افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

زنان ایرانی در زمین و فضا مشهور و سربلند هستند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 411367
زنان ایرانی در زمین و فضا مشهور و سربلند هستند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشتررویداد “دختران، پیشگامان فضا” در بهشتی «گنبد مینا» واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با مشارکت انجمن بین المللی دوستی دختران و مجمع شهرداران آسیایی در ۱۴ آبان ۱۳۰۳ با حضور فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم زهرا بهروز آذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دولت […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشتررویداد “دختران، پیشگامان فضا” در بهشتی «گنبد مینا» واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با مشارکت انجمن بین المللی دوستی دختران و مجمع شهرداران آسیایی در ۱۴ آبان ۱۳۰۳ با حضور فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم زهرا بهروز آذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دولت چهاردهم النا آنها راه می رفتند فضانورد روسی النا لوچیتسکایا وفا صدخی، فضانورد روسی، مدیر پروژه و کارشناس فضایی پیام، و سید محمد حسین حجازی، مدیر اجرایی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد بازداشت شدند.

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم نیز بر سربلندی زنان و دختران ایرانی در عرصه های مختلف بین المللی تاکید کرد و گفت: همان گونه که زنان و دختران سرزمین ما در خانه و عرصه بین المللی سربلند هستند، در روستا نیز افتخار می کنند. نجوم و فضا که مایه مباهات و مباهات است.

مهاجرانی با اشاره به پژوهشگران جوان ایرانی افزود: دختران ما همانطور که در زمین شهرت دارند در فضا نیز شهرت دارند.

سید محمد حسین حجازی مدیر اجرایی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در ادامه این مراسم با بیان اینکه اراضی عباس آباد با وسعت 560 هکتار توانسته نقش مهمی در عرصه گردشگری و علمی داشته باشد، گفت: همین است. افتخاری برای کشور ایران و این مجموعه است که دختران و بانوان ایران توانسته اند یک رویداد علمی در سطح بین المللی برگزار کنند و این موضوع بسیار ارزشمند است.

به گفته حجازی بهشتی رصدخانه «گنبد مینا» یکی از دو رصدخانه تخصصی مرتبط با نجوم است که در اختیار علاقه مندان به نجوم است: «دو رصدخانه تخصصی در کشور وجود دارد که یکی از آنها گنبد مینا و دیگری آسمان است. مشاهده کنید سازمان جغرافیایی در خیابان معلم واقع شده است. سومین رصدخانه شاهرود به زودی افتتاح می شود و امیدوارم در آینده نزدیک تعداد آن افزایش یابد.

مدیر کل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با تاکید بر اینکه دشمنان این مرز و بوم در تلاش هستند تا بذر ناامیدی را در دل مردم بپاشند، با توجه به رویکردهای علمی و فرهنگی این امکان وجود دارد که کشور در زمینه از بین المللی افتخار می کرد.

وی با اشاره به عضویت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در سازمان گردشگری سازمان ملل متحد (UNTOURISM) و حضور دبیرکل این سازمان در تهران در سال گذشته، افزود: سال گذشته زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد به تهران و این اقامتگاه آمد و از دیدن امکانات موجود بسیار متعجب شد. این در حالی که به جرات می توانم بگویم تمامی فناوری های این مجموعه توسط نخبگان ایرانی و شرکت های مهندسی دانش بنیان معکوس شده است. با داشتن چنین امکاناتی، نیاز است که آنها را با دنیا به اشتراک بگذاریم.»

در ادامه این اتفاق وفا صدخی مدیر پروژه پیام و کارشناس فضایی نیز توضیحاتی در خصوص ماهواره پیام و نقش تاثیرگذار زنان در عرصه نجوم ارائه کرد.

موضوع علم فضایی کودکان و جهان بینی آنها در کنار کارگاه علوم و فضای کودکان نیز از دیگر برنامه هایی بود که در رویداد «دختران، پیشگامان فضا» برای معرفی بهتر نجوم به علاقه مندان ارائه شد کودکان و نوجوانان. .

در این مراسم آثار ارزشمند موزه هوافضای سیروس برزو به نمایش گذاشته شد. این مجموعه شامل اشیایی است که سیروس برزو در نیم قرن گذشته جمع آوری کرده است و دستکش لباس فضایی گوردون کوپر یکی از این اشیا بود.

گفتنی است حنانه خرمدشتی دارنده مدال طلای جهانی المپیاد اخترفیزیک و نجوم 2024 باران پورسیف ماجده دارنده مدال برنز المپیاد جهانی رباتیک دلیر شرمیمدیر انجمن بین المللی دوستی دختران النا لوچیتسکایا در این مراسم از فضانوردان آنالوگ روسی قدردانی شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.