هایی با شیروانی‌های آجری‌رنگ و کوچه پس کوچه‌های سنگفرش دارد که تنها در تعداد کمی از شهرهای دنیا می‌توان چنین زیبایی را یافت.

پراگ

بهترین زمان سفر به پراگ

بهترین زمان سفر به پراگ بهار یا پاییز با آسمان آبی و دمای متوسط و توریست‌های اندک است. ماه‌های گرم تابستان (اما قابل تحمل) فصل مورد علاقه توریست‌هاست که در نتیجه قیمت هتل‌ها بسیار افزایش می‌یاید. اگر می‌خواهید از پراگ و برف لذت ببرید، بدون آن که مجبور باشید جمعیت زیادی را مشاهده کنید، در فصل زمستان به پراگ سفر کنید.

۳- هنگ کنگ | چین

هنگ کنگ که به مروارید شرق معروف است، یکی از زیباترین و چشمگیرترین شهرهای جهان به شمار می‌رود. آسمان‌خراش‌های زیبا و منظره نفس‌گیر کوهستانی سبب می‌شود که هنگ کنگ یکی از بی‌نظیرترین مناظر شهری جهان را دارا باشد. علاوه بر زیبایی‌های شهری هنگ کنگ، زندگی پرجنب و جوش، مردم خونگرم، بندر باشکوه و تعداد زیادی از مراکز خرید و رستوران‌ها نیز این شهر را در رده شهرهای محبوب گردشگران قرار می‌دهد.

قشنگ ترین شهرهای جهان

بهترین زمان سفر

این شهر از اواسط سپتامبر تا اواخر فوریه آب و هوای معتدل، روزهای گرم و آفتابی دارد. از می تا اواسط سپتامبر گرم، مرطوب و شرجی است. در آگوست شرجی‌ترین ماه سال را شاهد هستیم.

۴- پاریس | فرانسه

میدان‌های بزرگ، کلیساهای تاریخی، بلوارهای مشهور، پل‌های رمانتیک، کاخ‌های باشکوه و خیابان‌های سنگفرش شده پاریس را بیش از هر شهری در دنیا زیبا و فریبنده می‌کند. «شهر نور» الهام بخش نقاشان، مجسمه سازان، نویسندگان، شاعران و آهنگسازان است. با قایق سواری روی رودخانه سن و یا با تماشای آن از تراس یک کافه به راحتی متوجه می‌شوید چرا مردم عاشق پاریس هستند.

پاریس

بهترین زمان سفر به پاریس

بهترین زمان سفر برای دیدن پاریس فصل بهار (آوریل تا ژوئن) و پاییز (سپتامبر تا اکتبر) است. پاریس در سال‌های گذشته در فصل تابستان و زمستان دمای فوق‌العاده گرم و یا سردی را تجربه کرده که می‌تواند ناشی از گرم شدن جهانی کره زمین باشد. گرمای زیاد به همراه آلودگی هوا، سفر به پاریس را در این فصل سخت می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر شانس سفر به این شهر را دارید، راهنمای سفر به پاریس را از دست ندهید.

۵- ریو دو ژانیرو | برزیل

یک ضرب المثل برزیلی می‌گوید خدا جهان را در شش روز آفرید و روز هفتم را به ریو دو ژانیرو اختصاص داد. خوشبختانه ریو یکی از دراماتیک‌ترین شهرهای جهان است که هیچ‌گاه گردشگران را ناامید نمی‌کند. تندیس مشهور مسیح بر بالای کوه کورکووادو، ساحل زیبای کوپاکابانا در کنار اقیانوس اطلس این شهر را به یکی از زیباترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است.

شهرهای زیبای جهان

بهترین زمان سفر به ریو دو ژانیرو

ماه‌های بهار در سپتامبر و اکتبر با هوای خشک، آفتابی و گرم بهترین زمان سفر به ریو دو ژانیرو است. تابستان‌ها در ریو گرم است، ولی باران‌های شدیدی می‌بارد. با این وجود، تابستان می‌تواند زمان خوبی برای گذراندن تعطیلات کریسمس در کنار دریا و یا شرکت در جشن‌های کارناوال ماه فوریه باشد. زمستان کمی سردتر می‌شود، اما اغلب روزها گرم و خشک است.

۶- سانفرانسیکو | ایالات متحده امریکا

شهر زیبای سانفرانسیسکو شهری ساحلی و با تپه های بلند و رویایی است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری مانند تراموای کابلی، پل‌های زیبا، آلکاتراز و البته شیرهای دریایی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن این شهر زیبا از دوچرخه استفاده کنید.

بهترین زمان سفر به سان فرانسیسکو

پاییز (سپتامبر تا نوامبر) بهترین فصل برای بازدید از سان فرانسیسکو است که هوایی ملایم و آفتابی درخشان دارد. بهار نیز زمان مناسب دیگری برای سفر به سانفرانسیسکو محسوب می‌شود که البته انتظار بادهای بهاری را داریم. شهر دروازه طلایی در تابستان نیز شاهد افزایش چشمگیر توریست می‌شود، اما این زمان برای بازدید از سان فرانسیسکو مناسب نیست.

سان فرانسیسکو

چون این شهر اغلب توسط پوشیده از مه می‌شود، مناظر زیبایی را در آن مشاهده خواهید کرد. روزهای زمستان در سانفرانسیسکو اغلب بارانی و سرد است. اگر قصد دارید تا یک تعطیلات متفاوت سپری کنید، خرید بلیط سانفرانسیسکو را ارزان انجام دهید.

