افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

زنان خانه دار روستایی بیمه هستند

  • کد خبر : 198662
زنان خانه دار روستایی بیمه هستند

به گزارش رکنا، انسیه خزعلی از جمله فعالان و نخبگان حوزه زنان و خانواده این پنجشنبه بود. استان یزد وی افزود: قوانین و مقرراتی برای کمک به فرزندان و جوانان جمعیت تصویب و اجرا شده است، اما باید علاوه بر کمک گرفتن از خیرین، مصداق هایی برای آن ذکر شود. وی ادامه داد: الگوسازی و […]

به گزارش رکنا، انسیه خزعلی از جمله فعالان و نخبگان حوزه زنان و خانواده این پنجشنبه بود. استان یزد وی افزود: قوانین و مقرراتی برای کمک به فرزندان و جوانان جمعیت تصویب و اجرا شده است، اما باید علاوه بر کمک گرفتن از خیرین، مصداق هایی برای آن ذکر شود.

وی ادامه داد: الگوسازی و تغییر فرهنگ و نگاه اولین اولویتی است که باید برای جوانان جمعیت و خانواده در دستور کار قرار گیرد که البته زمان بر است، دستورالعمل نیست و باید توسط مردم انجام شود. خود و مردم در این اقدام پیشگام هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: استفاده از قدرت زنان در شوراهای مشورتی و اجرایی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و رئیس جمهور نیز در تصمیم گیری های مهم از مدیران زن استفاده کرد و استان یزد نیز با از زحمات استاندار برای استفاده از بانوان فرهیخته بهره گرفته شده است و باید نگاه جامعه نیز در این زمینه تغییر کند.

خزعلی ادامه داد: در اولین سفری که به این استان داشتیم نرخ بیکاری زنان 31 درصد بود اما اکنون به 14 درصد کاهش یافته است که نشان از برنامه ریزی منسجم و اصولی دارد. همچنین به طور کلی خانه داری در دستور کار است و کار منعطف اجرا شد، خانواده آسیبی ندید.

وی افزود: در همه دولت ها شعار این بود که زنان خانه دار بیمه شوند، اما در دولت سیزدهم مردمی اجرا شد و امسال بودجه دیده شده است و طرح در شهرها آغاز می شود تا زنان روستایی دارای چهار فرزند و… مافوق بیمه هستند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: تشویق به ازدواج نکردن و بچه دار نشدن یکی از معضلات اساسی جامعه امروز است که باید برطرف شود، البته ممکن است زمان بر باشد، اما خود مردم باید کمک کنند تا ایرانی اصیل باشد. ارزش‌های اسلامی جایگزین ارزش‌های غربی می‌شود.» و قوانین مربوط به جوانان جمعیت باید اصولاً اجرا شود.

خزعلی ادامه داد: در خصوص پیشگیری از سقط جنین باید قوانینی به گونه ای تدوین شود که ضمانت اجرایی داشته باشد و از سوء استفاده جلوگیری شود.

و افزود: در حوزه مشاوران به ویژه مشاوران مدارس مشکلات و کمبودهایی از نظر کمی و کیفی وجود دارد و سند مشاور خانواده که باید از سال 1392 به عنوان وظیفه معاونت بانوان اجرا می شد اما لحاظ نشد. در دستور کار قرار گرفت، در این دولت تدابیری برای نظارت بر رایزنی ها و قرار دادن آنها در مسیر درست اتخاذ و در حال انجام است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به سوالی مبنی بر اخذ گواهینامه بانوان به نقل از خبر، گفت: گواهینامه بانوان قانونا ممنوع است و در صورت نیاز به اصلاح، راه ارائه لایحه و برنامه ریزی و پیگیری کنید.» در مجلس است و اگر به ممنوعیت شزائی برسد، تصویب نمی شود.

خزعلی درباره کمبود پزشک متخصص گفت: در استان های مختلف با مشکل کمبود نیروی پزشکی زن به ویژه در حوزه رادیولوژی و سونوگرافی مواجه هستیم، به ویژه کمبود پزشک و پرستار داریم، بنابراین اجباری است وجود بانوان به اندازه کافی. در این حرفه برای یادگیری

نبود امکانات ویژه برای خانواده های چند فرزند، نبود وسیله نقلیه مناسب برای خانواده های پرجمعیت، حمایت از هزینه های تحصیلی خانواده های پرجمعیت، عدم تخصیص زمین به خانواده های جوانان از جمعیت یزد، علیرغم موارد قبلی اعلامیه، از جمله درخواست هایی بود که در این جلسه مطرح شد.

انسیه خزعلی در سفری یک روزه به یزد با شرکت در کنگره بانوان مرکز بهداشت افتتاح می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=198662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.