۷- رم | ایتالیا

رم گنجینه‌ای از آثار تاریخی است که از معماری کلاسیک الهام گرفته و دارای زیباترین خیابان ها و میادین است. البته هرکسی به رم، شهر ابدی، سفر می‌کند، به دیدن مکان‌های مشهور آن نظیر واتیکان، کلوسئوم، موزه واتیکان، کلیسای سن پیر، فواره تروی، قلعه سن آنجلو می‌رود.

رم در ایتالیا

بهترین زمان سفر به رم

بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به رم محسوب می‌شود. دمای هوا معتدل و روزها آفتابی است و جمعیت توریست‌ها در این فصل‌ها هنوز زیاد نیست. در تابستان گردشگران زیادی به رم سفر می‌کنند و هوا بسیار گرم می‌شود. در زمستان نیز رم هوای مرطوب و روزهای خاکستری دارد و به طور چشمگیری سرد می‌شود. برای سفر به پایتخت ایتالیا خرید بلیط رم و رزرو هتل‌های رم را با کمترین قیمت انجام دهید.

۸- نیویورک | ایالات متحده

نیویورک یکی از بزرگترین مقصدهای جهان است که اگر به زندگی مدرن علاقه داشته باشید، عاشقش خواهید شد. در این شهر می‌توانید برخی از بهترین موزه ها و کلکسیون‌های جهان را ببینید. باید اعتراف کرد که نیویورک برای توریست‌ها شهر گرانی است، ولی تفریحات و جاذبه های رایگان و ارزانی هم وجود دارد که می‌توان انجام داد.

بهترین زمان سفر به نیویورک

هر زمانی از سال برای سفر به نیویورک مناسب است. در اوایل پاییز نسیم دل‌انگیزی می‌وزد، دمای هوا ملایم است و شاید بهترین زمان برای سفر به نیویورک باشد. زمستان های نیویورک سرد می‌شود ولی به این معناست که هتل‌ها قیمت کمتری دارند.

نیویورک

فصل بهار در این شهر بسیار زیبا و دلفریب است و با رزرو هتل های نیویورک می‌توانید تعطیلات خوشی سپری کنید. می‌توان در خیابان‌ها قدم زد، از فروشگاه های اطراف سنترال پارک خرید کرد و از زیبایی‌ های شهر لذت برد. این شهر در فصل تابستان بسیار گرم و غیرقابل تحمل بوده و پیشنهاد می‌کنیم در ماه‌های جولای تا آگوست از سفر به نیویورک اجتناب کنید.

۹- ونکوور | کانادا

ونکوور یکی از زیباترین شهرهای جهان است که در میان کوه‌های دیدنی، آب‌های وحشی و جنگل‌های سرسبز و پرباران واقع قرار دارد، جایی که آسمانخراش‌های شیشه‌ای این مناظر را منعکس کرده و شهر را غرق در زیبایی می‌کند. به همه این‌ها رفتار دوستانه ساکنان ونکوور را اضافه کنید تا یک سفر رویایی را برای شما رقم بزند.

ونکوور کانادا

بهترین زمان سفربه ونکوور:

ونکوور برای باران‌های فراوان پاییز، زمستان و بهار شهرت دارد. بنابراین سعی کنید بین ماه های ژوئن و سپتامبر که هوا خشک‌تر است به ونکوور سفر کنید. رزرو هتل های ونکوور را در اسمارتک نیوز ارزانتر انجام دهید.

۱۰- کیپ تاون | آفریقای جنوبی

خوشبختانه زیباترین سواحل جهان، زیباترین کوه‌های پوشیده از شکوفه، تپه‌های پر از تاکستان، مناظر دیدنی، کافه‌ها و رستوران‌های خوب تصویر غیرقابل باوری است که در کیپ تاون آفریقای جنوبی می‌بینیم. همین مسئله کیپ تاون را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل می‌کند.

کیپ تاون

بهترین زمان سفر به کیپ تاون

ماه‌های گرم و خشک تابستان در کیپ تاون از اواخر اکتبر تا آوریل و مارچ آغاز می‌شود. دما در اواسط دسامبر و فوریه به اوج خود می‌رسد و این زمانی است که شما می‌خواهید برای تعطیلات به سواحل کیپ تاون بروید.

زیباترین شهر ایران کجاست؟

شاید انتظار این که نام شهرهای ایران را در ردیف زیباترین شهرهای جهان ببینید را نداشته باشید. اما واقعا اگر نگاهی به نظرات گردشگران خارجی که به ایران سفر می کنند داشته باشید، متوجه می شوید که زیبایی چیزی نیست که حتما فرای مرزهای ایران به دنبال آن باشید. بیشتر گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند، اصفهان را زیباترین شهر ایران معرفی می کنند. البته در وصف زیبایی شهرهای دیگر ایران مثل شیراز، تبریز، سیستان و بلوچستان و غیره شکی نیست و همه جا نشانه‌ای از زیبایی، هنر و معماری شاهکار توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

آیا تا به حال به یکی از این شهرها سفر کرده‌اید؟ از خاطرات و تجربیات خود برای ما بنویسید.

نوشته زیباترین شهرهای جهان | ۱۰ مقصد برتر از نگاه گردشگران اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.